Gevoel bal rondom schaambot na keizersnede

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door rijo, 1 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Zo'n 7 weken geleden heb ik een keizersnede gehad. Op zich ben ik vlot en goed hersteld, het enige waar ik nog last van heb is dat het net voelt of ik een bal in het gebied van mijn schaambot heb zitten. Weet niet goed hoe ik het anders uit moet leggen. Ik voel het tijdens het zitten, maar vooral tijdens het liggen op mijn zij. Het zeurt dan enorm. Wie herkent dit?

2. Lilian2016

Lilian2016 Actief lid

15 mrt 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen herkenning maar heb je geen nazorg afspraak ?

3. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik had dikke venusheuvel (denk zelf gezakte zwelling nog ) rondom het litteken voelde het alsof er een dikke kabel lag met beiderzijds 2 ankers die enorm trekken.

Uiteindelijk is de Venus heuvel minder dik en zijn de ankers verdwenen 😊
    Behalve wanneer ik teveel doen.

4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Nacontrole heb ik al gehad, toen had ik er nog geen last van, of niet in die zin dat het noemenswaardig was. Gezakte zwelling zou inderdaad ook kunnen, van het litteken en de huid daar omheen heb ik geen last meer.

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik herken het niet eigenlijk. Heb wel lang last gehad van m'n bm die hard was door het litteken daarin, maar zit dus echt lager als ik het zo lees?

6. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Mijn keizersnede is nu 5 maanden geleden, en ik heb nog steeds regelmatig last van mijn wond/litteken.
    Jouw keizersnede is 'pas' 7 weken geleden, dus is helemaal niet zo gek dat het daar nog niet normaal voelt. Geef het wat tijd, het is niet niks, een keizersnede. succes!

7. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    De klachten nemen de laatste tijd toe, het is nu bijna 12 weken geleden. Het is nu zo erg dat ik 's nachts met een kussen tussen mijn benen moet slapen :( Ik ga morgen even naar de huisarts. Een vriendin van me zei dat het wel een een blaasverzakking zou kunnen zijn, ik hoop dat dat het niet is!

8. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Het kunnen ook problemen met je bekken zijn. Dan heb je ook echt dat balgevoel bij je schaambot.

Goed dat je naar de huisarts gaat. Mocht hier niets uitkomen dan kun je wellicht een bekkenfysiotherapeut contacteren.

9. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Oh echt? Bedankt voor de tip, had daar zelf nog helemaal niet bij stil gestaan!8

10. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ja het is wellicht heel simpel gedacht hoor, maar ik heb momenteel al behoorlijk wat bekkenklachten en ook dat balgevoel bij mijn schaambot. Toen ik dat aangaf bij de bekkenfysio gaf ze aan dat dat echt bij bekkeninstabiliteit hoort (had ik mezelf niet eens gerealiseerd, dacht dat het van mijn groeiende baarmoeder kwam :p ).

11. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Wat vervelend zeg, zo vroeg in je zwangerschap! Hopelijk kan de therapeut wat voor je betekenen! Ik heb verder helemaal geen bekkenklachten, ook niet gehad tijdens de zwangerschap. Heb er daarom misschien ook niet bij stil gestaan.

Deel Deze Pagina