Schade door aardbeving?

Discussie in 'De lounge' gestart door Loeki2, 1 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ontdekte gisteren een grote scheur in het stucwerk van onze badkamer die net opgeleverd is. Nu denkt mijn man dat het komt door de aardbeving van afgelopen donderdag, maar we wonen nog ten zuiden van de stad, dus wonen we niet een beetje te ver weg voor dat soort schade. Ik ben bang dat het komt door het bubbelbad. Iemand ervaring met aardbevingsschade?

2. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Het lijkt mij een beetje ver weg. Als je bedoelt dat je ten zuiden van de stad Groningen woont tenminste... Dan wonen wij denk ik heel dicht bij elkaar en wij hebben hier helemaal niets gemerkt.

Is het een scheur in het stucwerk of ook echt in de muur?

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb er ook niets van gemerkt, maar er zitten echt scheuren in het stucwerk. De muur bestaat uit gipsplaten en de scheuren zijn op de naden van de platen ontstaan, bij de kozijnen van het raam en de deur.

4. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Het zijn wel hele gevoelige plekken voor scheuren... Misschien is het gescheurd omdat het nog zo nieuw was toen de aardbeving was... Wel balen zeg!

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    ik woon ook in het zuiden van groningen en heb ook niks gevoeld hoor.
    Maar goed dat neem niet weg dat je daardoor geen schade hebt kunnen krijgen toch! Die scheuren zitten er niet zomaar.

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    De aannemer komt maandag of dinsdag kijken. Ik hoop niet dat het door het bubbelbad komt, want dat hebben we net nieuw en als dat er weer uit moet :( maar ja, als het door de beving komt dan zal het neit de laatste keer zijn denk ik.Ik heb iig de schade bij de NAM gemeld, dan kunnen die iig niet zeggen dat ik niets gemeld heb.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij zitten er ook aardig kort op...maar heb het niet eens gemerkt eerlijk gezegd.
    Goed dat je hem gemeld hebt!

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    zijn de naden van de gipsplaten wel beplakt met 'band' voordat er gestuced is?
    Als dat band er niet op zit, dan is het een fout van de aannemer. Dat is namelijk vragen om scheuren in je wand!
    Succes ermee!

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Geen idee, in de woonkamer zat het stucwerk er al in voor we hier kwamen wonen en hoe het in de badkamer gedaan is weet ik niet.

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Aannemer is geweest en de scheuren komen waarschijnlijk door wind onder het dak :confused: hoe moet dat dan als het gaat stormen?

11. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Jaja, dat is zeker Gronings voor: "ik heb geen zin om mijn fout toe te geven en het probleem te herstellen..." Wat een onzin zeg. Dan zou dat toch bij iedereen gebeuren?

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Oh ze gaan het wel kosteloos herstellen hoor, maar zit ik dan bij elke storm met een stukadoor over de vloer, daar heb ik geen zin in hoor.

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wij en vooral mijn schoonouders wonen er vlakbij. Mijn schoonmoeder lag nog in bed en ze schudde bijna uit bed (zei ze ;) ) en mijn schoonvader die beneden was heeft niks gevoeld. Er waren meer in hun dorp die of heel duidelijk of niks hebben gevoeld dus het kan volgens mij zeker wel.
    En door de wind? :confused: Bijzonder.. ;)

14. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    mmmh door de wind? al enig idee hoe jullie dit op gaan lossen? (waaide het zo hard?)

hier ook de aardbeving gemerkt.. ik lag in bed maar vriend lief was er uit en heeft niets gemerkt

15. Niet meer actief

aardbeving?

@loeki2: wij wonen in het zelfde dorpje (toevallig x gelezen) maar heb echt niks gevoeld!

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb ook niks gevoeld hoor, maar het schijnt in de stad wel duidelijk te voelen zijn geweest.

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Harde wind? Niets van gemerkt, weet iemand of het hard waaide donderdag of vrijdag? Nee toch. Ik heb nu beriht van de NAM dat er een schade-expert komt. Die wil ik eerst langs laten komen voor de stukadoor komt, want als dit door de wind komt, dan zijn we nog veel verder van huis.

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou het heeft hier echt flink gestormd vannacht, maar nergens (extra) scheuren in het stucwerk terwijl ik rechtop in bed zat van schrik. Dus dat wind verhaal van de aannemer is echt flauwekul

Deel Deze Pagina