Schade experts hier?

Discussion in 'De lounge' started by Ennas86, Jul 14, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    Ik had m'n auto voor de deur op stoep geparkeerd. Schuin zeg maar, linkerkant op de stoep, rechterkant op de weg. Dit omdat er geen plek op de parkeerplaats was.
    Nu is m'n buurjongetje langs de auto gefietst, gevallen, en nu zitten er krasjes van z'n fiets op onze auto.

Hoe zit het? Mag überhaupt een auto op de stoep geparkeerd worden? Kan ik dit verhalen op de ouders?

2. Chels89

Chels89 Bekend lid

Apr 22, 2014
    799
    128
    43
    Parkeren op de stoep mag nergens, boete is zo'n €90 daarvoor. Geen idee dus of de aansprakelijkheids verzekering van de ouders meewerkt als ze duidelijk zeggen dat de auto op de stoep stond. Je kan het iig proberen.

3. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    Zit nu dus even te googlen. Er staat dat de verzekeringsmaatschappij ONS aansprakelijk kan stellen omdat de auto niet op een parkeerplaats stond. Klopt dit?

Het probleem hier in de straat, is dat er teveel auto's per huis zijn. Veel 2e auto's, werkbussen etc. Bij het aanleggen van de parkeerplaatsen is rekening gehouden met 1 auto per huis. Maar het staat hier dus geregeld vol!

4. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Ik zou zeker zijn ouders aanspreken. Ons zoontje heeft ook schade veroorzaakt aan een auto van de buurman. Deze auto stond niet op een officiële parkeerplek. Maar mijn zoon heeft schade veroorzaakt, dus we hebben het gewoon netjes opgelost.

5. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,199
    113
    Brabant
    Je mag niet op de stoep parkeren, tenzij er zon bord bijstaat.
    Wat de verzekering zegt weet ik niet. Maar kan me zo voorstellen dat je t niet kunt verhalen op hem. Mijn gevoel zegt ook ergens dat dat niet fair zou zijn..
    Als jij gewoon op de straat had gestaan was er wrs niks aan de hand?
    Je kunt even bellen voor advies?

6. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    Hij kon er makkelijk langs, maar waar wat ik zo zag is dat ie z'n zijwieltjes achter het spatbord is blijven hangen en toen is gevallen

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik neem aan dat het jongetje op zijn fietsje over de stoep (dat mag tot een bepaalde leeftijd) is gefietst? De stoep is uiteraard minder breed als er half een auto op geparkeerd staat.

En helaas....dat er te weinig parkeerplaatsen zijn betekent niet dat je zomaar je auto half op een stoep kunt parkeren. Dan zou ik een klacht gaan indienen bij de gemeente wegens te weinig parkeerplaatsen. Of dat iets uithaalt, geen idee.

Maar je zou kunnen proberen de schade te kunnen verhalen. Alleen zal de verzekeringsmaatschappij wel willen weten hoe de situatie precies was, dus hoe en waar je auto precies geparkeerd stond.......

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ja, maar toch is de stoep logischerwijs minder breed dan dat er geen auto stond. En of een kind van die leeftijd het goed kan inschatten als er een obstakel deels op de stoep staat........

9. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    Je hebt gelijk hoor! Ik denk dat we gewoon pech hebben. Plus een goeie leer voor de volgende keer! 🙈

10. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

Sep 13, 2013
    1,100
    197
    63
    Female
    Je stond fout geparkeerd, de verzekerimg zal dus hoogstwaarschijnlijk niet uitkeren. Wbt parkeerprobleem; die is hier in de buurt ook. En iedere week worden er 's nachts gewoon boetes uitgedeeld aan foutparkeerders. Hebben ze dus geen boodschap aan.

11. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Bij ons oude huis was er ook een parkeerprobleem waarbij boetes uitgedeeld werden savonds laat. Maar het blijkt dus dat iemand ergens heenbelt naar weet ik niet wie. En dat er dan een parkeerbeheer kwam boetes schrijven. Toen de betreffende buurman op vakantie was, zijn er namelijk geen boetes uitgeschreven?

Bij onze nieuwe woning hetzelfde parkeerprobleem. Maar niemand die een boete krijgt hoor

12. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Even over het parkeren.
    Bij ons mag je voor de deur op de stoep parkeren zolang je maar 2 banden op de weg hebt staan.
    Staan nergens borden en naast de flats zijn parkeerplaatsen.
    Sta je helemaal op de stoep dan krijg je hier een boete (vaak uitgedeeld)

13. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Waar ik vandaan kom mocht je ook half op de stoep parkeren, moest eigenlijk zelfs, anders was de weg te smal. Hebben het daar nu aangepast. Hier worden ook nooit boetes uitgedeeld voor op de stoep parkeren. Wij doen het alleen als we kort na aankomst weer weg moeten, of met Koningsdag ofzo, als heel de buurt vol stroomt voor de braderie ;)

14. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    De ouders hebben toch wel een aansprakelijkheid verzekering.

Ik zou gewoon aar de ouders toe gaan.
    Wij hebben het zelfde gehad vorig jaar, mijn zoon zat op een auto en daar ben je gewoon voor verzekerd. Je kunt het toch proberen, als de verzekering niet akkoord geeft in verband dat fout parkeren dan houd het op. Dan is het een goede les voor je geweest

15. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Volgens mij staan de feiten los van elkaar. Ja jij heb verkeerd geparkeerd (hoewel met twee wielen op de stoep op veel plekken gedoogd wordt als er voldoende ruimte overblijft. Hebben wij ooit zelfs een brief over gekregen)
    En ja het kind heeft schade gemaakt. Het is niet zo dat je zomaar schade mag maken aan een foutief geparkeerd voertuig. Zou lekker worden!

16. Pompoen

Pompoen Actief lid

Oct 25, 2015
    446
    121
    43
    Precies dit!

17. Vakantieganger

Vakantieganger Fanatiek lid

Jan 4, 2016
    1,007
    4
    38
    Vinkeveen
    Om antwoord te geven op je vraag: Jij stond verkeerd geparkeerd. Ik vind het sneu dat jij dan de schade op jouw buren wil verhalen. Als ik de ouders was zou ik jou aansprakelijk stellen voor de schade die mijn zoon heeft geleden omdat jij verkeerd geparkeerd stond. Vervelende situatie maar ik vrees dus dat je weinig kan doen.

18. Teddie86

Teddie86 Niet meer actief

Daar denkt de verzekering toch echt anders over hoor. Door het fout parkeren heb je namelijk zelf de situatie veroorzaakt die de schade heeft doen ontstaan. TS zegt zelf dat het jochie achter de auto bleef haken. Kennelijk stond de auto dus in de weg...

Vervelend voor TS maar zo werkt het wel met verzekeringen.

Edit: het wordt een ander verhaal als iemand doelbewust jouw fout geparkeerde auto gaat beschadigen. Maar daar is hier helemaal geen sprake van. In dat geval zal de verzekering waarschijnlijk wel uitkeren aan de "beschadigde" maar de kosten vervolgens gewoon verhalen op de verzekerde en dus de beschadiger.

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hahahaha meen je dat nou? Omg..

Nouja enfin, hier word het soms ook gedoogd, en ondanks dat je wellicht verkeerd stond zou ik toch even bij de ouders aanbellen. Zij parkeren zelf wss ook altijd zo dus ze zullen daar niet om gaan zeuren. Wellicht kun je iets met hun regelen.

20. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Een kind schat dingen heel anders in als een volwassene he.. Als een volwassene er nou niet op berekend was en er achter bleef hangen oké.

Maar een kind kan struikelen over een twijgje... dus ik vind niet dat je kan zeggen dat die auto in de weg staat omdat dat kind bleef hangen.. kinderen hebben geen inschattingsvermoegen dus die doen vreemde dingen.

Share This Page