Maar daar is de stoep toch juist voor.... Kinderen van een bepaalde leeftijd mogen op de stoep fietsen juist omdat ze nog onervaren zijn. Die auto hoort daar dan gewoon niet. Je kan niet van een kind verwachten dat hij daar rekening mee houdt. Dus mijns inziens (en gok ook verzekerings inziens ) staat die auto dan dus in de weg.
Ik vind dat je zelf schuldig bent aan de situatie en een bewust risico hebt genomen. Ik zou als ouder van dat kind niks vergoeden en bij koppigheid van de ander zelf die persoon aansprakelijk stellen voor evt nieuw fietsje voor m'n kind en evt kapotte broek etc. Sorry maar dit is totaal niet de schuld van het kind/ouder van het kind. De auto mag daar gewoon niet staan punt
Ik vind idd ook dat die auto er niet hoorde. Maar dat kind kan natuurlijk tegen alles op fietsen dat bedoel ik. Een kind heeft dat inschattingsvermogen niet dat bedoel ik dus of het nou een auto of een vuilnisbak is ofzo snap je? Ik zou echt even aanbellen. Als het daar gebruikelijk is dan lijkt het mij dat de buren daar el qoulant mee om gaan. En ik zou zeker bij de gemeente nu gaan regelen dat er meer parkeer plaatsen komen
Dat klopt. Maar logischerwijs is het risico aanwezig dat als je je auto op een niet-daarvoor bestemde plek parkeert, in dit geval dus een stoep, dat een stoep daardoor smaller wordt en er een kind tegenaan kan fietsen..... De meeste jonge kinderen fietsen namelijk nog niet keurig recht en willen wel eens gaan slingeren of andere capriolen gaan uithalen. En als jij je auto dan half op een stoep parkeert, kan er schade aan je auto ontstaan.
Sterker nog je hebt een gevaarlijke situatie veroorzaakt door op de stoep te parkeren. Een klein kind komt niet boven de auto uit, stel dat het geleerd heeft van mama je mag niet dicht langs een auto fietsen en het gaat via de straat om je auto heen. Auto's op de straat zien het kind niet en rijden het aan 😳..
Je kunt een boete krijgen voor het fout parkeren. Schade kun je verhalen op de AVP van de ouders van het kind aangezien het een geparkeerd staan voertuig betreft (al dan niet juist geparkeerd).
Ik zou als buurvrouw zijnde nier zo moeilijk doen en gewoon aangeven dat je het via de verzekering wil regelen. Mijn kind is dan toch tegen de auto aan gefietst? Ja goed officie mag hij daar niet staan maar ongelukjes gebeuren nu eenmaal..