Ik heb een factuur van het ziekenhuis gekregen voor mijn zoontje zijn oogpleisters. Hij heeft deze vorig jaar gekregen. Ze zouden worden vergoed uit de basisverzekering. Nu staat de factuurdatum op 31-1 van dit jaar. Sinds januari heb ik een nieuwe zorgverzekeraar, waar moet ik de factuur nu declareren? Ben even de kluts kwijt.
Ik heb dit ook een keer gehad toen ik een spiraaltje liet plaatsen in het ziekenhuis, was destijds verzekerd onder mijn moeder bij cz als minderjarige en daarna aanvullend zelf bij zeker toen ik het factuur onder mijn naam binnen kreeg.. Bleek niet vergoed te worden dus ik moest zelf betalen.. Mijn moeder heeft het achteraf betaald nadat zei via het ziekenhuis en de verzekering na had getrokken waarom er ineens een factuur was. Ik zou dus zowel de verzekering in dit geval allebei bellen en het ziekenhuis om het goed uit te zoeken..
Volgens mij moet je dit declareren bij de verzekering waar je op het moment van krijgen van de pleisters verzekerd was. Mijn man is toevallig ook per 1 jan overgestapt naar CZ maar kreeg nog wel een rekening van het zilveren kruis twee weken terug voor ene behandeling die hij nog in December 2016 heeft gehad. Anders even voor de zekerheid je verzekering bellen.
De factuur nog eens goed bekeken en er stond ook nog een datum op van 2-12, dus toen was het uitgeschreven. Dus toch bij de vorige gedeclareerd. Hoop dat het goedkomt en anders zien we wel.
Ik werk bij de verzekeraar. Houd de eerste datum van de factuur aan☺ dus je hebt het goed gedaan!