Schade na levering en bedrijf speelt poppenkast

Discussie in 'De lounge' gestart door DN2017, 15 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Afgelopen week zijn onze tweedehands droger en wasmachine bezorg. De bezorger heeft met zijn traploopmachine onze beide trappen beschadigd, op meer dan 20 plaatsen:rolleyes:. Ik heb direct die avond het bedrijf (even bedrijf X genoemd) gemaild waar de goederen vandaan kwamen, met het bericht dat de trappen beschadigd zijn en foto's bijgevoegd van iedere plek. Zij hebben vervolgens bedrijf Y gemaild dat zij dat bedrijf aansprakelijk stellen omdat bedrijf X aan bedrijf Y opdracht heeft gegeven tot het vervoeren van genoemde product. Dit is de mail waarin ik ge cc'd ben:

    "Hierbij willen wij u op de hoogte stellen dat wij u aansprakelijk stellen voor de schade die is ontstaan tijdens de levering.

    Wij hebben de opdracht gegeven tot het doen vervoeren van genoemde product, met eventuele extra afgenomen diensten. Echter is er tijdens de levering schade ontstaan zoals uit bijgevoegde correspondentie blijkt. U treft de omschrijving van de schade, de foto's en eventuele prijscalculatie van de schade tevens aan in bijgevoegde documentatie.

    De trappen zijn beschadigd geraakt door de machine, zie foto in mail klant.

    Wij verzoeken u deze claim in behandeling te nemen en voor zover nodig bij uw verzekeraar te claimen."

    Nu is dus de grap dat ik heb gegoogled omdat ik geen reactie krijg van bedrijf Y en daarbij een review tegenkwam van iemand die vorige maand exact hetzelfde probleem had met bedrijf X en Y en ook geen reactie heeft gekregen van Y. Daarnaast is het telefoonnummer van bedrijf Y niet in gebruik en zag ik dat bedrijf X en Y onder dezelfde holding vallen en zelfs hetzelfde adres hebbeno_O! Ik kan verder dus ook niks vinden van bedrijf Y. Geen website/Facebookpagina/ander email adres/medewerkers op LinkedIn, niks.

    Oftewel, ik voel aan mijn water dat ik keihard genept word. (Ook is de geleverde droger stuk, maar dat is een andere kwestie waar bedrijf X wel zelf op gereageerd heeft en heeft aangeboden op te lossen)


    Ik heb dus bedrijf X gemaild dat ik weet dat bedrijf X en Y onder dezelfde holding vallen en dat ik hierbij bedrijf X aansprakelijk stel voor de schade. Omdat ik de goederen bij hun heb besteld, de goederen geleverd werden met een vrachtwagen van bedrijf X en dat ook de bezorger op zijn kleding bedrijf X had staan.

    Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren... Wij hebben geen rechtsbijstandverzekering dus ik zal het zo ver mogelijk dat lukt zelf proberen op te lossen. Iemand nog tips? What to do next?:D
     
  2. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Als je op papier, internet enz kan aantonen dat bedrijf x en y dezelfde zijn dan aangifte doen. Misschien zijn er meer meldingen binnen gekomen en kunnen ze de fraudeurs oppakken.

    Verder kan je niks als je geen rechtsbijstand hebt. Of je moet t natuurlijk zelf opgelost krijgen.
     
    fanona en DN2017 vinden dit leuk.
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Het doet er niet toe of X, Y al dan niet heeft ingeschakeld. Jij hebt een overeenkomst gesloten met X. Zij moeten dit met jou oplossen en zelf op Y verhalen. Jij hebt niets van doen met Y.

    Je zou altijd even contact op kunnen nemen met het juridisch loket voor advies. Is X aangesloten bij een branchevereniging oid? Hebben ze een klachtenregeling?
     
  4. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Heb het juridisch loket vrijdag gebeld. Daar werd gezegd dat ik inderdaad niks te maken heb met bedrijf Y. Dat bedrijf X het moet oplossen en het dan zelf moet verhalen bij bedrijf Y. Ik heb daar bedrijf X over gebeld. Daar werd gezegd dat ze wachten op reactie van bedrijf Y en dat ik geduld moet hebben. Heb nogmaals aangegeven dat ik niks met bedrijf Y te maken heb maar ze bleven erbij dat ik moest wachten. Een naam van een manager of contactgegevens van iemand hogerop kon ik niet krijgen.

    Overigens is mijn "nieuwe" wasmachine ook stuk. Hij is zo luid als een Boeing. Dus ook die zal de trap weer af moeten. Zo k*t.
     
  5. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Heb je ze besteld via internet, dan zou je je ook nog kunnen beroepen op volledige teruggave en ergens anders spullen kopen?

    Heel erg vervelend dit en ik zou ze deze week een mail sturen waarin je X aansprakelijk stelt voor alle schade en dat ze 3 weken de tijd krijgen om het op te lossen. (zorg ervoor dat er een tijdslimiet op zit)
     
    Nellie4, GossipGirlxoxo en DN2017 vinden dit leuk.
  6. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Ik heb 6 maanden garantie op beide apparaten. Volledige teruggave zou ik niet weten, moet ik even opzoeken.

    Ik ben nu bezig een offerte te krijgen voor het repareren van de trap. Als ik die binnen heb ga ik die doorsturen met het bericht dat ze 3 weken de tijd krijgen om het op te lossen.

    Goed idee om er een termijn aan te hangen, was ik vergeten!
     
  7. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Zo’n termijn heet officieel een ingebrekestelling. Google er maar eens op. Dan vind je vast nuttige voorbeelden.
     
    DN2017 vindt dit leuk.
  8. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Oh en nog een kleine tip: ik zag dat je gebeld hebt; maar je kunt beter alles per mail doen want dan heb je tenminste dingen op schrift. Als iets toch per telefoon gaat, achteraf per mail bevestigen wat er is besproken. Staat het er alsnog ;).

    Dit soort dingen kunnen helaas heel vervelend worden. Je hebt gelijk en je staat in je recht. Maar zie het maar eens te krijgen...
     
  9. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.990
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Je moet het bedrijf officieel in gebreke stellen als ze niks laten horen.
    Heb je een rechtsbijstand verzekering.
    Die zou ik hiervoor inschakelen.
     
    DN2017 vindt dit leuk.
  10. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Nope... helaas niet.
     
  11. Doublemom

    Doublemom Fanatiek lid

    5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    DN2017 vindt dit leuk.
  12. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.114
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij DAS helpen ze je ook zonder die verzekering. Mocht het echt nodig zijn.
     
    DN2017 vindt dit leuk.
  13. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.981
    8.786
    113
    Bij het bedrijf waar je de producten hebt gekocht stond daar ook thuis bezorgd? Dan is het hun verantwoordelijkheid. Volgens mij moeten zij het oplossen en de boel vergoeden.

    Als ze dit uiteindelijk niet willen doen dan kun je ze ingebreken stellen.
     
    DN2017 vindt dit leuk.
  14. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Ja ik heb er zelfs extra voor betaald om ze naar boven te laten sjouwen en te laten aansluiten.
     
  15. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.981
    8.786
    113
    Waarom zouden ze dan je sturen naar het andere bedrijf, je hebt diensten bij hun afgenomen
     
  16. rums

    rums Niet meer actief

    Inderdaad het bedrijf zelf moet dit oplossen.

    En nooit maar dan nooit een wasmachine of droger of wat dan ook met een traploper naar boven laten brengen . Dat is wachten op schade. Beste is gewoon tillen
     
  17. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Omdat ze me willen afwimpelen en de schade niet willen vergoeden. Gok ik...
     
  18. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Dat hebben we nu helaas op de harde manier moeten leren ja:(
     
  19. rums

    rums Niet meer actief

    Jammer dat het bedrijf daar mee werkt. Is echt achterhaalt specifiek om die schades .

    Wij hebben ook schade aan een mat gehad door een bedrijf m we waren net verhuisd mat was gloednieuw.
    Bedrijf hield vol maar wij ook. Uiteindelijk wel een vergoeding gekregen maar niet de waarde van de mat
     
    DN2017 vindt dit leuk.
  20. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.981
    8.786
    113
    Haha dat snap ik. Maar zijn zijn verantwoordelijk.
     

Deel Deze Pagina