Stel je staat op het schoolplein, je ziet dat iemand tegen aan andere auto aanrijd, met de achterkant. Die persoon stopt, stapt uit, kijkt aan beide auto's of er schade is, raapt wat op van de grond en parkeert de auto vervolgens netjes in het vak. Vervolgens loopt deze persoon met haar zoontje langs jou naar het aangrenzende kinderdagverblijf. Wat zou je doen? A) Haar aanspreken en vragen of er veel schade was. (Vervolgens eventueel zelf gaan kijken en eigenaar andere auto op de hoogte brengen.) B) Als je denkt dat ze niet meer kijkt naar de auto lopen en zelf kijken of er schade is om vervolgens de eigenaar van de andere auto aan te spreken. C) Anders, namelijk: Ben ook benieuwd waarom je wat zou doen.
Haar vragen of ze een papiertje wilt hebben van me om haar nummer op te kunnen schrijven en die achter te laten op de auto.
Kenteken noteren en overhandigen aan de eigenaar van de andere auto. Schade is namelijk niet altijd met het blote oog te zien. Zou degene niet zo aanspreken. Anders ben ik weer de gebeten hond.
Dat dus. Ik ben ook niet zo mondig, dus ik zou voor deze optie gaan. Had overigens ooit zelf een briefje onder mijn ruitewisser (heel attent) dat iemand had gezien dat een vrachtwagen van "ditendatbedrijf" mijn autospiegel eraf had gereden. Dus sowieso zou ik de eigenaar attenderen op het feit dat er iemand tegen zijn/haar auto is gebotst (met de kentekengegevens van de betreffende auto).
Ik zou haar aanspreken en een notitie maken van het voorval met kenteken en mijn getuigenis en deze geven aan de eigenaar van de benadeelde auto.
Misschien ging ze binnen ook gelijk pen en papier halen, zou ik namelijk wel doen. Ik heb dat niet standaard in mijn jaszak zitten Zou niemand aanspreken, alleen kentekens noteren.
Ik zou vragen of er veel schade is. Niet te betuttelend. Misschien kent ze de persoon van de auto wel en wil ze er net naar toe lopen ofzo. Of ze haalt pen en papier. Ik zou in ieder geval ook het kenteken noteren.
Deze optie helpt dus niet... Heb ik al een keer meegemaakt, alles keurig op een briefje geschreven en gegeven aan de buren waar dit bij gebeurt is. Maar er werd vervolgens niets mee gedaan door de politie! Dus of je er echt iemand mee helpt denk het niet....
ik zal haar aanspreken en als ze wegloopt fotos maken van beide autos en kenteken noteren. Als ik weet dat het 2 moeders van dezelfde school zijn zal ik ze allebei aanspreken.
a en b, aanspreken zodat ze weet dat iemand het gezien heeft en vervolgens kijken wat de schade is en kentekens noteren