Zweepslag?

Discussie in 'De lounge' gestart door suus02, 21 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Ik vermoed dat ik net een zweepslag in mijn kuit heb opgelopen. (Dinsdag achteraf al kleine denk ik en nu weer) Auw auw auw. Ga maandag naar huisarts. Maar Ben benieuwd of er hier mensen met ervaring zijn en dan vooral over het herstel. Actief beroep dus zal wel problemen geven.

2. Baloei

Baloei Niet meer actief

Oe, mijn ervaring: als je een zweepslag hebt, weet je het. Dan doet letterlijk iedere beweging zeer. Je kunt ook kramp hebben gehad en daar nawerkingen van hebben, dan is het pijnlijk en gevoelig, maar kun je nog wel iets.

Het herstel van mijn zweepslagen duurde toch wel echt 6 weken tot ik weer mijn eigen werk kon doen (lopend/zwaar beroep). Zeker 3 weken met twee krukken en zo min mogelijk lopen.

Herstel van zware kramp was twee weken en geen krukken nodig gehad (soort strompelen).

Ik denk dat, gezien jij twijfelt over of het een zweepslag is, niet een echte is maar meer naweeen van zware kramp. Dat duurt echt nog even. Bij mij hielp een warme douche met daarna voorzichtig strekken van de kuitspier. Maar dat moet je dus echt niet doen als het een zweepslag is (maar dat wil je dan ook echt niet).

suus02 vindt dit leuk.
  3. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    #3 suus02, 21 sep 2019
    Laatst bewerkt: 21 sep 2019
    Geen kramp gehad. Wel zere kuit van eerder deze week maar net met traplopen alsof elastiek knapte. Opreken is geen optie.
    Zoals ik het lees heb jij het vaker gehad? Ben je na eenmaal vatbaarder of gewoon pech?
    Zolang ik niks doe, nu al uur nu weinig pijn maar tenen naar mij toe trekken hoef ik niet te proberen
    Kan nog wel soort van “lopen”. Hele kleine pasjes met pijn

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    https://www.thuisarts.nl/zweepslag-van-kuit/ik-heb-zweepslag-van-kuit
    Ik heb het ook weleens gehad. Ik heb een paar dagen nauwelijks kunnen lopen, en daarna langzaam aan wel weer, maar was meer een soort schuifelen. Daarna bleef die kuit nog wel een tijd zeer gevoelig. Bij overbelasting voelde ik het weer goed en ging het weer pijn doen. Het bleef nog lang een zwakke plek.

suus02 vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Mijn schoonvader liep op krukken, kon direct na zweepslag helemaal niets meer. Man heeft hem zelfs moeten ophalen van de training. Na paar dagen 'liep' hij op zn tenen. Ondertussen zijn we 1,5 week verder en kan hij weer fietsen en heeel beperkt lopen. Hij stapte in een kuiltje in de weg tijdens training. Met beetje geluk loopt hij over een week weer redelijk normaal.

Flinke verrekking kan ook lang zeer doen

suus02 vindt dit leuk.
  6. Baloei

Baloei Niet meer actief

Ik heb het verschillende keren gehad. Een keer aan twee benen tegelijk, met sporten. Heeeeeeel naar. En inderdaad, eenmaal gehad krijg je littekenweefsel en blijft het een zwakke plek.

Maar als je nog kunt lopen denk ik echt niet dat het een zweepslag is. Ik kon echt mijn voeten niet bewegen en mijn been niet op de grond krijgen omdat dat zoveel zeer deed dat ik letterlijk moest spugen.

Ik denk dat jij je kuitspieren heel erg verrekt hebt. Dat doet ook echt heel erg zeer, maar is toch anders dan een zweepslag. Bij een zweepslag voel je dat “elastiek” zoals jij dat zo goed verwoordt, bij iedere beweging die je maakt opnieuw.

Als ik jou was zou ik de komende dagen zoveel mogelijk je been laten rusten (beetje verhoogd). Ik verwacht dat je eind van de week je hiel weer op de grond kunt krijgen en wat mobieler bent. Maar zeer doet het wel echt hoor! Niet overbelasten, daar schiet je niks mee op.

7. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Je heb toevallig geen spatader die geklapt kan zijn?

8. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Nee daar geen spatader te zien

Maan14 vindt dit leuk.
  9. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Oké als deze kapot gaan kan het namelijk ook flink pijn doen.

10. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Toch een zweepslag, naar huisarts geweest. Week rust en dan kijken hoe het met de pijn is en of rustig opbouwen van activiteiten weer kan

Deel Deze Pagina