Hallo Meiden, Ik heb zaterdag 17.45 uur en zondag met ochtend urine positief getest met kruitvat 2>5. Nu heb ik vanmorgen een verloskundige gebeld omdat ik wilde vragen hoe en wat natuurlijk want wij zijn zwanger van ons 1ste kindje. Ik ben 28 oktober 2010 gestopt met de pil en dat was in de 2e week van de strip. Ik ben toen na 32 dagen ongesteld geworden dat was 18-11-2010 en duurde 3 dagen en nu dus zwanger. Nu heb ik aankomende maandag 27-12-2010 de eerste afspraak bij de verloskundige. Zij zegt dan maken we meteen een eerste echo.. Volgens de berekeningen op de site's zou ik volgende week dan in week 5 zitten. Is er maandag dan al iets te zien op de echo? ik neem aan dat zij weet waar ze het over heeft haha maar wil toch even graag jullie ervaringen en meningen horen.. Liefs Patronique.
hoi meid, het is erg vroeg dat je dan een echo krijgt, mss kunnen ze iets zien, mss ook niet.. wij hebben een eerdere echo inwendig kunnen krijgen met 6wkn, 1dg dat vanwege eerdere mk.. bij ons was toen een hartje te zien en alles zag er perfect uit.. maar mn vk zei ook voordat ze begon: je moet niet schrikken als we niets zien.. lijkt mij wel dat ze mss een zwangerschapsring/vruchtzakje kunnen zien, maar pas een weekje erna of2 dat je dan terug moet komen om te kijken hoe de vorderingen zijn.. idd succes!! en niet schrikken als ze eerst niets kunnen zien..
Dat is dan inderdaad heel vroeg! Standaard krijg je een eerste echo met 10-12 weken mits je cyclus niet duidelijk is of er eerdere miskramen geweest zijn. Met 5 weken zie je nog erg weinig, ze kan dan net een zwangerschap vaststellen. Misschien heb je het verkeerd begrepen en gaan ze dan een afspraak maken voor de eerste echo?
Hallo, Bedankt voor reacties! Ze had het over een echo en eventueel een inwendige echo als er vanaf de buiten echo niks te zien zou zijn.. Even afwachten dus maar tot maandag.. Ik laat jullie wel weten wat ze gezegd en of gedaan heeft..
Het is inderdaad erg vroeg maar misschien hebben hun zelf een echo apparaat en doen hun dat wel standaard bij de eerste afspraak. aan de ene kant vroeg maar aan de andere kant ook wel (leuk) spannend toch
Net nog even met haar gebeld en ze zei dat ze wel al iets zou kunnen zien maandag, eventueel of het 1 of 2 vrucht zakjes zijn en of het goed ligt maar dat er verder nog niks tot niet veel te zien zal zijn nee. Maar heb de afspraak toch maar laten staan..
Ja, ik ben altijd, ook toen ik de pil nog slikte, maar 3 dagen ongi geweest. Maar als ik altijd maar 3 dagen ongi was zou het moeten kloppen nu toch?
Hoi Patronique, gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk. Ik heb even je berekening bekeken maar je krijgt 2 weken zwangerschap kado die je er nog niet bijgeteld hebt! Op de eerste dag van de laatste menstruatie ben je 'stiekem' al 2 weken zwanger. Dus op de dag van je echo ben je 7 weken en 4 dagen zwanger. Mooie termijn voor een eerste echo. Veel plezier maandag!
Tja als je het zo bekijkt wel ja haha Maar tellen ze daar dan ook zo? Want eigenlijk klopt dat toch niet he...? Of ligt dat aan mij?
Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Wel erg leuk hoor, een VK met eigen echo apparaat, heb ik ook. Ik had met 8 weken de eerste echo, gewoon ff kort om te kijken of het er één of twee zijn etc. en toen met 12 weken uitgebreider! Is Charmed72 niet in de war met de eisprong, dan ben je al '2 weken' zwanger, maar de eerste dag van je laatste menstruatie is je eerste zwangerschapsdag... (maakt niet uit of je 3 of 6 dagen ongesteld bent, de eerste dag telt)... Veel plezier bij de echo!
inderdaad. 1e dag menstruatie is eerste dag zwangerschap. Vind het wel erg vroeg hoor nu al een echo als er verder geen echte reden is.
Bij mij was er met 5wk5d een vruchtzakje,dooierzakje en een ienie mienie kloppend hartje te zien.Was een vaginale echo. Het kan dus wel maar hoeft niet.Er kan ook alleen een klein vruchtzakje te zien zijn of nog helemaal nog niets.Ligt aan het apparatuur en de hoogte van je hcg.Als je HCG rond de 1000-1500 zit zal er wel iets te zien zijn.