Beste lactatiedeskundige, Mijn kleine meid is nu 5 dagen oud en ik zit sinds gisteravond midden in mijn stuwing. Nu ontdek ik net in mijn rechteroksel een enorme bult welke ook best pijnlijk is. Kunnen dit ook melkklieren zijn of moet ik hier even mee naar de dokter? Oh ja nog en vraag, ik heb vanavond voor het eerst gekolft en kreeg uit beide borsten makkelijk 80 cc (binnen 5 minuten, toen stopte ik maar, maar mijn borsten waren nog lang niet leeg), volgens mij zijn dit zeker 2 volledige voedingen, is dat niet raar? Is het niet verstandiger om uit mijn 2 borsten samen één voeding te kolven? Alvast bedankt voor het antwoord. Groetjes Lisette
hoi, gefeliciteerd met je meisje! zo te horen zit je midden in je stuwing! dit duurt een dag of 2, 3 dan zul je gemerkt hebben dat de druk afneeemt. zorg voor voldoende warmte en doorstroming. het is normaal dat je nu meer kolft dan nodig, je lijf heeft het sein gekregen melk te geven en doet dat met volle overgave! in de komende weken zal het aanbod en vraag op elkaar worden afgestemd. vraag je verloskundige even naar de zwelling te kijken. waarschijnlijk is dit gerelateerd aan de stuwing. succes en geniet tussen de bedrijven door! heidi margit