Ok. Linkje? Want ik vind genoeg linkjes die ook weer zeggen dat het allemaal best meevalt? We zijn juist bezig gezonder te gaan eten en verser te koken enzo. Maar ik zie door de bomen t bos niet meer geloof ik..
Op mijn computer heb ik heel veel linkjes voor je staan. Kan daar nu even niet bij. Vers is natuurlijk altijd goed. Sausjes en pakketen zit zoveel troep in. Wij eten gewoon lekker macaroni of wraps en hebben daar geen pakje voor nodig. Een grote la met kruiden en je kunt alles maken.
Maar ik ben het helemaal met je eens. Dat mensen zich een beetje meer bewust worden van wat ze allemaal eten en drinken, vind ik een goede ontwikkeling, ook ik eet zo puur mogelijk en vrijwel enkel alles vers gemaakt. Maar wat een bangmakerij/ overdrijvingen zwerven er voorts toch rond!
Klachten van extreme lichamelijk vermoeidheid en pijn. Ik had me er nooit in verdiept, had ik dat maar! Kunnen klachten na zo lang gebruiken overgaan als aspartaam de oorzaak zou zijn?
En je hebt geen last van een trage schildklier, een vitamine D- of ijzertekort? Heb je dat laten checken? Toen ik drastisch anders ging eten (geen zoetstoffen, geen geraffineerde suiker, geen chemische synthetische hulppstoffen oa) voelde ik me met de dag fitter worden: hoofdpijn ging weg, minder moe, minder last PDS.
Hier al na een paar dagen verschil.. Maar er kan natuurlijk ook gewoon iets medisch het probleem zijn he E dat is makkelijker uit te sluiten door de huisarts dan dat je alle opties qua veranderingen in je dieet lukraak gaat testen. Maar qua stoppen met suiker en zoetstoffen en evt gevolgen daarvan.. Is dit wel een leuke site: EET Experiment Ze hebben ook een iPhone app.. Mar daar zag ik echt de toegevoegde waarde niet zo van
Wat zegt je huisarts? Wat is je HB? Je B12? Je vitamine D? Je schildklier? Je bloedsuiker? Je bloeddruk?
Negeer de linkjes, gebruik gewoon je boerenverstand! Hoe minder bewerkt, hoe beter. Gewoon minder pakjes en zakjes. Zoals iemand hier ook al schrijft, met een keukenla met kruiden kom je een heel eind. En vaak blijkt dat mensen vooral qua smaak moeten afkicken van de enorme hoeveelheden zout die in mixen zitten. Minder zout en meer smaak, dat is echt een kwestie van wennen, dat is een smaak die je weer moet leren waarderen!
@dirksmama: koken als je grootouders.. Die stammen nog uit de tijd zonder zakjes Dat wortels gewoon naar wortels mochten smaken enzo.
Ik had een hoop klachten en daarnaast vaak heel onrustig en soms zelfs een paniekaanval als ik burritos van knorr at. Ook cola en koffie kreeg ik het warm en werd raar in mijn hoofd. Dagen lang voelde ik me belabberd. Mijn b12 was telaag. Niet extreem, maar wel laag. Ik ben gaan zoeken en kwam erachter dat door de b12 bepaalde cellen de smaakversterker niet kon verwerken en dat was de oorzaak. De smaakversterker sloopte mijn cellen en b12 waarmee het dus samenwerkt.
Ik snap dit niet zo goed, je hebt het over bangmakerij en dan eindig je je bericht met zo'n opmerking. Zonder zichtbaar sarcasme. Ik heb, met mijn 'boerenverstand', even op moeten zoeken wat bovenstaande precies inhoudt. En nu begrijp ik dat je een grapje maakt.
In de medische molen zit ik al, maar mijn bloedwaardes zijn normaal. Maar bij die onderzoeken duurt alles zo lang. Natuurlijk zal lukraak anders eten niet direct iets oplossen maar als aspartaam wcht zo slecht is dan wil ik het in ieder geval proberen.
Wat is normaal? Ook met bloedwaardes die binnen de limieten vallen van de gemiddelde mens kun je je als individu nog goed belabberd voelen. Kan best zijn dat je toch tekorten hebt. Dat lijkt me logischer dan aspartaam. (Tenzij je een aspartaamverslaving hebt of zo). Als jouw HB niet te ver boven de ondergrens zit, werk daar dan eens aan (Floradix!)/
Dat betekend niet automatisch dat het zo veel gegeten werd als tegenwoordig. En ik heb mijn oma nog nooit soep uit een pakje zien maken (Heb d'r wel ooit een zakje slakruiden door de gehakt zien doen overigens.. Over een minder goed voorbeeld gesproken)