Mijn eetpatroon

Discussie in 'Gezondheid' gestart door tamtam78, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Hallo dames,

Ik ben best veel aangekomen.
    Ben nu 22 weken en 4 dagen en 11 kilo aangekomen.
    Ik ben vanmorgen bij de verloskundige geweest en nu gaan we over 4 weken mijn suiker prikken.
    Voor mijn gevoel eet ik gezond, maar af en toe snaai ik ook wel is.
    Zouden jullie willen kijken of ik gezond genoeg eet?

's Ochtends: 2 volkoren cracottes met boter en 1 met halvajam en 48 + kaas, grote beker melk 2 kopen groene thee en een kom yoghurt klein beetje vanille vla en muesli.

's Middags: 2 volkoren of meergranen boterhammen met boter 1 met smeerkaas 20 + 1 met appelstroop en een beschuit met 48+ kaas.
    Tussendoor: sultana of ontbijtkoek, maar soms ook andere koekjes en een appel.

's Avonds: ander halve aardappel 2 opschep lepels groente en vlees(meestal kipschnitzel of iets dergelijks)
    Als toetje een sinaasappel.

Op woensdag eten we pasta de volkoren variant en op vrijdag meestal patat met frikandel/kroket.

Zaterdag en zondag wisselt soms aardappel schotel met vissticks, maar ook wel pizza en dergelijke.

Ga ook wel is naar de mac of eten 's avonds wel is chips, maar dat is niet elke avond(meestal 's weekends, maar ook niet elk weekend)doordeweeks eet ik 's avonds bij de thee een plak ontbijtkoek(soms andere koek) en verder alleen fruit.
    Heb soms echt van die buien dat ik moet snaaien, maar dat is voor mijn gevoel niet te vaak(soms 2 dagen achter elkaar, soms 2 weken niet)
    De 48 + kaas vervang ik ook wel is met 30 + kaas en ik bak in olie, dus op veel dingen let ik al.
    Het probleem is dat als ik snaai het er ook vrij snel aan zit.
    Ik drink water en roosvice en 1 glas cola op een dag.
    Ik werk niet meer, dus beweeg minder, maar probeer wel elke dag een half uur te bewegen.
    Wat vinden jullie hier van?

2. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Je eet regelmatig... je ontbijt uitgebreid... misschien dat je 's avonds wat meer groenten en koolhydraten kunt gaan eten (1 1/2 aardappel is niet zo veel!) Ik zie veel gezonds staan, hoor!

Waarschijnlijk zit het 'm niet in de hoeveelheden die je eet, maar wát je eet. Bedenk dat patat, frituur (dus ook kroket e.d.), de sausjes en ook een pizza véél calorieën bevatten! Geldt natuurlijk ook voor koekjes, chips, etc. Ik denk dus dat je suikerinname te hoog is.

3. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    volgens mji niks mis mee.

Ik ben 25 wkeen en ook al 10 kilo aangekomen nu was dit ook zo bij mn eerste zwangerschap dus dit hoort gewoon bij mij.

mn suikers zijn goed enzo houd alleen veel vocht vast daarom kom ik zon, ik was 3 dagen na de bevalling al iets van 15 kilo van de 25 kwijt .

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik vind het vrij gezond klinken en niet overdreven vet hoor!
    Misschien dat je eens wat ander vlees kan eten: rundergehaktballetje ofzo.
    Tuurlijk mag je weleens snaaien met een vette pizza!

Ik was met 22 weken ook 11 kilo aangekomen en heb daar geen commentaar op ontvangen. Heb al twee keer een glucosedagcurve moeten doen, omdat ik dus bij aanvang van de zwangerschap al wat te zwaar was, maar alles is goed!

5. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Meer aardappels krijg ik echt niet weg zit snel vol.
    Ik eet altijd zo'n pizza broodje, want zo'n grote pizza krijg ik niet weg.
    Ik weet dat de chips etc veel calorieen bevatten, dus let er ook wel op, maar soms is de verleiding moeilijk te weerstaan

Deel Deze Pagina