Juridisch vraagje!

Discussion in 'De lounge' started by Heart, Mar 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Hallo dames!

Ik heb een juridisch vraagje; (ook al naar Juridisch loket gemaild, maar duurt 3 werkdagen!)

Er is vandaag door onze achterburen een foto gemaakt van onze tuin. Waarschijnlijk omdat hier een duivenhok van mijn vriend op staat, en hij het hier niet helemaal mee eens is.
    Het hok staat niet vast op de grond, en is dus verplaatsbaar. Ook komt hij nog geen meter boven de erfafscheiding uit. Onze achterbuurman heeft hier dus eigenlijk geen last van. Hij krijgt nogsteeds evenveel licht/zon in zijn tuin, en de beestjes komen ook niet in zijn tuin.

We woonden eerst naast hem trouwens, dus zo lang als hij er woont hebben er duiven naast/achter hem gewoond(30 jaar?).

Mijn vraag is, mag hij zomaar foto's van onze tuin maken zonder toestemming of zonder dat wij dit iig weten? Gelukkig heeft mijn schoonmoeder gezien dat hij dit deed. Ook vraag ik me af of hij er nu voor kan zorgen dat mijn vriend het duivenhok weg moet doen? Maar dat is meer een vraag voor onze gemeente.
    De buren die naast ons wonen hebben geen last van het hok of de beestjes, terwijl het hok meer tegen hun erfascheiding staat!

Sorry voor het lange verhaal, maar hopelijk weet iemand een antwoord!

2. Siem

Siem Actief lid

Apr 7, 2007
    399
    0
    0
    ik heb daar eigenlijk geen verstand van .
    maar ik geloof niet dat hij er voor kan zorgen dat het duivenhok weg moet, tenzij hij er een goed excuus voor heeft, maar aangezien het geen zonlicht tegen houdt en de beesten niet in zijn tuin komen acht ik de kans klein dat het weg moet.
    en over die foto's, tja als je het mij vraagt is dat schending van jullie privacy.

3. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Volgens mij mag je niet zomaar foto's maken van iemand anders zn achtertuin. volgens mij kan hij er ook niet voor zorgen dat de duiventil weg moet.

4. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,038
    1,859
    113
    Provincie Groningen
    Ik weet niet hoe het zit met zo'n duiventil en of de duiven er ook regelmatig uit gaan....
    Maar kan het ook zo zijn dat de duiven misschien poepen in hun tuin?

5. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Nee, doen ze ook niet.
    Ze komen nu in de zomer wel inderdaad elke dag los.

Het huis naast hem is van mijn schoonmoeder, en in haar tuin staat ook nog een duivenhok. Alleen heeft mijn vriend hier een vergunning voor omdat dit hok groter is dan die wat wij in onze tuin hebben.

Daar zitten ook duiven in, en deze komen in de zomer ook elke dag los.

6. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb je een pb gestuurd.

7. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Als hokken een bepaalde hoogte hebben mag je ze gewoon neerzetten zonder bouwvergunning. Weet alleen de hoogte niet uit mn hoofd maar dat is vast ergens op te zoeken. Dus als het daar aan voldoet dan kan hij er zeker niet voor zorgen dat het hok weg moet.

Share This Page