Wij hebben alleen het verhaal mede gedeeld en nog geen bewijs aangevoerd wel al bericht gehad dat een advocaat vanuit hun alles gaat opvragen om zo een goed beeld te krijgen. In een van de verslagen is desbetreffende instelling genoemd noemen man manipulatief ' had anderen verteld over de manier van werken en zij dekte zich zo in' mijn man durf dit nu niet als bewijs aan te voeren. Omdat hij bang is dat zij straks denken dat hij dit ' faket' terwijl het gewoon bekend was bij de provincie ' jaar later is de boel gesloten en onderzoek wees uit dat er dingen gebeurden die niet klopte' Zo lastig dit maar ook helemaal, mijn man heeft er echt een pest humeur door gekregen.
Dit lijkt me ook zo heftig! Ik merk dat bij mijn man ook wel, ook al hebben we nog niet eens alle dossiers. De tijd dat we ze eens gelezen hebben is alweer jaren geleden.
Thanks! Had nog helemaal niet stil gestaan dat je het nog apart moet aangeven bij de belastingdienst inzake de toeslagen, anders kunnen we straks alsnog alle kinderopvang toeslag terug betalen.
Wauw dank voor deze link. Ga dit topic volgen voor eventuele tips. Mijn man en zijn broertje hebben hiermee te maken gehad, dus gaan zeker kijken wat we kunnen verzamelen om de aanvraag in te dienen. Mijn man heeft een aantal jaar geleden zijn dossier van Nidos opgehaald, dus denk dat we al veel hebben. Wat voor bewijzen moet je aanvoeren weet iemand dat?
https://www.schadefonds.nl/slachtoffer/tijdelijke-regeling-slachtoffers-jeugdzorg/ In deze link staat dat het geen invloed heeft op uitkeringen en niet opgegeven hoeft te worden aan belastingdienst. Edit: ah zie wel staan dat het moet ivm toeslagen......
Zodra ik de rust en de ruimte heb ga ik ze bellen. Zodat ik een soort van zekerheid heb dat mijn dingen erkent worden. Maar ook om meer duidelijkheid te hebben in wat ze voor stukken willen. Dat lijkt mij de duidelijkste bron.
Wij willen idd ook bellen. Vandaag even het dossier erbij pakken om te kijken of daar het bewijs van plaatsing in zit. En lezen of de meldingen die mijn man gemaakt heeft aan zijn voogd over de mishandeling ook in het dossier staan. Vind het wel even spannend wat het lezen van zijn dossier gaat doen met hem. Tot nu toe wilde hij het niet lezen.
Even gekopieerd van de website schadefons. Wij hebben van u het volgende nodig: Een bewijs van uw plaatsing in een pleeggezin, instelling of opvang (bijvoorbeeld een aangifte, bewijs van inschrijving, vonnis, voogdij-registerkaart, foto’s of adresgegevens uit die periode)
Ja dat had ik gezien, maar dat lijkt me zo weinig. Over het misbruik gaat 1 vraag zie ik in het aanvraagformulier. Gaan ze dat controleren? Moet daar bewijs voor zijn? Want de papieren van onder voogdijstelling hebben we, maar in alle papieren doet degene die misbruik heeft gedaan alsof ze de barmhartige Samaritaan is, maar ondertussen.... en tot nu toe geen meldingen gevonden vanuit mijn man. Ja, melding dat hij moeite heeft met de gedragscorrecties
Dat durf ik niet te zeggen. Wij hebben in het verleden al eens alle papieren gehad van Jeugdzorg maar uit eindelijk werd het mijn man te veel en heeft hij het zooitje weggegooid/verbrand, weet het niet meer. Ik weet ook niet of er bij hem iets over mishandeling etc is opgenomen, maar wij sturen alle documenten (als we ze opnieuw hebben gekregen) naar het schadefons incl screenshots van zijn adressen historie. Dit kan je eenvoudig vinden via mijn overheid met DigiD. Er is natuurlijk wel een grote kans dat er meer meldingen zijn ontvangen van andere mensen, dit zal het voor hen dan ook weer een stuk makkelijker maken.
Dat is hier dus ook, juist negatief over mijn man. Maar wel op internet informatie te vinden over desbetreffende instelling. Gaat dit vanavond er bij voegen. @G89 Ze vragen of ze je dossier aan dat van een ander mogen koppelen. Dus niet de gegevens delen maar wel soortgelijke ervaringen om zo bewijs te vergaren over instellingen.
Heftig he. Mijn man heeft het dossier destijds opgevraagd, maar nooit willen lezen. Nu wel stukken gelezen en hij is er helemaal emotioneel van. Gelukkig konden jullie alles een 2e keer opvragen. Bij mijn man geen kans dat er meerdere meldingen zijn. Was geen instelling, maar een pleegmoeder (en voogd die zijn meldingen niet serieus nam). Vrouw heeft verder geen pleegkinderen gehad, behalve mijn man en zijn broertje. Broertje willen we ook gaan helpen met de aanvraag. Heb vanochtend gebeld. Als je psychische behandelingen hebt gekregen als gevolg van de mishandeling (of andere feiten) adviseren ze verslagen hiervan bij te voegen. De mishandeling in het pleeggezin is voor mijn man slechts een fractie van zijn trauma's, maar hij heeft het zeker besproken met zijn therapeut. Vanmiddag zal hij contact met haar hebben om hiervan rapportages te ontvangen. Kunnen we die direct meesturen. Ze gaven aan zeker rekening te moeten houden met 3 tot 6 maanden voor de verwerking van de aanvraag. Als de aanvraag gedaan is krijg je bevestiging en als je aan de beurt bent voor behandeling nemen ze contact op om alles te bespreken. Dan kunnen ze ook kijken of er nog aanvullende stukken nodig zijn. @Maan14: fijn dat jullie op internet informatie hebt gevonden over de instelling waardoor je weer sterker staat.