Mijn meisje van 3 jaar en 4 maanden is deze week gestart met zwemles. In het begin moest ze een beetje huilen omdat ze natuurlijk alleen op een bankje moest zitten en alles was nieuw. Maar vandaag de 2 keer gezwommen en ze deed het supergoed. We hadden thuis huiswerk gedaan op de grond en ze kreeg van de meester complimenten dat ze zo goed geoefend had met haar beenslag. Je zag haar gewoon groeien. Niet meer gehuild en ze wil al weer voor de 3e keer. Zo trots op mijn meisje
Ja het is vroeg idd, maar wij hebben een boot en een sloot achter het huis. Je kunt dan niet vroeg genoeg zijn. Ik dacht wel als ze echt een drama er van maakt dan stop ik, maar gelukkig niet nodig. En ze krijgt prive-les, dat scheelt ook.
Ha ha, nou ja...hier ook een boot en water achter huis maar we zijn nog maar net begonnen Dochter durfde niet eerder
Ik vind het ook vroeg hoor! Uit ervaring (tis mn werk ) weet ik dat kinderen van een jaar of 5 veel sneller en beter leren zwemmen, dan jongere kinderen. Dit heeft te maken met concentratie, het vermogen om iets te leren /controle over eigen lichaampje etc.... Het is wel prettig dat ze priveles krijgt, dat scheelt wel! ene waar ik vooral benieuwd naar ben....: Wat moest je thuis gaan oefenen?
Ik wist ook niet dat dit zo jong al kon, bij ons zwembad kan dit pas vanaf 4,5 jaar... Wij wachten dan ook braaf tot ze oud genoeg is, heb geen zin om naar een ander zwembad te gaan en wennen aan water hoeft niet haha, ze hoeft maar het woord zwembad te horen en ze is niet meer te houden van enthousiasme! Wel supergaaf dat je meisje het zo goed doet! Wees d'r maar trots op! Ik vraag me alleen wel af waarom je doorging terwijl ze het duidelijk niet leuk vind... Niet dat het aan mij is maar dan zal ik juist een paar keer erbij gaan zitten om te kijken samen met haar hoe zo'n les nu in de praktijk gaat zodat ze kan zien dat ze op een bankje moet zitten en dan net als iedereen allemaal oefeningen moet gaan doen enzo. Dus ben wel benieuwd hoe je dat dan aangepakt hebt toen je zag dat ze het helemaal niet naar haar zin had.
Wat fijn dat ze het leuk vind! Als ik zie wat mijn dochter tussen 2 en 4 al bij ouder en kind zwemmen heeft geleerd, dan gaat het vast goed komen bij de priveles. Ik vond het bij ouder en kind zwemmen ook al zo bizar, wat je een jong kind allemaal al kan leren en al enigszins zwemveilig kan maken. En ook ik zit nu supertrots te wezen, nu ze op zwemles zit en zo hard gaat heerlijk!