In onze tuin hebben we geen schaduw daarom wil ik met een schaduwdoek een plek maken voor de kleintjes om te spelen. Paar practische vragen: Hoe kun je zo'n doek t best bevestigen? Welke kleur is t best (wit lijkt me snel vuil, donker te warm eronder?) Laat je dat doek hangen?
Wij hebben een tijdje geleden bij de Blokker een paviljoen gekocht. Erg handig ding! Het zijn eigenlijk 4 palen en aan de bovenkant hangt er een doek in, die je ook open en dicht kan maken. Ik hem m ff opgezocht:
Wij hebben een donkergrijze, een 3hoek, aan schuur, schutting en pergola bevestigd, er zitten haken bij en we hebben er nog een touw aan vastgeknoopt omdat we 'm anders niet aan de schutting vast konden maken. Wel handig om een kwalitatief goede te kopen. Wij hebben deze bij zonnedoeken.nl gekocht. Hij is waterdoorlatend. We hebben 'm al een paar jaar boven onze loungeset hangen, nog steeds in prima staat. Een driehoek is in ons geval ook wel handig omdat je nog steeds een deel van de loungeset in de zon hebt. Maar goed, dat is net hoe je 'm wil gebruiken natuurlijk. Met harde wind halen we 'm trouwens wel weg, maar dat is tot nu toe 1 of 2 per seizoen geweest. Ik vind het een ideaal ding! Geen gesleep meer met de parasol en nog een leuk gezicht ook! Als iemand interesse heeft om te zien hoe het eruit ziet, stuur even een pb.
Dat paviljoen ziet er erg handig uit, maar zal wel prijzig zijn? Vorig jaar had ik in de tuin een schaduwdoek opgehangen, grote groene driehoekige doek. Daar zaten lange touwen aan waarmee je hem aan bijvoorbeeld je schutting kon bevestigen. Maar eerlijk gezegd vond ik het een onding. Voor de gemiddelde volwassene kwam dat doek te laag te hangen, want de bevestigingspunten in de tuin waren niet hoog genoeg. En hij zakte nogal eens in, terwijl het niet had geregend oid. Met regen haalde ik hem naar binnen, anders kwam er water in te staan. Ik was er dus niet tevreden mee. Toch maar eens kijken voor zo'n paviljoen of een extra parasol.
wij hebben een grote rechthoek. besteld via schaduwdoeken.nl ik vind hem ideaal, werd geleverd met bevestigingsmateriaal. ik heb hem in beige, schoon is anders maar dat heb je met alle kleuren toch wel. het is lekker koel, koeler als zwart en even een sopje erover 1 keer in de maand en het is weer mooi
Ik wil hem boven t gras hebben, kan t dan ook blijven hangen of groeit mn gras dan niet meer? :s En welke afmeting is aan te raden?
wij hebben ook die van schaduwdoek.nl ook de beige! Echt ideaal, voordeel vind ik dat je het open kan schuiven, dus als je er dan niet zit kan je de boel open gooien en krijgen de plantjes eronder ook nog zon.
de groote die je zelf wilt. je moet even kijken wat de mogenlijkheden zijn. die van mij is niet open te schuiven. hangt waar hij hangt
Wij hebben op de camping een schaduwdoek, maar dan van deze. Zijn een stuk goedkoper. Schaduwdoek | Tentluifels / Tarps | Tenten - Obelink.nl
ja wij hebben ook 1 hele grote vierkante doek Als je hem wil laten hangen moet je er op letten dat hij water door laat. Sommige doeken doen dat niet en dan moet je steeds het water er af halen. De driehoeken waren bij ons in de tuin niet ideaal. Vandaar een vierkante
Iemand ervaring met doeken van de kwantum? Of ikea? Op de laatst genoemde site zijn de recenties niet zo goed (wel eerlijk van ze om die te laten staan!)
wij hebben deze!! Hij hangt er nu een paar weken en heeft de storm al overleeft haha Die van ons is grijs en waterafstotend wel fijn als het regent dat er geen water door komt. De doek opzich was 75 euro mar op die site vroegen ze ook nog eens 100 euro voor het bevestingsmatriaal beetje duur. Dus dat hebben we bij de karwei gehaald voor 15 euro we hebben de doek op zonweringkoopjehier.nl - en wij hebben deze Kookaburra 3,6m Vierkant Houtskool Geweven Zonnezeil (waterdicht) 74.95