Wie kent dit? Mijn dochter kwam afgelopen maandag huilend en strompelend uit school. Ze had zo'n voetpijn. Toen ik haar maillotje uittrok schrok ik me de tandjes. Hele opgezette voetjes, die blauw werden, vlekjes op het onderbeen en haar knieen waren dik en warm. Gauw de ha gebeld en ik kon meteen terecht. Die verwees ons gelijk door naar de spoedeissende hulp in het zh. Gelukkig zag de kinderarts direct wat er aan de hand was, maar voor de zekerheid nog wat bloed afgenomen en urine ingeleverd. Gisteren moesten we terugkomen in het zh. Gelukkig ging het toen stukken beter met onze dochter. Ze had nog wat pijn, maar de voetjes en knieën werden minder dik. De arts vertelde dat ze dit Henoch schonlein noemen en het kon geen kwaad, maar ze wordt wel goed in de gaten gehouden. Het komt ook niet veel voor en het duurt soms wel weken, voordat het echt helemaal over is.
nog nooit van gehoord zeg,, ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent!! beterschap voor de kleine meid!
ze hebbenmijn oudste er ooit van verdacht... die had ook allemaal uit het niets puntbloedinkjes op dr beentjes. maar echte duidelijkheid is er nooit over geweest en ze is er uiteindelijk overheen gegroeid
mijn nichtje van 1 jaar heeft dit ook gehad. Ze heeft diverse malen urine moeten inleveren. En door haar urine te controleren konden ze zien of de nieren of iets was aangetast. Zolang er niks was aangetast deden ze verder ook niks en het zou vanzelf weer overgaan het zag er alleen wel vervelend uit! Gelukkig waren de nieren enz van mijn nichtje neit aangetast en na een paar weken had ze ook al nergens geen last meer van..
Tjee, wat zullen jullie geschrokken zijn. Ik had er nog nooit van gehoord. Hoe gaat het nu met jouw dochtertje?
Jeetje da's schrikken. Had er nog nooit van gehoord dus ff gegoogled en die foto's zijn wel heftig als je ze ziet bij je kleine meisje. Hopelijk is ze snel weer beter!
Ik heb het zelf gehad toen ik 3 was. Moest een half jaar zeer regelmatig (vlg mij elke week) mijn bloed laten controleren. Ik heb er niks aan over gehouden. Mijn oma heeft vroeger een kindje verloren aan leukemie en moest eerst daaraan denken. Gelukkig was dat het niet. Bart de Graaf (van BNN) heeft het ook gehad en bij hem is het op zijn nieren geslagen. vandaar dat hij zo klein was. Maar dat is wel heel zeldzaam.
Ik heb dit ook gehad toen ik een jaar of 10 was. Kon ook niet meer lopen. Verdween ook vanzelf weer..