Twijfel over Clear Blue indicator testen

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door babbel1983, 29 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Hoi dames,

Wellicht dat ik het allemaal in mijn hoofd haal, maar ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen. Ik weet ook wel dat jullie mijn geen garantie kunnen geven, maar wellicht dat het helpt om mijn hoofd een beetje leeg te maken ;)

De afgelopen maanden had ik een eisprong rond dag 12 van mijn cyclus. Deze maand was ik op vakantie en heb ik dus niets getest m.b.t mijn eisprong.
    Normaal gezien had mijn eisprong dan op zaterdag/ zondag geweest en die zondag hebben we voor het laatste seks gehad.
    Nu had ik vorige week maandag een positieve zwangerschapstest. De Clear Blue gaf die middag 1-2 aan. Afgelopen vrijdagochtend gaf de test 2-3 aan (so far so good), maar vanochtend gaf hij nog steeds 2-3 aan. Terwijl als mijn eisprong dat weekend is geweest, ik inmiddels 5 weken zwanger moet zijn en ik dus een 3+ verwacht had. Gelijk nog een streepjestest gedaan en die gaf nog wel een donkere streep aan, in mijn ogen ook donkerder dan de streepjestest die ik ook afgelopen vrijdag had gedaan.

Wellicht dat ik gewoon had moeten stoppen met testen, maar ik ben zo onzeker. Had gehoopt met een 3+ wat zekerder te worden, maar helaas ben ik dus eerder onzekerder geworden dan zekerder....:(

Nu heb ik voor de rest ook niet echt symptonen, af en toe gevoelige tepels, maar op dit moment dus helemaal niets meer.

Wat is jullie gevoel hierover? Kan het zijn dat ik een latere innesteling hebben gehad, waardoor ik nu nog geen 5 weken ben, maar 4 wk en zoveel dagen? Of kan het foute boel zijn, dat mijn lichaam geen HCG meer aan maakt?

2. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Heb je wel met je eerste ochtendurine getest? Dat moet je sowieso doen, anders is de kans heel erg groot dat hij niet de juiste zwangerschapsduur aangeeft.

Ik heb toen ik bijna 6 weken zwanger was ook een digitale CB test gedaan, die 2-3 weken aangaf. Ik had om 11.00 uur 's ochtends getest en had al van alles gedronken. CB zelf gaf aan dat de indicator dan niet betrouwbaar was.

Anyway, ik las er toen ook wat verder over op Internet en de testen zijn heel betrouwbaar om te testen of je wel of niet zwanger bent, maar de indicator functie is lang niet altijd betrouwbaar.

Sowieso niet te veel testen; positief is postief. Ik had toen best wel spijt dat ik met de digitale CB had getest. Het heeft me alleen maar ongerust gemaakt en achteraf dus helemaal onterecht!

Davj vindt dit leuk.
  3. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

hier was ik ook ruim 5 weken en toen gaf hij ook nog geen 3+ aan. Terwijl dit eigenlijk wel had gemoeten.

Een ruime week later gaf hij gewoon 3+ aan. Dus ik zou me niet zo'n zorgen meteen maken! Doe hem gewoon nog een keer maar dan over een week.

En ik had in het begin ook totaal geen kwalen. Zelfs een periode dat ik ze wel kreeg, maar dat ze ook ineens weg waren. en nu zou ik wensen dat ik van die pijnlijke borsten af kwam, ze knallen zowat uit elkaar!

4. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Bedankt voor jullie reacties!
    Fijn te lezen dat jullie ervaringen met Clear Blue ook anders waren dan hetgeen hij aan had moeten geven. Het maakt me in ieder geval iets geruster :)

Merk gewoon dat ik het hele zwanger zijn ongelovelijk spannend en onzeker vind en de zwangerschapstesten geven me de houvast dat het ook echt zo is. Maar ja.... dan moeten de testen niet ineens anders gaan aangeven dan ze moeten doen ;)

Hoop dat ik me kan inhouden om niet morgen weer gelijk een CB test te doen....

5. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn verloskundige vertelde dat die weken die er staan helemaal niet kloppen omdat het per vrouw verschilt hoeveel en hoe snel je het hormoon HCG aanmaakt. De test meet hoeveel HCG er in je urine zit en waarschijnlijk zit er een soort ingebouwd gemiddelde in en aan de hand daarvan staat hoe lang je zwanger bent.

6. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oow en het is ook spannend, zwanger zijn! Maar vertrouw op je gevoel en ga niet te vaak en te lang testen, dit brengt uiteindelijk meer onzekerheid dan zekerheid als de test anders is dan je verwacht..
    Geniet van t zwanger zijn!

7. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Mijn VK hecht ook niet veel waarde aan het indicator stukje van de test.

Eingelijk zijn het vervelende testen die je erg onzeker kunnen maken. Het is mijn laatste zwangerschap, maar anders zou ik deze test nooooit meer gebruiken.

Inderdaad niet te vaak testen; zwanger is zwanger!!!

8. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Vanochtend opnieuw een test gedaan en die gaf nog steeds 2-3 aan :( Gisteren en vandaag ook nog een Kruidvat 2v5 gedaan en het streepje lijkt vandaag iets donkerder dan gisteren, maar het geeft niet heel erg verschil. Wel zijn beide streepjes donker en goed zichtbaar, maar ze zijn beide nog wel iets lichter dan de controlestreep.
    Ik las ergens anders op het forum dat CB bij 481 HCG 2-3 geeft en bij 1935 HCG 3+ geeft. Als mijn HG om de 2 tot 3 dagen (en afgelopen vrijdag 'al' 481 was) verdubbeld zou hij vandaag toch echt boven de 1935 uit moeten komen en dus 3+ aangeven. Als ik uitga van mijn laatste cyclus zou ik vandaag 5 weken en 4 dagen moeten zijn.
    Wellicht maak ik gewoon traag HCG aan, maar het zit me toch niet lekker deze uitslag. Bah, had gewoon vorige week al moeten stoppen met testen :x
    Ga vandaag even de verloskundige bellen, wil het toch even aan haar vragen hoe zij erover denkt. Ondertussen kan ik helaas niets meer dan afwachten......

9. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon de vk ff bellen, die kan je misschien wel gerust stellen.
    Sterkte met afwachten.

10. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Om het verhaal nog even af te sluiten :)
    Heb net de verloskundige gesproken en ze gaf aan dat ze mijn onzekerheid kon begrijpen, maar dat zo'n test helemaal niets zegt. Zij stond ook echt niet achter de testen, omdat elke vrouw nou eenmaal anders HCG aanmaakt en die test uitgaat van gemiddelde, hetgeen wat jullie ook al aangaven. Ze had genoeg vrouwen meegemaakt waarbij de test minder aangaf dan dat ze waren en waarbij het gewoon goed is afgelopen.
    Nu al een echo of bloedtest laten doen heeft totaal geen zin, de 13 weken blijven altijd spannend. Mocht ik klachten krijgen dan moet ik gewoon weer bellen, maar voor nu moet ik ervan gaan proberen te genieten. Een streep is zwanger en hij is niet lichter geworden, dus op dit moment is het gewoon nog goed. En aangezien niemand in de toekomst kan kijken, is er nooit zekerheid hoe het afloopt.
    Het gesprek heeft me wel enigzins gerustgesteld, maar spannend en onzeker blijft het natuurlijk. Ik moet gewoon nu stoppen met testen en alles lekker op me af laten komen ;)

Bedankt voor jullie reacties!

11. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Echt vervelend dat de digitale CB test je zo onzeker heeft gemaakt. Probeer niet meer te testen, als dat je lukt en gewoon vertrouwen te houden.
    Heb ik ook gedaan na die foute indicator test van mij en bij mij was ook alles helemaal goed.
    Hopelijk heeft de VK je toch een beetje gerust kunnen stellen.

Wanneer heb je je eerste echo? :)

12. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Ga idd jouw voorbeeld volgen, ik heb me voorgenomen niet meer te testen. Gisteren nog een test gehad voor MvM en die vrouw heeft me ook wat gerust gesteld. Ze deed dit al 28 jaar en ze vond mijn test er heel mooi uitzien. De streep was niet even duidelijk als de controle streep, maar wel goed aanwezig. En mocht ook gelijk beginnen met urine inzamelen.
    Dus hoe moeilijk het ook is, ik ga idd gewoon proberen positief te denken. Zei net nog tegen mijn vriend... het hummeltje doet nu al eigenwijs, dat gaat wat worden later ;)
    A.s. donderdag heb ik de intake bij de verloskundige en op 12 nov. mijn eerste echo. Moet dus nog 1,5 week geduld hebben en dan zien we hopelijk gewoon een mooi hartje kloppen op de juiste plek :)

13. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Het is ook zo afhankelijk van allerlei factoren; misschien had je wel een wat late innestelling, dan begin je dus ook later met het aanmaken van hcg, en ook het aanmaken van hcg kan erg verschillen. Daarnaast had ik bv vanaf m'n NOD echt knaltesten, direct super donkere streepjes, maar een vriendin van me heeft nooit zulke donkere streepjes gehad en tóch al drie gezonde kindjes op de wereld gezet ;) Bij haar bleven de teststreepjes echt vager dan het controlestreepje.

14. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Inderdaad kan de innesteling ook wat later zijn.
    Ik was nog vergeten te zeggen dat bij mijn Kruidvattest het teststreepje ook lichter was dan het controlestreepje. Ik had achteraf gezien getest bij 5 weken, dus in principe is dat wel een knaltest termijn. Met een gewone CB bij mijn vorige zwangerschappen had ik een megadonkere teststreep, ook bij de MK (mijn eerste zwangerschap) en dat was toch misgelopen. Ik ging er vanuit dat de Kruidvattest gewoon niet zo donker was.

Maar je streepjes werden toch steeds donkerder? Da's prima, toch ;)

En ik las laatst een post van iemand die ook erg ongerust was over de donkerte van de MvM test. Was nogal licht en ze heeft zelfs een echo daarna gehad die helemaal goed was. Als ik het goed hebt onthouden, zeiden meer mensen dat ze bij die MvM een vrij lichte teststreep hadden gehad. Niet twijfelen, hoor! De vrouw van MvM ziet veel testuitslagen, dus die weet echt wat een goede test is. :D Maarreh.... ik herken je helemaal, hoor! Ik ben ook zo'n twijfelaar, dus uit zelfbescherming heb ik bij deze zwangerschap na mijn 2 testen geen test meer gedaan.

Succes en niet vergeten om te genieten, hoor!

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hier ook 2-3 aangegeven, al had ik op dat moment geen idee hoe ver ik was (waren niet bezig voor een kindje). Zoals ik nu gezet ben aan de hand van de echo, was ik toen 5w6d. En tot nu toe is alles prima in orde! :D

16. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'ovulatie en zwangerschapstesten'

17. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Fijn om te lezen dat die 2-3 of het wel of niet hebben van knaltesten dus niets zegt over het verloop van de zwangerschap. Na jullie ervaringen en hetgeen ik heb gehoord van VL en MvM heb ik daar wel vertrouwen in. Het is inderdaad gewoon allemaal zo onzeker en dat is iets waar ik slecht mee om kan gaan haha. Maar je hebt bij een zwangerschap nu eenmaal geen zekerheid, of de testen nu knal zijn of niet, en daar zal ik me gewoon bij neer moeten leggen. Het blijft spannend en afwachten, maar ik ben nu gewoon zwanger en hopelijk over 7 weken nog :D Maar wat er in de tussentijd gebeurd heb ik toch geen invloed op.

Ik ga er gewoon lekker van proberen te genieten en de dagen tot aan de echo 1 voor 1 wegstrepen ;) En Marla, het is een goede keuze van je geweest om bij 2 testen te stoppen. Mochten wij in de toekomst voor meer kinderen gaan dan heb ik hiervan idd mijn lesje wel geleerd en stop ik idd bij 2 :D

18. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Hoi dames,
    Ter afsluiting van mijn vraag wil ik jullie graag nog even laten weten dat ik vandaag een echo met kloppend hartje heb gehad. Ben zo blij dat alles goed is en dat het te weinig hcg testen met de CB digitale test in mijn geval dus niets heeft uitgemaakt. Ben vandaag 7 weken volgens de VL. Bij 5 wk en 2 dagen gaf de CB dus nog 2-3 aan, maar alles is dus helemaal goed met de kleine uk :)

Nogmaals bedankt voor al jullie reacties!

19. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik plaats mn vraag hier ook nog even,

Als de test na enige tijd denken 'zwanger' aangeeft, en na nog eens een tijdje denken 1-2 .. wil dat dan zeggen dat ie twijfelt tussen 1-2 en 2-3?

Mijn 2de digitale deed dit vandaag. (streepjes op kv lopen prima op dus ik maak me verder geen zorgen maar wil dit weten omdat ik tegen de 2 weken zit..) De eerste digitale test die ik deed zei na een tijdje denken zwanger en 1-2 tegelijk

20. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Hoi Ytest,

Heb totaal 4 digitale testen gedaan en bij alle 4 de testen kwam er eerst zwanger te staan, waarna het nog een tijdje duurde voordat de termijn er kwam te staan (1x 1-2 en 3x 2-3). Dus mijn ervaring is dat hij altijd een tijd moet denken voor de termijn en niet alleen als hij twijfelt tussen 2 termijnen.
    Dus of hij nu twijfelt, denk het niet. Maar je bent ook nog geen 4 weken, dus 1-2 is gewoon goed. Hij zal vast in de loop van deze week 2-3 aangeven :)

Deel Deze Pagina