ik zou toch proberen voor het schakelen te gaan, altijd handig ook als je eens andermans auto rijden mag/moet ik denk dat iedereen het wel herkent van het lessen, het alles tegelijk moeten en de spanning. linksaf moeten en rechtsaf gaan... bijna iedereen heeft dit, het echte rijden en de routine komen pas als je je rijbewijs hebt. tja en als het echt niet lukt kun je altijd nog moet wel zeggen dat wij nu bij toeval een automaat hebben en het is wel lekker, maar af en toe vind ik het heerlijk om in een schakelbak te rijden.
hmm als onze auto stuk gaat dan moeten we wel een automaat leenauto, mijn man heeft namelijk maar 1 been, anwb/dealer hebben altijd meerdere automaat leenauto's staan hoor.
Ik heb sinds kort een semi automaat: dus wel schakelen met de hand maar niet koppelen met de voet. Ideaal voor als je veel last (zoals ik) van je knieƫn hebt. Je hebt ook auto's (ik geloof Audi, maar die zijn wel weer erg duur) die hebben tiptronic, dus een automaat, maar je kunt ook schakelen dmv op een knopje te drukken). Ik heb overigens wel geleerd te rijden in een geschakelde auto en heb daarna meteen een automaat gekocht. Toen die er na 4 jaar mee ophield ben ik gaan rijden in de auto van mijn man, dat was echt wel weer wennen ! Mijn advies is om toch te proberen het te leren met een geschakelde auto en dan daarna een automaat of een semi automaat te kopen. Succes. gr. Natasja
ik rij alleen automaat en het bevalt me super! met aanschaf is de auto wel iets duurder en de auto zal wat zwaarder zijn als een schakel maar ik heb dat er echt voor over.