Ervaring (en hulp) bestellen bij Amazon.com

Discussion in 'De lounge' started by Ctje1987, Apr 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    2,822
    94
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Hallo meiden,

Bestelt er iemand van jullie weleens iets bij Amazon.com? Voor het schrijven van mijn scriptie heb ik een boek nodig dat in Nederland niet verkrijgbaar is. Mijn begeleider stuurde mij toen de link van Amazon. Daar kan ik het boek inderdaad bestellen. Ik kan ook kiezen hoe snel ik het boek in huis wil hebben, maar van de verschillende 'shipping' manieren krijg ik geen prijs te zien. Ik moet meteen een creditcardnummer invoeren.

Wat zijn jullie ervaringen met Amazon.com? Weet iemand toevallig wat het kost om het boek zsm hier te hebben? (Nou ja, zsm.. in ieder geval binnen twee weken).
    Ik zag het boek er ook tweedehands op staan, maar dan is de 'shipping speed' standaard 3-4 weken en dat is net wat te lang.

Het gaat om het boek 'Why literature matters' van Frank Farrell.

Bedankt!!

2. Eki

Eki Fanatiek lid

Jan 20, 2012
    2,127
    1
    36
    Heb even voor je gekeken, ik neem trouwens aan dat je het boek "Why does literature matters?" bedoelt?

18-32 werkdagen (standard shipping) is 6 euro verzendkosten, totaal 45,26.
    8-14 wd (expedited) totaal 51,56 euro.
    23 april binnen (priority) totaal 65,90.

Verder goede ervaringen met Amazon :)

3. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

Jul 28, 2012
    911
    0
    0
    Ik was een giga amazon fan (in het specifiek amazon.co.uk) tot ze enkele weken terug per direct de gratis verzending er uit hebben gegooid bij de britse versie. Heel vaak supergoede deals en snelle levering, ondanks dat ik koos voor de 5-8 werkdagen verzending (anders niet gratis en vaak was hij er alsnog binnen enkele dagen :)). Mijn bestellingen zullen daar nu wel afnemen.

Echter heeft Duitsland volgens mij wel nog gratis verzending:
    Amazon.de Hilfe: Internationale Lieferung

Mijn ervaringen bij zowel de Duitse als de Britse zijn erg positief verder.

En er zit ook echt verschil tussen de verschillende amazons t.a.v. de prijzen van precies dezelfde producten.. Best vaag. Enfin, het is dus de moeite om te vergelijken. Ik zou sowieso niet snel via amazon.com bestellen, daar je daarbij eventueel kan stuiten op invoerrechten (afhankelijk van de hoogte). Dit laatste is niet van toepassing binnen EU landen. Het enige waar je wel tegenaan loopt is dat er een verrekening plaats vind op basis van BTW. Zodra er sprake is van een discrepantie tussen de hoogte van de BTW in Duitsland en in Nederland, mag dat wel verrekend worden. In het geval van je boek zal dat niet veel zijn.

Tijdens het bestelproces kun je ergens aanvinken welke wijze van verzenden je wilt hebben. Daar even op letten. Heb persoonlijk nog nooit boeken besteld bij de duitse variant. In de gegeven link staat echter 2-3 werkdagen. Maar let even op in het hele bestelproces.

Owja, voor je daadwerkelijk op bestellen klikt heb je een eindoverzicht inclusief verzendkosten. Of dat kun je in ieder geval openklikken.

Succes, hopelijk heb je er wat aan.

4. via amazon.fr is het 48,24 incl verzenden en dan is het er binnen 5-7 dagen.

Share This Page