vind dit een vreemde reactie. Als je al depressief bent dan helpt een stressvolle situatie ook niet echt optimaalhoor. TS; gewoon ziek melden, zorgen dat je van je depressie af komt en genieten van je dochter!
Ik heb dat ook een beetje gehad. Na zeven maande kwamen ze nog eens op lol raamvisite. Vond hhet heel vervelens en heb ook mijm ontslag genomen. Had al die tijd niks van ze gehoord. Lekker ziekmelden hoor, ze redden zich wel!
Ik lees tussen de regels door dat je al eerder depressief bent geweest? En in ieder geval dat je erg onzeker bent over jezelf. Kan het zijn dat dat jouw functioneren eerder al in de weg zat en dat de zwangerschap/BI daarvoor alleen maar druppels zijn geweest die de emmer hebben doen overlopen? De toon van je berichtje maakt in ieder geval dat ik maar 1 advies heb, en dat is hulp zoeken en aan jezelf gaan werken. Zien dat je lekker in je vel komt te zitten en daarna op zoek naar een andere baan. Juridisch gezien is het denk ik eigenlijk helemaal niet rechtsgeldig, wat je leidinggevende nu doet, dus bel ook het juridisch loket eens even en ga met hen kijken wat jouw rechten en plichten in deze zijn... Ik zou in ieder geval niet zomaar akkoord gaan met overplaatsing naar een invalpoule, maar als je contract afloopt en dat is wat ze bieden en je neemt dat niet aan, ga je een uitkering natuurlijk wel in gevaar brengen
Om een goed antwoordt te kunnen geven moet ik je verhaal wel even in 2en opsplitsen namelijk het gedrag van je collega's en de overplaatsing. Ook al hebben die 2 waarschijnlijk met elkaar te maken. Het gedrag van je collega's is niet netjes. Toch zie je dit helaas erg vaak gebeuren. (en dan heb ik het over de kraamvisite en niet over het pestgedrag) Het blijkt soms nogal een opgave te zijn om iemand die er langer uit is een bezoekje te brengen of eens te bellen. Nu kreeg ik het idee uit je verhaal dat ze ook voor je zwangerschapsverlof al niet al te aardig waren, dus dat moet je maar zien als de aard van het beestje. Is niet leuk natuurlijk, maar sommige mensen zijn nu eenmaal niet zo attent. Dan komen we op het stukje overplaatsing en werk. Je geeft zelf al aan dat je flexibel inzetbaar bent op meerdere locaties volgens je contract. Nu is het natuurlijk enorm vervelend om te horen te krijgen dat je niet meer op je oude werkplek beland, maar het is niet heel erg vreemd. Je plaats is opgevuld en jij beland weer op een nieuwe plek. Als in je contract staat dat dit mag kun je daar niet heel veel tegen beginnen. Het is wel erg vervelend dat je zelf nu niet lekker in je vel zit en dat is iets waar je wel zelf iets aan kunt veranderen. Ga naar de huisarts en vertel hem alles waar je mee zit. Waarschijnlijk zal hij je adviseren om je ziek te melden en alles eerst op een rijtje te krijgen. Lijkt me ook erg belangrijk. Zodra je alles weer een beetje op de rit hebt zou ik op zoek gaan naar een andere baan. Je moet namelijk wel met plezier naar je werk gaan en dat doe je bij je huidige werkgever niet meer. Dus op zoek naar iets anders. Maar voor nu eerst even pas op de plaats en aan gezelf werken. Heel veel succes.
Ik heb zelf ook een contract bij een grote stichting en kan ook op meerdere locaties te werk gesteld worden ook al ben ik al 3 jaar werkzaam op dezelfde locatie. Volgens mij mag dit zelfs zonder officiele opgaaf van reden. Ik kan me voorstellen dat je je ontzettend onzeker en ongewenst voelt. Heb je al zulke collega's, werkt je leidinggevende je ook nog tegen. Het was op z'n minst fijn geweest als hij/zij je goed zou hebben ontvangen. Je zegt dat je een depressie hebt. Dat is een goede reden om je ziek te melden. Een slechte omgang met je collega's niet. Pas echt op hoor, dit zou voor je werkgever een reden kunnen zijn om je contract per direct te stoppen want dat kunnen ze zien als werkweigering. Ik wens je veel sterkte en succes komende periode. Hopelijk kom je er sterker uit en laat je ze daar mooi een poepie ruiken (daarna zou ik mooi op zoek gaan naar een nieuwe baan)
Ik zou ook naar de huisarts gaan, en me ook ziekmelden. Ik zou vragen om een doorverwijzing naar een psych, en aan me zelf proberen te werken, vooral je zelfbeeld. En een tip, als je bij een arbo arts moet komen, laat duidelijk merken dat je zelf in de knoop zit, dat het niet alleen aan anderen zit en dat het ook niet door slaapgebrek komt door je baby
Ik wil je alleen even veel sterkte komen wensen. Ik kan me helemaal voorstellen dat je je als oud vuil behandeld voelt... Misschien maar goed om daar weg te zijn, want wat moet je met zulke 'fijne' collega's?
Bij ons op het kdv... Regelde de oudercommissie dergelijke bloemetjes. Als ik dit zo lees voorkomt dat een hoop gedoe
Wat een rare reactie. Ben je zelf weleens depressief geweest? (ik wel en werken op zo'n plek, of uberhaupt werken zat er niet in. Ik kon al blij zijn als ik de dag doorgekomen was. @TS meid, ik denk dat ziekmelden ook slim is nu. En gelijk hulp gaan zoeken anders wordt het alleen maar erger. Heel veel sterkte ik weet helaas hoe je je kan voelen met een depressie. Ik hoop dat je kan proberen los te laten wat er op je werk is gebeurd, wat een stomme collega's en werkgever zeg Dikke knuffel
Ik wil je een hart onder de riem steken... Weet dat het niet aan jou ligt maar dat zij jou heel schofterig behandelen. Helemaal niet netjes. Wees in elk geval niet onzeker over jezelf. Probeer te genietenvan je kleintje en het niet persoonlijk te nemen wat er nu gebeurt.
Dank jullie voor de reacties. Allereerst wil ik even zeggen dat ik al bezig ben met hulp. De intake heb ik al gehad en volgende week is mijn eerste afspraak met een psycholoog. @rozemarijke ik ben idd al eerder depressief geweest. Dat was voordat ik daar kwam werken. Dus het zat mijn functioneren niet in de weg. Alles ging juist goed.. @lin80 als ze me een nieuwe vaste plek hadden aangeboden was het anders geweest. Maar de invalpoule in is geen nieuwe plek aanbieden. Ik krijg sterk het idee dat ze me liever kwijt dan rijk zijn. Ook omdat er pas nieuwe mensen zijn begonnen op een andere vestiging, die plekken had ik misschien op kunnen vullen... @foxter het komt ook niet door slaapgebrek van de kleine. Die slaapt al vanaf het begin door. Ik ben diegene die mezelf wakker houd Voor de rest bedankt voor de tips en het sterkte wensen. Ik kan al niet een hele dag voor mijn eigen dochtertje zorgen. Laat staan 8, 5 uur voor 9 andere kinderen..
Nog even een vraagje. Wanneer zou ik me ziek moeten melden? Officieel is morgen mijn verlof afgelopen, maar ik heb vakantie opgenomen en zou 1 oktober gaan beginnen. Dus moet ik me nu ziekmelden of eind september?
Lieve meid, Probeer je alsjeblieft niks aan te trekken van die rare wijven van je werk. Zoals je al zei zijn het van die typische wegpesters, dus het heeft waarschijnlijk niks met jou persoonlijk te maken! Ik weet zeker dat je een fantastisch persoon bent en dat je man je geweldig vindt. Je dochter vindt je helemaal niet waardeloos, voor haar ben je alles! Het is een hele goede stap van je om naar een psycholoog te gaan! En als ik jou was, zou ik me ook zeker ziekmelden op je werk. Heel veel liefs (van iemand die ook depressief is, maar wel aan de antidepressiva zit)
Wat zijn dat nou voor mensen, die werken notabene in de kinderopvang, maar kunnen zich niet in jou inleven?? Meid ik zou me ook ziekmelden en ze erin laten stikken als het zo allemaal moet, dit kun je nu niet gebruiken. Lekker geniet van je gezinnetje, dat is wat telt en ondertussen rustig aan iets anders zoeken. Sterkte x
Ja ziekmelden, dan gaat dat niet van je uren af. Ikzelf zou mij ook ziekmelden en ondertussen lekker verder kijken naar andere baantjes. Ik vind ook niet dat je nu moet gaan werken als ze je zo behandelen en wegpesten en zeker niet gezien jij je zo rot voelt. Je voelt je dan ook zo alleen daar.... Als ze je netjes zouden behandelen zou ik het anders vinden, dan wil je daar je best nog wel voor doen maar nu? nee laat ze daar maar lekker in de stront zakken. Sterkte ts!!knuffel
Jeetje wat een klote situatie NU ziekmelden! Je bent ook echt ziek door de hele situatie, dus niets afwachten, NU de ziektewet in. Hulp zoeken, erbovenop komen en een plek vinden waar je wel gewaardeerd wordt. Desnoods begin je als gastouder, dan zit je wel in je eigen werksfeer maar met minder kindjes en in je eigen omgeving. Echt een draak van een werkgever heb je, je mag blij wezen dat je er weg moet