Ja, eerlijk? Zou ik wel raar vinden, helemaal omdat je gewoon kan praten etc. Zelf doen, man ernaast ter ondersteuning. Komt goed! Het lijkt enger dan het lijkt
Oke dan ga ik zo maar bellen.. Als mijn man thuis is kan ik al niet meer bellen, dan zijn ze al weg, dus zal het dan alleen moeten doen..
Anders schrijf je even op wat je precies wil zeggen. Ter ondersteuning. Helpt mij wel eens als ik een moeilijk telefoongesprek moet voeren. Succes!
En laat je niet overhalen he, om toch te gaan werken! Voet bij stuk houden. En noem vooral niet dat je je ziekmeldt vanwege werktoestanden. Dat kan tegen je werken.
Het gesprek ging heel makkelijk. Heb gezegd dat ik me ziek meldt toen vroeg ze waarom. Dus heb toen gezegd dat ik depressief ben en dat was het..
In princiepe hoef je niet te zeggen wat je hebt als je je ziekmeld. wel tegen de bedrijfsarts maar niet tegen je collega's of je leiidnggevende. Sterkte idg.
Hoi meis, Hoe gaat het nu? Ik las dat je je ziek hebt gemeld, goed gedaan Dat is een stap in de goede richting. Heb je snel het gesprek met de psycholoog, want dat lijkt me wel verstandig, omdat je nu echt niet lekker is je vel zit. Sterkte in elk geval
Dat snap ik, ik zit ook nog een beetje in depressie.. maar vaak proberen ze het daar een beetje op te schuiven als je een baby hebt, dus vandaar dat ik het even zei
@mamabri dank je voor het vragen. Ik ben geneigd om te zeggen ja gaat goed hoor. Dat zeg ik namelijk altijd. Ik dacht dat er een last van mijn schouders af was gevallen. Ik hoefde me niet met mijn werk en collega's meer bezig te houden, maar dat doe ik toch wel. Snap niet als je zolang met iemand gewerkt heb en ze me dan zo behandelen. Het is al de 2de X dat dit gebeurd.. en begin echt te twijfelen aan mezelf. Vannacht maar 2 uurtjes geslapen Ik moet dinsdag voor mijn eerste sessie dus ik ben benieuwd.. @foxter ok thnx dan kan ik daar iig rekening mee houden. @ellen dank je!
Ik vind het goed dat je je ziek gemeld hebt.. Echt schandalig hoe ze je behandelen. Ondanks dat dit via je contract gewoon mag! In de kinderopvang werken mensen, geen machines. Echt belachelijk. Je bent geen waardeloos mens, ik durf te wennen dat je een fantastisch persoon bent! Je dochter is dol op je, en je man ook! Het lijkt nu even k**.... Maar dit komt goed, echt! Heel veel sterkte en een dikke knuf!
Dank je, lief van je! En ik ben niet perfect, dat weet ik, maar dat hoeft ook niet. Dat verwacht ik van andere ook niet. Ik laat alleen teveel over me heen lopen denk. Ik vind het wel echt rot voor mn meisje dat ik me nu zo voel. Ik had dus bijna niet geslapen, mijn man gaf haar het eerste flesje, ze spuugt alles onder. Mn man gaat naar zn werk en zij was aan het huilen ipv slapen. Toen heb ik naar dr gesnauwd. Ik voelde me daar zo ontzettend schuldig over. En gaf haar nog een beetje drinken en was sorry aan het zeggen en echt ze had zo een blik in haar ogen van 'mam, hoe durf je!' en daarna lachte ze gelukkig naar me Morgen/straks gaan we naar de dierentuin met vrienden. Ik wilde graag uit het huis en afleiden. Ik hoop dat het goed uitpakt en ik niet de dag verpest door chagrijnig te zijn..
Heey meiden! De afspraak van de arbo komt eraan (en ook met het uwv) Maar nu vraag ik mij af of ik de dingen die zijn gebeurd op het werk zal/mag vertellen. Omdat iemand zei dat dat dan als werkweigering kan lijken.
Ik zou bij de arbo open zijn over wat er allemaal speelt. Daarbij duidelijk zijn dat jij graag WILT werken, maar dat het onder deze omstandigheden gewoon niet gaat, omdat de combinatie van alles te zwaar voor je is op dit moment. Wat betreft slaapgebrek: wees idd duidelijk dat JIJ je daar niet OK door voelt. Ik heb me vanwege de slaapproblemen van mijn dochter en de daaruit voortvloeiende problemen bij mezelf destijds ziek moeten melden, maar was nog best een klus om de arbo-arts te overtuigen dat IK niet meer functioneerde en dat het geen verkapt zorgverlof was, wat ik op deze manier probeerde op te nemen. De oorzaak van mijn klachten lag in het slaapgebrek dat veroorzaakt werd door de extreme nachten met mijn dochter, maar ik moest heel duidelijk zijn in de effecten die dat op MIJN gezondheid had, (extreme vermoeidheid, niet meer kunnen concentreren, alles vergeten, depressief voelen, me nergens meer toe kunnen zetten, enz enz).
Oke thnx! Ik ben ook een heel verhaal aan het schrijven voor de arbo en uwv. Daarin staat wat wij afgelopen 3 jaar allemaal hebben meegemaakt en wat het allemaal met mij doet.
Houd er wel rekening mee dat in een reintegratieplan dan besloten kan worden dat jij op korte termijn niet zult kunnen functioneren in je huidige functie en dat uit die conclusie dus bijvoorbeeld kan voortkomen dat je toch overgeplaatst wordt. Gezien je huidige collega's en vooral de manier waarop jij daar (niet) tussen lijkt te zitten, zou ik denken dat dat vooral geen straf is trouwens...
Ik mag niet eens naar die vestiging terug omdat ik volgens de manager er te lang uit was vanwege de zwangerschap.
De reden die je leidinggevende opgeeft, is natuurlijk kul. Dat zij gewoon kunnen en mogen besluiten je ergens anders te plaatsen, dat kan. Maar dat je er te lang uit was.... mogelijk dat je vervangster beter in het team paste? Dat kan natuurlijk, en lijkt mij ook een prima reden voor een werkgever om een andere werknemer elders te plaatsen. Als dat past binnen de afspraken die in je contract staan, is dat nou eenmaal zo...
Dat is ook zo. Vond de reden alleen een beetje zwak.. en ik wil daar niet eens naar terug. Maar het feit dat ze niet eens moeite doen om een plek voor me te vinden dat steekt wel. Bedoel heb daar 2, 5 jaar gewerkt op een vaste plek en zonder pardon word je gewoon de inval in gegooid.. terwijl er de week daarvoor 2 nieuwe mensen zijn begonnen (op een andere vestiging) ze hadden makkelijk 1 plek voor mij kunnen openlaten. Maarja het loopt zoals t loopt...