schandalig!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door fightforlove, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja idd!

dat ze toch een maand salaris van ieder lid van de tweede kamer pakken hebben ze genoeg voor 10 jaar!

2. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Niet aanvallend bedoeld hoor, maar ik kan maar niet begrijpen dat mensen het over hun hart kunnen krijgen hun pa en ma, die hen met zo veel liefde heeft grootgebracht in zo'n stom tehuis te laten wachten op het einde. Wanneer mijn ouders zo oud zijn dat zij niet meer voor henzelf kunnen zorgen, mogen ze lekker bij ons wonen. En dan mogen ze zichzelf lekker volproppen met heerlijke koekjes en gebakjes hihihi :D

3. Aura

Aura Niet meer actief

heb net opgezocht wat tweede kamerleden verdienen....vind het eigenlijk wel weinig nl. 7.168 euro
    't is natuurlijk geld zat...maar met alle belastingen eraf enzo vind ik het nou ook weer geen wereldsalaris waarvan ze er 1 zouden kunnen inleveren denk ik....

4. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ow volgens het nieuw een half jaar geleden verdieden ze veel en veel meer:(

5. Aura

Aura Niet meer actief

6. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja dan mag de commissaris van de koningin wel wat inleveren haha ik dacht werkelijk dat die veel meer hadden wat verdiend een chirurg dan??? ik hoop toch wel een stuk meer als dat

7. Aura

Aura Niet meer actief

Geloof mij.....eerst in de situatie komen...en dan pas oordelen...
    Ik zei dat ook altijd hoor...alleen nu wordt mijn oma over 2 weken verhuisd naar een verzorgingshuis....
    mijn opa zorgt nu voor haar, samen met mijn moeder en haar twee zussen doen ze alles voor mijn oma (zwaar dement) maar het is niet meer te doen en hebben ze de verschrikkelijke keuze moeten maken om oma onder te brengen in een verzorgingshuis (kleinschalig) voor demente ouderen. Mijn opa gaat eraan onderdoor, en hoewel hun dochters echt alles proberen over te nemen is nu het punt bereikt van professionele zorg, het is ook gewoon niet veilig meer.

En geloof me iedereen woont straks 5 minuten van mijn oma af, en zullen haar elke dag koekjes gaan brengen ;)

8. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja dat moet je echt eerst mee maken mijn oma was eerst echt een liefdevolle vrouw tot dat ze ging dementeren...echt niemand kon haar aan die gooide met alles leek net alsof iemand anders in dr zat..echt niemand kon haar aan en dan ben je wel verplicht. En soms is het ook zo dat ze een gevaar voor zichzelf kunnen zijn en dan is het beter als daar hulp van buiten af bij komt. En dementie kan heel snel gaan de ene week ben je je zelf nog en de week erna ben je een compleet ander mens

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

#49 Merijn, 10 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2010
    Haha, je weet niet waar je het over hebt! Een tweede kamerlid verdient ontzettend weinig (in verhouding tot het werk wat ze doen; overigens is het vaak nog een stuk minder dan het bedrag wat hiervoor is genoemd) en daarbij storten ze nog eens een groot deel van hun salaris terug in de kas van hun partij (ik geloof bijv. dat groenlinks de helft laat terugstorten, hetzij wel gedwongen vrijwillig)! 10 jaar?! Laat me niet lachen, daar heb je miljarden voor nodig. Zelfs met een salaris als de balkenendenorm kom je niet tot dat bedrag.

Nederland kan makkelijk bezuinigen? Ja, want daarom zijn ze nu al bijna een jaar eindeloos aan het discussiëren hoe ze onze begrotingstekort kunnen gaan opvangen. Mensen mensen toch :)

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Je hebt geen idee waar je het over hebt!
    Denk je dat mensen hun ouders zomaar in een verpleeghuis stoppen?
    Ondanks dat je dit niet aanvallend bedoeld, voel ik me toch aangevallen.

Wat als één van je ouders dement wordt? Of door een hersenbloeding verzorging nodig heeft die je thuis niet kan bieden? Etc. Etc.

11. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.871
    5.147
    113
    Home

ben jij dan 24 uur per dag thuis om voor ze te zorgen? hoef je niet te werken? stel je voor dat je ouders niet meer kunnen lopen hoe haal je ze dan uit bed?
    heel veel mensen vinden het verschrikkelijk om hun ouders zo te zien aftakelen maar ze hebben geen tijd en de middelen om 24/7 voor ze te zorgen.

12. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis

als je verder had gelezen had je gezien dat we het al hadden opgezocht;):D

13. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik dacht dat alleen de SP terug stortte in hun kas.

14. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Bij de stichting waar ik voor werk, is 3 jaar terug bezuinigd. Er bleek in het bestuur veel te verbeteren te zijn; minder projectleiders van buiten aangenomen en ook een aantal taken gebundeld en ondergebracht bij 1 manager. En dat leidde ook tot ontslagen.
    Het vraagt wat creativiteit. Natuurlijk is klote dat de budgetten krimpen, maar je zult het er hoe dan ook mee moeten. Overigens zitten wij niet meer in de min en het gaat nu heel goed.
    Je ziet ook veel stichtingen fuseren om financieel een goede basis te hebben. Wij zijn nu een mengelmoes van 4 aparte stichtingen.
    Even ter aanvulling van mijn post dat managers ook maar een budget krijgen aangeboden (dat was ik die zei dat ze ook gedwongen zijn te handelen).

Waarom het budget zo mager is, zou ik ook heel graag willen weten. Zou de marktwerking van grote invloed zijn?

ps: denk aan je hart he Merijn ;)

15. Aura

Aura Niet meer actief

En ja ik denk nogsteeds dat Nederland zat kan bezuinigen...waar zal ik eens beginnen.....

Deel Deze Pagina