hoi dames, ik had even een vraag ik onze baby is nu 8 weken en het went steeds meer het moederschap! we hebben al een aardig ritme (denk ik) ik geeft flesvoeding 6 x 120 verdeeld over de dag. nu lees ik overal op internet dat moeders er een echt "schema" van hun dag maken lees: voeden knuffelen in de box als de baby slaperig word in bed ect. gaat dat nu echt bij iedereen zo? ik verschoon en voed en leg haar idd even in de box, maar ik draai ook wel eens dingen om.. ze draait het zelf ook wel eens dat ze gelijk na de voeding in slaap valt en ander half uur voor de voeding weer wakker er. hoe ziet jullie dag er zoal uit? mijn voedings tijden zijn ook per dag verschillend, ze slaap snacht al door al toen ze 4 weken oud was vanaf een uur of 22 tot 7 uur maar dat is ook wel eens 6 uur of 8 uur ik pas me aan de baby aan.. en net zoals hier boven staat mijn baby wil bijv. niet elke x slapen na het spelen in de box of ik moet er dan met de hond uit, bijv. of ga op visite..ik voed op "verzoek" maar houd minimaal 3 uur tussen (dat probeer ik soms is het wel eens wat eerder) ik was benieuw hoe jullie moeders dat doen ze is verder tevreden en lief en natuurlijk heeft ze ook wel eens een dag dat ze veel huilt. ik verheug me op reacties
Ik ben pas bevallen van de 2de en pak het hetzelfde aan als met onze oudste. Die voedde ik eerst op schema, maar dat gaf me zoveel stress (als ze eens eerder kwam voor een fles of juist later) en ik merkte dat zij er ook niet echt van hield. Daarna gaan voeden op verzoek en ook ik draaide wel eens dingen om. Een specifiek schema van schone luier, voeden, knuffelen, spelen en slapen heb ik nooit gehad. Ik keek (en nu weer) wat ze wilde, soms wilde ze na de fles slapen en soms niet. Allemaal prima, het enige wat ik aanhield/aanhoud is bij wakker worden de luier verschonen. Qua tijden heb ik ook nooit een echt schema gehad met specifieke tijden, ook niet nu ze al 13 maanden is. De tijden zijn ongeveer hetzelfde maar schuift ook wel een half uurtje eerder/later. Ik zou aanhouden wat prettig is voor je baby en voor jou.
bedankt voor je reactie! fijn om te horen dat ik niet de enige ben haha, ik kijk ook naar haar om te zien wat ze graag wil, leert het steeds meer haha
Flessenzijn soort van op schema.maar komt dir 15 min eerder ook prima. Slapen op verzoek ene keer houd hij het maar 1 uur vol andere keer weer 90 min.alleen in de avond tussen 19.15/20.00 naar bed. Spelen kroelen geen schema in,lekker hoe het uitkomt. Voordat hij gaat slapen in de avond doen we lekker kroelen en liedjes zingen zodat hij rustig naar bed kan en dan zetten we zijn muziekje aan.
Ik lees dat inderdaad ook overal en vroeg me ook af hoe dat in hemelsnaam kan. Onze dochter wil de ene keer direct na de fles slapen, soms slaapt ze 45 minuten en soms 3 uur. Ik krijg er ook totaal geen ritme in. Verschil is alleen dat het hierdoor bij ons juist onrustig verloopt dus ik ben een beetje zoekende. Zolang jouw baby tevreden en vrolijk is zou ik me vooral niet te druk maken en dan zeker geen schema erin proberen te krijgen!
Wij krijgen er hier ook maar moeilijk een dagritme in sinds ze naar vaste voeding is over gegaan. Ze heeft wel een ritme, maar ik vind dat ze veel te laat gaat slapen steeds! En haar middag slaapjes zijn zo kort, waardoor ze soms later in de middag weer moe is, om vervolgens weer in slaap te vallen.
Wij probeerden ons te houden aan het schema van het ziekenhuis maar ik werd er knetterkek van. Zoontje kon dat niet lezen dus hij volgde dat niet. Vanaf 3/4 weken hem gevolgd en toen pas kregen we een mooi schema qua voedingen. Of hij nu om 3u of om 5u een nachtflesje wilde hebben, rond 8u had hij altijd honger en de flesjes erop kwamen ook altijd rond dezelfde tijdstippen. Verder hem gewoon gevolgd, moest hij een luier dan kreeg hij een luier, wilde hij slapen dan sliep hij, wilde hij rondkijken dan keek hij rond, wilde hij chillen dan childe hij. Had daar echt totaal geen volgorde in maar dat was hier ook niet nodig, meneer vond toch alles goed. Hij sliep, dronk, plaste, poepte en keek graag naar lampen. Dan heb je ook geen ritme en regelmaat nodig. Bij huilbaby's kan je dat wel nodig hebben.
Nee hoor jullie doen het prima zo! Wel wordt er met kunstvoeding vaak een schema opgesteld maar volgens mij voeden tegenwoordig ook veel moeders die de fles geven op verzoek.
Ik snap ook niks van een ritme...want mijn kind volgt het niet...gevolg ik die zenuwachtig op de klok zit te kijken. Nee voor mij geen ritme in de fles...het is nu 8 uur en ze ligt nog te slapen, gister had ze haar fles om 7 uur. Slapende baby's zijn heilig dus ik laat haar lekker liggen hoor! Wat, ik draai zelf nog is om denk ik