Hoe werkt dit “normaal”?

Discussie in 'De lounge' gestart door HvO, 19 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HvO

HvO Niet meer actief

Sinds ik zelf zwanger bent bevind ik mij ineens in de wondere wereld van zwangerschaps-fora.

Tot mijn verbazing zie ik ook vaak oproepen voor draagmoeders voorbijkomen, niet zozeer op dit forum. En bedacht mij ineens dat ik helemaal niet weet hoe dat “normaal” verloopt. Een oproepje via internet lijkt mij beetje raar, of ben ik dan bekrompen?:oops:

Misschien hoort dit wel in het “domme vragen bestaan niet” - topic. Maar ik ben zo benieuwd. :oops:

Hoe verloopt het proces tot draagmoeder normaal gesproken?

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Geen idee, ik denk meer via kennissen en / of via via

3. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    In Nederland mag je geen draagmoeder zijn, behalve als het voor iemand is die fysiek geen kinderen kan baren doordat ze bijvoorbeeld geen baarmoeder heeft. Commercieel draagmoederschap is sowieso verboden.

4. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Volgens mij is dat alleen bij draagmoederschap dmv IVF. Als er sprake is van KID mag het volgens mij ook als er geen fysieke belemmering is maar dus bijvoorbeeld de vruchtbaarheidsbehandelingen niet lukken. Dacht ik hoor...

5. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    @Littlegirl1989 Je hebt inderdaad gelijk! Toch zitten er juridisch gezien altijd nogal wat haken en ogen aan het draagmoederschap.

Als ik daar overigens zelf voor moest kiezen, zou ik altijd iemand vragen die ik ken. Niet iemand via internet of zo.

Deel Deze Pagina