Ha dames, Een vraagje; wij hebben sinds kort een schapenvacht in het ledikant van onze 5 maanden oude dochter liggen. We hebben een heel moeilijke slaper en hebben van alles geprobeerd om het comfortabeler te maken voor haar. Vandaar ook het vachtje. Hierop slaapt ze een stuk beter! Alleen hebben we nu een nieuw probleem ze is nogal sterk en kruipt nu elke keer helemaal omhoog in haar bedje. Ze ligt overigens gewoon op haar rug. Ik denk dat ze nu met het vachtje meer grip heeft oid. Dit maakt het opnieuw in slaap vallen -na een slaapcyclus- wel heel lastig. Want als ze met haar hoofd helemaal in de hoek ligt begint ze natuurlijk te huilen (kan me goed voorstellen dat dit niet lekker ligt ). Hebben jullie misschien tips voor omhoogkruipende baby's? Het bedje is gewoon laag opgemaakt trouwens. Hoor het graag, alvast dank!
Je kunt proberen om haar heel strak in te stoppen, maar verder valt er niet zoveel aan te doen denk ik. Misschien went ze er vanzelf aan.
Je kunt haar moeilijk vast gaan leggen (en dat is nog gevaarlijk ook). Vaak is dit een fase waar ze doorheen moeten. Op een gegeven moment gaat elke baby draaien en heen en weer schuiven in bed. Ze moeten uit zichzelf dan leren weer in slaap te vallen. Straks krijg je ook nog een periode dat ze gaan zitten of staan in bed en dan niet meer goed weten hoe ze ook al weer moeten gaan liggen en gaan slapen. Is voor het kindje vervelend, maar ook voor jou als ouder (telkens heen en weer lopen).
Misschien kan je het bedje hoog opmaken Door van het laken een soort envelopje te maken. Ze kan dan niet omlaag zakken, maar ook niet ver naar boven waardoor ze wat meer op haar plek blijft liggen.
Hier lagen ze in een slaapzak; ze gingen in de kraamweek al helemaal noor boven in het bedje. Het is wel even wennen met in een hoekje liggen met 't hoofdje inderdaad, maar komt goed
Mijn zoontje precies zo. Slaapzak en onder dekbed sinds 3 maanden. Het dekbed overdwars op bed zodat je het bed kort op kunt maken en lange einden onder het matras kunt doen. Was hier ideaal. En als dat nog steeds niet lukt dan bestaan er nog speciale klemmen om aan de slaapzak te doen zodat ze niet omhoog kan. Niet zelf gebruikt maar mijn moeder zei dat het bestond want ik heb dat vroeger zelf gehad. Hoop dat je er iets aan hebt
Dank voor alle tips! Ik stop haar inderdaad altijd al strak toe, en in een slaapzakje ook. Dan is het maar gewoon afwachten tot ze het afleert
Je kunt het bedje ook hoog opmaken. Volgens mij werd dat vroeger meestal gedaan, door een soort zak te maken ofzo, van het laken. Dan ligt ze al bovenin, en blijft ze misschien beter liggen.