Hallo, Ik vroeg me af vanaf wanneer jullie een beetje spulletjes gingen kijken/hamsteren? Ik ben nu 7 weken zwanger, afgelopen maandag echo gehad met hartactie, zag er allemaal goed uit, dus krijg wel beetje meer vertrouwen dat het goed gaat, maar toch durf ik nog niet echt over de uitzet na te denken, laat staan dingetjes te kopen! Hoe hebben jullie dit gedaan? Liefs saskia
In ieder geval nog niet met 7 weken. Ik heb wel wat kleine dingetjes gekocht voor de 20 weken maar de echte grote dingen hebben we pas aangeschaft na de 20 weken echo.
Wat kleertjes gekocht na de 12 weken echo. Grote dingen met 18 weken besteld, werd na de 20 weken echo geleverd. Mocht het fout zijn geweest mochten we de bestelling annuleren.
Bij de eerste gelijk na de eerste echo een lief knuffeltje en een baby's eerste jaar boek gekocht, we moesten gewoon iets kopen haha. Het kamertje hebben we gekregen en die gaat straks de 3e ronde mee. De kinderwagen hebben we na de 20 weken echo besteld. Toen ook los gegaan met kleertjes en aankleding voor het kamertje. Bij de 2e was de koopdrang wat minder, haha. Toen zijn we na de 20 weken echo gaan shoppen voor kleertjes en voor het kamertje. De wagen enzo kon nog een ronde mee. Nu wachten we ook weer tot de 20 weken echo. Al beginnen we misschien wel eerder met het kamertje, ik weet al wat ik wil en dat kan voor een jongen en een meisje. Onze wagen is aan vervanging toe, maar daarmee moeten we even kijken hoe we dat gaan doen. Mijn zoontje heeft namelijk een aangepaste kinderwagen en hij kan niet in een gewone dubbele wagen zitten. Dus ze gaan nu voor ons kijken of er maxi cosi steunen op de wagen kunnen, zodat ik ze voorlopig op die manier samen mee kan nemen. En dan voor de baby nog een andere wagen, voor als ik die alleen mee neem of voor als we met z'n allen weg gaan.
Ja ik wilde het ook na de 20 weken echo doen maar zag een goede sale product (wiegje) die ik zo graag wilde maar vind het eigenlijk ook nog te vroeg
Wij zijn begonnen met shoppen rond de 28 weken. Ik zou zelf wachten tot na termijn echo voor kleine dingetjes en pas na de 20 wk echo grotere dingen aanschaffen.
Kleine dingetjes nadat we afspraken ervoor te gaan en voor ik zwanger was. Ik kon het niet laten liggen als iets zwaar afgeprijsd was. Rond 20 weken de grote dingen. En na 26 weken de kleding want meneer was eigenwijs. Bij de tweede met 7 weken de duo wagen tweedehands (omdat er niet veel waren die aansloten op mijn enkele wagen). Daarna geslachtsbepaling afgewacht. Kleding bleek niet nodig. Na 20 weken weer de grote items. Ik spreid de aankopen zoveel mogelijk over de maanden.
Ik had een pakje en een dekentje gekocht met 14 weken en daarna eigenlijk niets meer. Over 2 weken ga ik naar Nederland en zal dan het 1 en ander inslaan denk ik En de grotere spullen komen eventueel pas na de 25/28 weken.
Wij zijn niet zo snel geweest met de aanschaf, als ik de andere reacties lees. Met 12 weken een voedingskussen, omdat ik de tip kreeg dat ik dan beter zou slapen en liggen in bed. En ja, helemaal waar, slaap er heerlijk mee. Na de 20 weken echo het eerste babypakje en met 30 weken de rest besteld en vorige week alles binnen gekregen. Alleen nog geen zin gehad in het uitpakken, starten we volgende week maar eens mee. (week 36) En tussendoor af en toe wat kleine dingen, draagdoek , kleding, dekentje etc.
Wij hebben ook gewacht tot de 20 weken echo. Daarna durfde ik nog steeds niet zo goed haha. Met 24 weken ben ik begonnen met de kleine dingen. Toen het hek eenmaal van de dam was, was ik ook niet meer te houden haha! Nu 31 weken en alles bijna binnen, nu nog uitpakken! Groetjes en veel plezier met shoppen, ik vind het zo leuk!
na de 20 weken echo zijn we echt de grote inkopen gaan doen ik begrijp je onzekerheid, maar het komt vast goed
Ja ik wil zo graag! Zo lang moeten wachten! En altijd langs de zijlijn moeten staan, dus nu wil ik alles zo graag! En dan zie je goede aanbiedingen en dan begint het echt al te kriebelen!
Ik ben ook nog maar heel kort zwanger maar ik heb toch echt al spulletjes gekocht. Dat maakt het voor mij ook echter denk ik! Ik ben eerst langs de H&M geweest, daar hebben ze hele leuke setjes (rompertje, broekje, mutsje en bijpassende sokjes) dus daar heb ik er alvast een paar van, ook een flesje van Avent en 2 speentjes gekocht. En alvast een draagdoek (ook bij H&M). Ook alvast wat Pampers want die hadden ze in de aanbieding 2x 45 luiers voor 10 euro. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Als je nog even wilt wachten dan zou ik dat gewoon doen, als je alvast iets wilt kopen dan zou ik dat doen.
1e spulletjes na de 12 weken echo (met 9 weken ook eenmalig echo gehad) en de grote dingen na de 20 weken echo.
Wij hebben zelf nog niks gekocht, maar wel wat kleine cadeaus van familie gekregen. Van mijn ouders hebben we dit weekend (nu 16 welen) de kinderwagen gekregen, het was een goede aanbieding en konden het niet laten staan. Mocht er alsnog iets misgegaan dan kunnen we het altijd annuleren. Wij hebben morgen een pretecho met geslachtsbepaling en ik vermoed dat ik daarna niet meer te houden ben. Dat is volgensmij het enige wat me nog tegen houd haha!
Wij zijn ook echt aan het shoppen gegaan met na de pretecho met 16 weken. Qua kleertjes en dergelijke en na de 20 weken zijn we begonnen met de grote spulletjes. Nu bijna alles klaar.
Na de 1e echo ben ik gewoon af en toe wat dingetjes gaan kopen. Ik kocht kleine neutrale dingetjes die je toch wel nodig zou hebben. Ik genoot hier gewoon erg van en had zoiets, mocht het toch mis gaan, dan blijft het wel liggen voor de volgende, maar het gaf mij wel een fijn gevoel om er al mee bezig te zijn. Ik kocht bv.: - spuugdoekjes - hydrofiele doeken - knuffeltje/ knuffeldoekje - neutraal pakje (we wilden het geslacht toch niet weten) - sokjes Zulke dingetjes zeg maar. Echt de grote dingen had ik wel allemaal voor de 20 weken uitgezocht, maar pas na de 20 weken echo gekocht.
Met ongeveer 22 weken hebben we de babykamer uitgezocht. Kleertjes en kleine dingentjes heb ik eigenlijk sowieso zelf weinig gekocht, wel gekregen. Moet nu nog steeds zelf op pad voor kleertjes haha!