Schapenvacht?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Username, 12 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Onze man is in februari geboren en bij ons boven (enkele beglazing, bij hem op de kamer wel rolluik wat nog iets hielp) was het ook steenkoud.. ook 15/16 graden als we niet stookten. Wij hebben 2,5 week lang gewoon flink gestookt zodat het boven gewoon echt 19 graden was(onder gingen we kapot bwv spreken pff haha vloerverwarming).. tsja minder voor onze energierekening, maar dat hielp wel. En ook wij hebben gewoon een mutsje opgehouden hoor totdat meneer een constante temperatuur had, aangezien ze via het hoofd het snelst warmte verliezen, dus gewoon lekker ophouden!! Verder hebben wij al vrij vroeg bij de prenatal een slaapzak voor newborns gekocht en deze 's nachts ook aangedaan, ideaal! Schapenvacht ofzo zou ik echt niet aan beginnen, lijkt me niet veilig als je kruiken gebruikt, lijkt me ook niet nodig.. Denk adt je dat echt gewoon moet zorgen dat je flink stookt boven zodat je daar de temperatuur hoger hebt en dan met mutsje/eventueel slaapzak/ kruiken zou dat wel moeten goedkomen als je aangeeft dat het onder met 19 graden 36,7-37 is

2. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Een schaap staat ook wel eens in de regen :) ;).

Geen probleem, gewoon afdrogen met een handdoek en dan even buiten te drogen hangen!

Fijn dat het goed gaat met de temperatuur!

3. Username

Username Niet meer actief

Over t schaap (of de vacht) maak ik me niet druk ;)

Wel om of er water op zal blijven staan en wat dat dan betekent voor onze dochter die erop ligt te slapen.

4. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik ken je huis natuurlijk niet, maar wij gaan bij onze ketel een tweede thermostaat gebruiken (draadloos), zodat de babykamer ook goed geregeld is. Beneden hebben we vloerverwarming, waardoor de warmte langer blijft hangen. Die slaat dus niet altijd aan, terwijl je dat boven inmiddels al wel lekker zou vinden. Misschien is dit bij jullie ook een optie?

5. Username

Het is inmiddels 18 graden boven. Dus dat is fijn. Maar dan nog houdt ze het niet warm zonder muts, omslagdoek, schapenvacht, twee dubbelgevouwen dekentjes (een wol en een katoen) en een kruik.

Het maakt me onzeker. Ik wil niet dat ze het koud heeft, maar ik wil ook zeker niet dat ze het te warm heeft. We checken elke 3,5 uur en tempen dan ook. Maar wanneer laat ik de muts achterwege? Wanneer de kruik? Wanneer de schapenvacht?

6. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Wat is haar temp nu met alles dan? Mijn tweeling is ook te vroeg geboren, dus weet precies wat je bedoelt. Maar eerlijk is eerlijk, als het met alle hulpmiddelen niet lukt dan zou ik toch even de ka raadplegen...

7. Username

Afgelopen nacht een steady temp van tussen de 36,8 en de 37,0. Prima dus. Vannacht zonder schapenvacht en de kruik niet naast haar maar tussen de twee dekentjes. Wel nog met mutsje op.
    Lijkt heel goed te gaan zo.
    Dus kijken hoe dit gaat en dan binnenkort langzaam weer wat weghalen lijkt me. Helaas is t poepen nu een probleem. Waar ze eerst bij bijna elke voeding een poepluier had heeft ze nu al bijna 29 uur niet gepoept. Is dat normaal? Of moet ik ergens aan de bel trekken?

8. Username

Fijn trouwens, jullie reacties, dank :)

Deel Deze Pagina