Hallo meiden, Ik heb een vraagje. Misschien dat iemand het weet hoe het zit. Wij waren bij Nuon maar zijn nu overgestapt naar Essent. Vorig jaar is mijn man vergeten meterstand door te geven. Daarna kwam er een schatting van de jaar afrekening van 700 euro ! Ja veeeelste veeeel. Wij zijn een gezin van 3 personen. Man, ik en dochter. We hebben niet eens zoveel gebruikt. Een gezin met 5 personen betaalt niet eens zoveel. Meestal krijg je zelfs wat terug he? We hebben ze gebeld en meestal nam niemand op. Me man heeft erover gehad en volgens mij is het pech is pech. Ben nu effe vergeten wat ze gezegd hebben erover, want dit is een paar maanden eerder gebeurd. Maar we hebben dus niks teruggekregen.. Maar mijn vraag is aan jullie.. Kunnen wij alsnog geld terugkrijgen wat verrekend wordt wat je niet hebt gebruikt etc.? Alvast bedankt.
Als zij te hoog hebben geschat (wat toch echt je eigen fout is) dan is je meterstand te hoog ingevult. Bij een volgende afrekening geef je de werkelijke stand door en dan vind daar een afrekening over plaats. Dan zul je dus geld terug krijgen (of iig word het teveel betaald verrekend)
Als je te veel hebt bètaald dan krijg je het terug. Maar dan moet jij wel aan kunnen tonen dat waar je voor betaald hebt, je dat niet verbruikt hebt. Vind het een beetje apart dat een bedrijf de schuld krijgt terwijl je zelf je meterstanden niet hebt doorgegeven. Heb je ze wel aan Essent door gegeven of ook niet? Als je eindstand bij Nuon niet klopt, klopt je beginstand bij Essent ook niet. Aangezien je daar nu klant bent, zou ik contact met ze opnemen. Dat ze bij Essent/ Nuon niet opnemen lijkt me onmogelijk... Misschien dat je lang moet wachten? Heb ze zelf vorige week gebeld en kreeg te horen dat het erg druk was. Had de keuze later terug te bellen, t mailen of te blijven hangen.
Snap niet dat je vergeet de meterstanden door te geven. Hier krijgen we toch echt nog drie herinneringen om dat alsnog nog te doen voor het echt te laat is. Ik denk dat je heel veel geduld moet hebben aan de telefoon. Alle jaarafrekingen worden op het moment verwerkt en belanden in de bus dus veel mensen klimmen vast in de telefoon om uitleg, betalingsregeling, noem maar op.
Je kunt wel terugkrijgen wat je niet hebt gebruikt maar moet je wel kunnen aantonen met de meterstanden...
Ja mijn man regelt altijd alles en hij is het vergeten. Omdat dit nu gebeurd is ga IK voortaan helpen herinneren met alles. Met Essent heeft die ook zelf geregeld. Hij gaat er soms niet erachteraan. Ik ben dom geweest idd. Dit jaar is de meterstand wel doorgegeven.. Pff ik ben radeloos. Straks maar terugkijken hoe en wat en een gesprek met mijn man..
Maar als je nu van nuon overgestapt bent naar essent krijg je toch nu ook weer een afrekening. en daarin worden de standen toch rechtgetrokken?
Je kunt je titel beter aanpassen naar...stom...meterstanden door te geven... In plaats van Nuon...nooit meer... Volgens mij kun je niet aantonen als je tussendoor niet hebt doorgegeven. Heel misschien kunnen ze het daadwerkelijk afgenomen energie achterhalen...maar ik weet echt niet of dat kan.
ow ja dat vergeten te melden. we hebben wel van Nuon geld terug gekregen dus eindafrekening. Maar dat heeft toch niks ermee te maken of wel? we hebben iets van 200 euro gekregen.. maar 500 euro extra gebruikt hebben is toch ook veel? Sorry ik weet niet veel over energierekeningen..ddaarom vraag ik het.
ja dat was idd dom. heb het net ook gezegd maar wij hebben negatieve ervaringen over nuon en niet alleen over de meterstand. DUs ik zeg alsnog nuon noooit meer.. maar toch bedankt voor je reactie, misschien heb je wel gelijk..
Je hebt dus uiteindelijk wel terug gekregen?? en het ligt er ook aan wat je maandelijks betaald natuurlijk.
Ja natuurlijk wel. Die afrekening is gebasseerd op eindstand van dat moment minus eindstand van de afrekening daarvoor. Het verschil daartussen is dus veel kleiner (goedkoper) dan dat het werkelijk was. Zo is het dus weer rechtgetrokken.
Ik heb echt nooit gezeur met Nuon. Vind het een topbedrijf. Jullie geven de meterstanden niet door. Er staat ook heel duidelijk op het formulier van de standen: Let op! Als de meterstanden niet op tijd bij ons binnen zijn wordt uw verbruik geschat, dit kan nadelig voor u uitkomen! Dus ja...
Ik neem ook geen nuon meer. Alleen maar trammelant. Ook over de standen terwijl ze de standen zelf op hebben genomen. Daarna nog een keer geschat waardoor ze ineens 450 terug kregen Ipv moesten betalen. Ik was zo blij dat ik er weg was. En ze na de eindafrekening 870 moesten betalen. Nu bij een ander goede service en ze nemen ook dingen van je aan. Ook wel lekker
Ik snap er niks meer van.... Je bent overgestapt naar Essent...toen heb je een eindafrekening gehad van Nuon. En daar heb je op terug gekregen.... Dan is het toch klaar zo? Tenminste als die meterstanden kloppen. Dat je overall moest bij betalen, ligt aan 1 ding: - je hebt minder betaald dan dat je verbruikt hebt.
Mooi toch hé de consument van tegenwoordig. Zeiken op een bedrijf omdat de consument het zelf vergeet..... Nuon is niet dom, maar jij bent zelf dom dat je vergeet je meterstand door te geven. Hoe kun je dat in godsnaam vergeten hahaha jeetje.
Ik snap er niets van hoor... Je bent overgestapt van Nuon naar Essent, je krijgt een bedrag terug van Nuon, en vervolgens moet je een bedrag terug betalen? Dat betekend dat ze je eerst verkeerd hebben ingeschat en vervolgens het juiste bedrag aan je hebben gefactureerd? Toch? Maar aan de nieuwe leverancier moet je ook je standen doorgeven zodra je instapt toch? Wat een warrig verhaal zeg, als je het zelf al niet snapt hoe moeten wij het dan snappen?