Hallo, ik vroeg me af waneer jullie het eerste fruit/groente hapje hebben gegeven, of gaan geven! ik weet wel dat ze op het cb zeggen, pas na 4 maand! alleen ik dnek dast het bij elk kindje anders is! min zoontje heeft namelikj altijd... honger! hij was bij de geboorte ook al 8,5 pond, en is nu al 12! ook is hij vrij lang (bij geboorte al 54) dus het is niet zo dat die dik is! maar goed ik hoopte eigenlijk dat ie al wat eerder een fruithapje mag, met 3,5 maand ofzo, of 3! volgens mij zou die dat helemaal geweldig vinden! dus ben benieuwd wat jullie ervan denken! liefs..
Dat vraag ik me ook af, want ik heb ook sterk het idee dat Evi toe is aan meer, of iets anders....Ben benieuwd wat de reacties worden...
Ja sommige kindjes mogen vanaf 3 maanden al beginnen met het fruit of groentehapje.. het CB zal dat dan ook aangeven. De kans is idd groot dat Joey, al met 3 maanden het mag. Vraag het even op het cb de volgende keer!
Ze zeggen vanaf 4 maanden, als er geen allergie in familie zit, anders 6 mnd. Maar ik zou het dan gewoon es proberen, paar hapjes, kijken hoe hij erop reageert. Ik geef zelf al een paar schepjes nutrix door de fles en ik ga het weekend haar een paar hapjes laten proeven van het fruit en ze wordt de 12de pas 4 maanden.
Ja, vaak kijken ze of er allergieen in de familie zijn.. zijn die er niet.. dan is het op zich geen probleem. Ze moeten nl ergens een grens stellen. Je mag de eerste keren ook niet meer dan 1 a 2 theelepeltjes geven. Ze kijken ook naar het kindje.. als hij/zij smakgeluiden zit te maken als hij/zij jullie ziet eten, dan zijn ze er ook eerder aan toe. Doet dit niet uit eigen initiatief aub.. en niet eerder dan dat het kindje 3 of 3,5 maand is.
Ikzelf kreeg bij minder dan 2 maanden liga met sinaasappel/sinaasappelsap! (m'n moeder heeft bijna alle info rondom haar zwangerschap en mijn geboorte bewaard) Wat ik nu hoor is vanaf 4-6 maanden groente/fruithap. Ik denk dat het per kindje wel verschilt... gewoon even vragen bij het CB.
O nee, ik doe niks zonder overleg hoor! Maar die smakgeluidjes maakt Evi dus als ze ons ziet eten, ze zit dan bijna haar eigen onderlip op te eten. En kwijlen! Niet normaal, kan wel 3 keer per dag andere kleertjes aan doen. En ze zit heel erg veel op haar knuistjes te sebbelen....
Dat deed Kaylee ook... naar de afstandsbediening... mijn wijntje... Sydneys bier... Onze schoenen... Onze zakken chips... kortom, heeft niets met het eten te maken Hoe kan ze nou zin krijgen in iets waarvan ze echt niet weet wat het is?
Dat vroeg ik me ook af, maar het viel me gewoon op. Dan zit ze in haar wipstoeltje bij ons aan tafel als wij aan het eten zijn en dan zit ze dus haar onderlip 'op te eten'. Het leek mij ook sterk, want ze kent tenslotte nog geen eten. Maar ja, nu ik dit las vond ik het wel herkenbaar...
Alle babys worden nieuwsgierig naar dingen die ze nog niet kennen, maakt niks uit qua gewicht oid. Heeft gewoon te maken met het bewust worden van de omgeving en op verkenning uit willen. Je kan ze dan ook gewoon een houte lepel geven, vinden ze al hardstikke interessant. Beste is om te wachten tot 6 maand maar zeker niet voor 4 maand... de darmen moeten tijd krijgen om helemaal uit te rijpen. Adviezen om eerder te beginnen zijn echt uit de tijd. Vroeger deden ze het idd anders omdat ze er toen nog niet zoveel over wisten en tuurlijk zijn die mensen groot geworden maar beter is om gewoon te wachten. Vroeger deden ze wel meer dingen waarvan achteraf is gebleken dat het niet verstandig was (roken tijdens de zwangerschap, bv-afraden, zelfs alcohol geven; werden ze lekker rustig van) Het is nogsteeds hardstikke leuk om te geven als je kind wat groter is en dan weet je tenminste zeker dat het lichaam er ook klaar voor is. Ik ben dus een voorstander van wachten...
Met 4 maand kun je met fruithapjes en groentehapjes beginnen. Als je merkt dat je kind erg hongerig is, kun je ook (melk)voeding voor hongerige baby's kopen. Daar is ie waarschijnlijk meer bij gebaat. De potjes voegen nu nog niks toe aan de voeding. De belangrijkste voeding is zeker tot 6 maand de melk. Succes!
Ik ben op advies van het CB begonnen met 5 maanden. Ik zal , zeker als je kindje veel last heeft gehadd van darmkrampjes, wachten met het geven van bijvoeding. Chiem was wel echt toe aan iets anders, als ik at dan keek hij het brood van mijn bord, en greep naar alles. tot 6 maanden hebben ze het echt niet nodig, maar is het gewoon leuk om te doen.
Ik heb dit toch echt van mijn cb gehoord ! Dat sommige eerder aan wat anders toe zijn. Ik zeg ook niet dat ze het al nodig hebben, want dat is idd niet zo. Pas vanaf 6 maanden is het echt NODIG..
Ik heb altijd het idee dat "ze zijn er aan toe want ze happen naar alles" vaak gebruikt wordt door de ouders omdat ze niet willen zeggen "wij zijn er aan toe want het lijkt me zo leuk". Voor mensen nou boos worden, hier heb ik t op een ander forum uitgebreid over gehad met mensen die dus met 4 mnd begonnen zijn. En 90 % daarvan gaf me dus wel gelijk, dat het vooral voor de ouders leuk is Maar aangezien t kind er vaak niet meer dan een paar lepeltjes van eet en een gezicht trekt van "wat voer je me nou", vraag ik me af waaruit je dan afgeleid hebt dat ze eraan toe zijn.
@ mirna: ik heb al voeding voor hongerige baby's maar dathelpt ook niet! maare ik hoor ook wel dat sommige nutrix of rijstebloem geven, wat is dat dan precies en kan dat door de melk van de flesvoeding? of moet je dara ook mee wachten tot 4 maand? bedankt voor jullie reacties.. liefs..