hier werd gezegd rond de 53 cm en ruim 8.5 pond. Er kwam een iepseltje van 48 cm en 2630 gram, bij 40.4.
Tijdens de 40 weken controle werd hij 7 pond geschat door de gyn. Onze zoon is met 41 weken geboren en was 3430 gram. De schatting van de gyn was dus goed.
Mijn eerste zou zo'n 3500 g worden, en was uiteindelijk slechts 2840 g. De tweede werd 3600 g geschat en was 3685 g. Een keer mis en een keer raak dus .
Bij 38 weken werd gegokt op een 7/8 ponder en bij 38+6 geboren met een gewicht van 2840 Gr. Zaten er dus redelijk naast. Was helemaal verbaasd toen de vk zei dat t ukkie was. Dacht gelijk dat kan helemaal niet!
Onze kleine meid werd met 34 weken geschat op 2400 gram. Alles was in orde, werd zeker een 7 ponder en had meer dan voldoende vruchtwater. Ze is geboren met 41+6 en woog 3215 en er was amper vruchtwater.
Hier was het helemaal correct. Ik heb de laatste weken van de zwangerschap véél echo's gehad ( 3x per week) en ze werd altijd rond de 1800 gram geschat.
Onze dochter werd geschat op 7 pond ,,maar dan moet ze de 40 weken wel halen" Ze is geboren met 39.6 weken, woog 4640 gram en was 57 cm..
hier schatten ze bij 32wk, ruim 4000gr. Bij 36wk en 38wk nog steeds, misschien wel richting de 4500gr of meer.. Uiteindelijk geboren met 39wk en 1 dag: 3700gr. Klopte dus niet veel van en viel dus reuze mee.
Ik gooi er even een vraag in. Is het gewicht van baby's ook erfelijk? Als er bijvoorbeeld veel lichte, lange of zware baby's in de familie voorkomen, zegt dat dan bij voorbaat al iets over het gewicht/lengte van jouw baby?
Bij mij bakten ze er niet veel van: Oudste was precies 6 pond en de tweede zou ongeveer hetzelfde zijn. Hij woog 7,5 pond. De derde mocht 1 dag voor hij uiteindelijk geboren werd nog op de foto, omdat hij zo klein leek te zijn. Hij werd aan alle kanten opgemeten enzo en de computer schatte hem op basis van die metingen toch wel op 6 pond. Een dag later werd hij geboren en woog hij 3300 gram. Maar goed, het waren uiteindelijk alle drie redelijk gemiddelde kindjes, dus gelukkig geen extreme uitschieters.
Bij mij niet. Mijn zusje en ik waren allebei dysmatuur (ik woog zelf 4 pond toen ik op de uitgerekende datum geboren werd, zusje was 5 pond). En mijn kinderen waren alle drie heel gemiddeld. Die van haar waren wel vrij licht, maar werden ook allebei een paar weken voor de datum geboren.
Hier weken lang bang gemaakt door gyn en VK voor kleine baby. Zou maar een kleine 5 pond wegen met 40 weken. Bevallen met 40+1, ruim 8 pond.
Hier zaten ze er flink naast (allemaal ook, verschillende gynaecologen en verloskundigen). Beide kids werden rond de 7 pond geschat, wogen allebei 10 pond. De jongste is niet meer geschat, ze vroegen alleen aan mij wat ik zelf dacht. Ik "verstop" mijn kinderen blijkbaar erg goed, waardoor het bijna niet te zien is. Had ook pas met een week of 34 een zichtbare buik (voor anderen althans).
Nee klopte niet! E. Had een groei achterstand. Met 38-1 werd ze geschat op net 2100 gr. 38-3 is ze geboren met 2765 gr.