schatting gewicht bij 3D echo.....

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by eline82, Oct 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. eline82

eline82 Niet meer actief

Vanmiddag zijn wij voor een 3D echo geweest. Was best wel even spannend want ik mag al drie weken niet meer werken omdat de kleine zich niet zo goed aan het ontwikkelen was. Op alle voorgaande echo's was de kleine op de onderlijn van de groeicurve te vinden en viel daar nog net niet door heen.
    Maar vandaag tijdens de echo ging hij ook meten en kwam tot de conclusie dat het geboorte gewicht zo rond de 7 en een halve pond zal zijn bij geboorte :confused:
    De beentjes zijn langer dan dat ze zouden moeten zijn voor de duur van de zwangerschap, het hoofdje is kleiner dan de duur van de zwangerschap en de hersen ontwikkeling loopt ook weer voor op de duur van de zwangerschap.........
    Hoe kan dat nou allemaal zo verschillen?
    Bij wie klopte het geschatte geboorte gewicht?
    Omdat de kleine zich niet volledig wilde laten zien mogen we nog een keer terug komen, ben benieuwd hoe het er dan voor staat.....

Ben eigenlijk een beetje van de kaart...... Maar wel super gelukkig dat de kleine verder helemaal compleet en gezond is voor zover te zien is natuurlijk.

2. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

Sep 13, 2006
    1,168
    0
    0
    zeeland
    ik had met 27 weken een pretecho van mijn dochtertje dévana.
    ze zeiden dat dévana bij haar geboorte de 8 pond wel zal halen.en dat deed ze dus ook.
    dévana woog 4010 bij haar geboorte.

dus het zou goed kunnen hoor.

3. Stresskip007

Stresskip007 Actief lid

Jun 23, 2008
    154
    0
    0
    Dordrecht
    neem aan dat dit een pretecho was? Want ik moet zeggen dat ik het wel raar vind dat ze daar naar hebben gekeken...opzich wel fijn natuurlijk..Maar meestal kijken ze daar niet naar...
    heb je al contact gehad met je VK?

4. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Met 27 weken heb ik ook een 3D echo laten doen. De grootte van zijn hoofd liep een week voor en hij had dikke bovenbenen. Maar uiteindelijk met de geboorte had hij een best een klein hoofd (33 cm) en dunne benen (best veel vel over daar op zijn bovenbenen). Klopte dus niet meer met de 27 weken echo. VK schatte het gewicht 7/7,5 pond, maar hij was nog geen 6,5 pond.

5. Niet meer actief

Schattingen zou ik niet teveel van aantrekken... bij mij zeiden ze bij 26 weken dat mijn kind erg groot was, ruim 4 weken voor lag op groei... paniek in de tent i.v.m. eventuele zwangerschapssuiker etc. etc.

Nu was ik afgelopen maandag bij de vk voor de liggingsecho en kreeg ik te horen dat het een klein kindje was... 6 pond bij 40 weken waarsch.

Vriendinnetje van me hetzelfde.. zou ruim een 9 ponder zijn, was net 6 pond bij geboorte... En bij devilschase hier van t forum ook.. zeiden ze tijdens de bevalling nog dat dr kleine zeker een 7 ponder was, was amper 5.5 pond!

Share This Page