Hai dames, Ik was benieuwd of de schatting van het gewicht van je kindje van voor de bevalling ook daadwerkelijk overeen kwam met zijn/haar echte gewicht? Ik word a.s. dinsdag ingeleid $) en anderhalve week geleden schatte ze mijn kindje rond de 5/6 pond. Ben ook benieuwd of dit klopt... Liefs Guusje
wat de vk schatte klopte helemaal niet (ook wel logisch, want dat is op gevoel) wat de gyn schatte klopte precies! 6 pond en dat was ie ook, 3100 gram.... succes alvast voor a.s. dindsdag meid!
mijn zoon zou tussen de 9 en de 10 pond zijn, hij was net 6... dus ze zaten er goed naast. Nu ben ik te dik, dus misschien dachten ze dat hij daardoor ook dikker zou zijn, geen idee...
Hier ook niet goed geschat... vlak voor de bevallinf zeiden ze: hmm, je zou denken dat het een klein kindje is... maar toen ze ging voelen zei ze: nou, die is wel zo'n 3400 gram... maar nee, ze was maar 2864 gram... ook een flink verschil vind ik...
Met voelen zeiden ze 7 pond en ze woog 3 pond. gyn zei 1200 gram en het was 1630! dus gyn wel redelijk goed
Onze dochter werd door VK geschat op 7 pond en was precies 6 dus aardig verschil... Het is en blijft een schatting.. Succes dinsdag..ben bij de eerste ingeleid met 42 weken en de weg naar het ziekenhuis vond ik heel apart... Je gaat en weet dat je niet meer alleen terugkomt en dat er veel pijn gaat volgen... Weet niet of het je eerste is maar de pijn was ik gelukkig een minuut na de geboorte al vergeten... Het is prachtig!!!
ons dochtertje werd door vk en gyn op ongev 6-7 pond geschat en was 7,5 pond ben benieuwd naar ons manneke, hij is tot nu toe elke keer kleiner dan ons dochtertje
De gyn. zei vooraf (ca. 2 weken voor bevalling) dat ons kindje toch wel zeker 8 pond zou zijn, mischien wel iets meer. Hij werd geboren met 4040 gram. Erg goed geschat dus!
Ja, het is mijn 1e dus ben erg benieuwd en erg zenuwachtig voor wat er allemaal te wachten staat! En dat lijkt me inderdaad ook wel vreemd, als we naar het ziekenhuis rijden, wetend dat we terug met kindje gaan! Nog 2 dagen...!
Eerste kindje geschat met echo op 7 pond en was 8.5 pond! Duidelijk verschil dus!! Tweede kindje geschat op 3800 gram met echo en was 3920. Dus goed geschat.
Met 36 weken werd hij rond de 7 pond geschat door de vk en net voor de bevalling bij de gyneacoloog werd hij geschat rond de 8 pond en hij was rium 9 pond (4590) Niet echt goed dus!
hoi Guusje, met je mooie buik die ik net zag bij buikfotos waarom word je ingeleid trouwens?! denken ze dat je een kleine of grote baby hebt?
bij mij werd met een groeiecho 2300 gram geschat 4 dagen later geboren met een spoedkeizersnee 2210 dus ik vind dat ze het goed geschat hadden haha succes met de inleiding en geniet van je kraamtijd!
yasmine werd een uur voor de bevalling door de gyn geschat op zo een 3700 gram dmv echo en voelen. bij de geboorte was ze 3310 gram.