Bijzondere kwaaltjes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ladydi85, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Hebben jullie ook bijzondere kwaaltjes? Dus niet de kwaaltjes die veel zwangeren hebben (misselijk, bandenpijn etc.), maar de meer bijzondere die je nooit hoort.

In de eerste zwangerschap had ik last van mijn linkerknie. Een paar keer per week voelde het alsof hij naar achteren schoot en dan kon ik er niet op staan voor een paar minuten. Na de zwangerschap was het weg en een paar weken geleden kwam het weer terug, weer voel ik het een paar keer per week. Ik was het alweer helemaal vergeten ;)

En wat ongetwijfeld met de zwangerschap te maken moet hebben (ik heb het nog nooit eerder gehad en het heeft met bloed te maken): als ik buiten in de kou ben geweest en een winkel, auto of huis in ga, dan worden mijn oren en wangen vuurrood, ze branden heel erg en er komen lichtgekleurde bobbels op (zoals een muggenbult er uit ziet als je net geprikt bent). Gelukkig is het van een afstand niet te zien, alleen als je van echt dichtbij kijkt. Maar de brandende pijn is minder leuk :(

Ik ben wel benieuwd welke bijzondere kwaaltjes jullie hebben... ?

2. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik had aan het begin vd zwangerschap dat ik mijn linker pols op een mysterieuze manier niet meer kon bewegen...mijn duim is vroeger verbrijzeld geweest en die kan ik niet meer normaal buigen maar heb er verder geen last van...maar ik kon gewoon echt mijn hand niet meer buigen en het deed ook heel pijn..zo erg dat we uiteindeijk naar de SEH waren gegaan...deden er verder niets aan..paracetamol en pols bandage...heb ik beide niet gebruikt..en na 2 dagen kon ik ineens mijn pols/hand weer bewegen en de pijn was helemaal weg..vond het zo apart!

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik heb sinds ik een week of 20 zwanger ben last van een soort van hikjes. Ze komen een paar keer per dag en altijd maar 1 per keer. Ze doen geen pijn of geven geen ongemakkelijk gevoel (wat ik bij normale hik wel heb) en lijken niet echt vanuit het middenrif te komen. De gynaecoloog heeft geen idee wat het is.

4. Chai

Chai Niet meer actief

Als de baby schopt trekt me been soms mee, soort spastische beweging. :D

5. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Het is niet echt een kwaaltje te noemen, maar ik heb het alleen tijdens een zwangerschap...

Heel snel de slappelach krijgen, inclusief dikke tranen die dan over mijn wangen rollen! Soms om helemaal niks. :D Kan altijd wel lachen hoor, maar dit is echt te erg... 8) Het is hier dus vaak een vrolijke boel!

6. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Nog niet zo lang zwanger, maar ik had de eerste weken last van mijn kaak. Steeds op een andere plek, dus echt geen ontsteking ofzo. Nu af en toe wat zeurend gevoel, maar geen pijn meer gelukkig (Ben super bang voor de tandarts :))

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    ik heb juist geen pijn meer in mn nek en schouder! geen idee of het door de zw komt, maar dat is al 1,5 week nu zo !! terwijl ik normaal dag in-dag uit pijn heb. wat een heerlijk gevoel om zonder pijn te leven :D

8. Chai

Chai Niet meer actief

Dat had ik ook even toen ik netzo ver was als jou. Was toen even rondgaan lezen en er schijnt zoiets te zijn als hormonale kiespijn tijdens zwangerschap, dus dat word niet veroorzaakt door tanderosie maar je hormonen. :)
    Het is ook vrij snel weer over gegaan.

9. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik, die altijd precies weet wat ze wil, kan ineens geen keuzes meer maken. Pff ik word er doodmoe van! (En mijn man ook) ;)

10. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb het vooral KOUD!!!! Brrrrrr.
    Je leest dat zwangeren het warm zouden hebben, nou hier dus niet!

11. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    @klarinet: Ik heb het ook steeds koud:p

Nou mijn kwaaltje gaat echt te ver haha, volgens mij ga ik ons huis er nog een keer mee in de fik zette hahaha.
    Mijn kwaaltje is dus dit: Ik ben super statisch en als ik mijn kleren uit doe dan hoor je het overal knetteren van de electriciteit en als je de lampen uit doet dan zie je overal blauwe vonkjes eraf springen!!! En alles wat ik aanraak krijg ik een stoek van. Ik was bij mijn vorige zwangerschap ook statisch en elke keer als ik de deur van de auto open wilde doen kreeg ik weer een stoek, na de zwangerschap weer nergens last van en nu met deze zwangerschap vliegen de vonken er letterlijk vanaf! EN ik weet echt niet wat ik moet doen!!! Heb al een aantal keer met blote voeten over zand gelopen ( dat leid normaal gsproken de electriciteit van een bliksem ook de grond in zonder schade achter te laten dus heb ik me laten vertellen dat dat bij ons precies hetzelfde werkt, ma het knettert nog steeds:p

12. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    OMG heeft dat statische met de zwangerschap te maken :$ whahaha die link had ik nog niet gelegd...
    Ik heb er ook heel erg last van gehad, gehad ja..want nu is het ineens een stuk minder weer :(
    Gelukkig maar ;)

13. Liiaatje

Liiaatje Actief lid

8 okt 2010
    214
    0
    0
    Of het een kwaal is weet ik niet..
    maar ik heb steeds last van mijn linke rib.. Precies net onder me laatste rib.. er onder. Ik slaap er zo slecht van, het is zon stekende zeurende felle pijn. Als of het door een verkeerde houding komt, of een spier in de knel zit... spier en bot pijn.
    de ene keer heb ik er wel last van en de andere keer niet.

Het is erg pijnlijk :(:(
    en kan er ook niks aan doen...

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    bij de eerste had ik vaak last van hele vieze soort van boeren:)
    Kon er niks aan doen, kon ze ook niet stoppen, ze stonken gewoon naar scheten.
    Maar ik vond het vreselijk.

15. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    ik heb later in de zwangerschap een dove huid gehad op me buik.. Bovenaan net onder me borsten.. De ha had daar nog nooit van gehoord.. Ook heel veel de hik.. Soms maar 1 keer heel hard.. Soms wel 15 min lang.. En helemaal geen last van me rug.. Terwijl ik net 2 jaar lang bij de fysio heb gelopen voor een verstijfde onderrug.. Nu helaas wel weer rugpijn... En dan had ik natuurlijk nog de bekende kwaaltjes....

16. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    #16 Puppy78, 12 dec 2010
    Laatst bewerkt: 12 dec 2010
    ik heb zowel nu als de vorige zwangerschap continu last van verstopte oren, en ben dus half doof. Ook mijn neus zit steeds dicht.

Oja, en bloedend tandvlees en bloedneuzen zijn hier ook niet vreemd.

17. Sjees

Sjees Niet meer actief

Ik had tijdens mijn zwangerschap,bijna constant een heeeeeel vieze ijzersmaak in mijn mond.

Adorable,misschien moet je zo'n ding aan je schoen hangen die ze ook onder de auto hangen om de statische electriciteit af te weren:D,koperdraadje aan je kont hangen werkt misschien ook:p.......nee zonder dollen,lijkt me een enorm lastig kwaaltje,want de hele dag die opduvels krijgen is geen pretje zeg.

18. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik heb soms felle steken in mijn zij netalsof ik kilometers heb gelopen ofzo

19. donkervoort

donkervoort Actief lid

12 jan 2009
    107
    0
    0
    Verpleegkundige
    Ik kan niet tegen parfum, ook wasmiddel vind ik niet fijn....heb maar neutral gekocht...
    Verder héééée'l erg moe!!

20. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Huhh adorable dit heb ik ook de laatste tijd komt het door zwangerschap? haha had ik niet aan gedacht

Deel Deze Pagina