schatting gewicht kindje

Discussie in 'Gezondheid' gestart door rollebolle, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rollebolle

rollebolle Actief lid

10 dec 2009
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hey!

Dinsdag moet ik naar de gynae en ben erg benieuwd want vorige keer zat ons kindje net onder de onderste curve. Op 26 weken woog ons spruitje nog maar 700 gram. Ik hoop nu dat ze er toch naast zitten hoor met hun schatting. Ervaringen?x

2. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook meerdere groeiecho's gehad, niet omdat Maud aan de ondergrens zat qua groei maar juist erboven. Ze hebben Maud geschat op ruim 9,5 pond maar toen ze werd geboren woog ze 'maar' 3540 gram. Dat terwijl ze ook nog 2 weken te laat was. Dus absoluut kunnen ze er naast zitten met de schattingen. Het is gewoon afwachten. Ik duim voor je dat je kleintje lekker gegroeid is!

3. Loe

Loe Niet meer actief

ons kindje werd een week voor zijn geboorte op 2200 gram geschat. Na een week beviel ik van een zoon van 2530 gram. Zaten dus bij ons wel goed qua schatting.
    Ze zitten er trouwens wel vaak naast heb ik ook in ons ziekenhuis gehoord.

Maar hebben ze ook gekeken of jullie kindje genoeg voeding krijgt of gewoon wat kleiner is?

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Kindje van mijn vriendin werd op 5 a 6 pond geschat was iets meer dan 8 pond toen ze geboren werd.
    Kindje van mijn nicht werd geschat op ongeveer 6 pond en het was iets meer dan 9 pond (kindje is overleden na natuurlijke bevalling had nooit gemogen want ze pastte niet door de bekken van mijn nicht)

Kindje van collega werd zeker op 8 pond geschat was amper 5pond.

Ze zitten er heel vaak naast hoor.

5. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Wat ik heb gehoord zitten een verloskundige in 75% van de gevallen redelijk in de buurt (afgaand op uitwendig voelen en groeiecho).

Bij mij klopte de schatting niet echt. Ze schatte Julie toen ik 37 weken was in als een "flink kind", zeker een 8 ponder. Ik ben bevalllen met 38+5 van een meiske van 48 cm en 3020 gram ;)

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

de vk zei minimaal 8 pond maar hij zou toch ommenabij de 9 pond zitten.

met de echo bij de gyn werd er gezegt bij 40 weken 6,5 pond.

hij werd met 41 weken geboren met 41 en woog 3390 dus bijna 7 pond

7. fafje

fafje Niet meer actief

met 26 wkn was meneer 830 gram...met 39 weken is hij geschat op 3500/3600 gramm

8. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier wordt de baby elke 2 weken opgemeten met echo door een gyn gespec. in metingen dus ze zitten er niet snel naast. Echter na 36 weken kunnen ze bijna niet meer goed meten. Vandaar dat groeiecho's altijd eerder moeten. Bij ons liep de baby tot week 26 op de gemiddelde curve en sindsdien is hij afgebogen tot vorige week want toen zat ie onder de laagste curve. Afgelopen week wel goed gegroeid. Bij mij is het probleem een verminderde doorstroom door de navelstreng en rust is de remedie.

Ik hoop voor je dat het meevalt. Voelen zegt niet altijd wat, een echo des te meer.

Deel Deze Pagina