schatting van gewicht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ramona82, 10 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minniemouse

minniemouse Actief lid

11 mrt 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    Ik heb toendertijd een extra echo gehad, omdat de vk dacht dat de baby erg groot werd.

De gyn vertelde me idd dat ik een groot kind zou krijgen van tusssen de 9 en de 10 pond.

Ze had het helemaal goed, want hij woog 4850 gram.

(ik had trouwens wel een hele grote buik. veel kind, veel vruchtwater en veel slagroomgebakjes hahahahaha)

2. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    vandaag heb ik de vk maar eens gevraagd voor een schatting van het gewicht...ze zei 7 of 8 pond en waarschijnlijk nog zwaarder :( binnenkort weten we het zeker hihi ;)
    grtz Ramona

3. pukpuk

pukpuk Actief lid

1 jun 2006
    210
    0
    0
    ik ben morgen 35 weken en het kindje werd nu al op 3250 gram geschat. wordt dus wel een flinkertje

ik heb groeiecho's vanwege diabetes.

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

nou die schattingen mogen ze van mij wel weglaten bij destiney zeiden ze met 36 weken naar aanleiding van een groeiecho dat zij nog geen 1800 gram zou wegen een week later ben ik gestript en bevallen van haar en woog zij 2770 gram scheelde dus wel bijna een kilo

groetjes nathalie ;)

5. Niet meer actief

Mijne is met 36wkn ook op dit gewicht geschat, ben heel benieuwd wat het daadwerkelijk gaat worden.

6. pukpuk

pukpuk Actief lid

1 jun 2006
    210
    0
    0
    heey joldeg

was jij niet geschrokken?
    ik had gelezen dat 2400 gram gemiddeld was, dus toen ze 3250 zei schrok ik wel. ik heb diabetes dus verhoogde kans op een groot kind.

maar nu ben ik wel weer kalm hoor, ze kunnen er flink naast zitten.

7. Niet meer actief

Nee ik schrok er niet van, ik heb met 28, 32 en 36wkn een echo gehad en vanaf begin is duidelijk dat ons kindje een flinkerd zal zijn, het ligt zo'n 4 weken voor op de groei, volgens de curves. Met 36wkn had t dus al t gewicht van een voldragen zwangerschap van 40wkn. Ik hoop alleen dat ze me niet tot 43 weken door laten lopen straks, anders krijg ik m dr nooit uit vrees ik ;)

8. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Haha hier ook zo'n flink beebje! Met 27w5d was hij volgens de schatting van m'n gyn tussen de 1150-1200 gram.

9. Niet meer actief

Even opgezocht...mijne zat met 28wkn op 1450gr.

Maar het blijven schattingen he, ik ken ook mensen waarbij de schattingen er rigoreus naast zaten!

10. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Zo da's een flinkerd zeg! :D
    Leuk! :D
    En aan je banner te zien, kan ie elk moment komen :D

11. Niet meer actief

Argghhhhh :)

Ik typ net nog in een ander topic..de volgende die nog zegt 'dat ie elk moment kan komen, doe ik wat'...haha...shit..euh..nee hoor, ben ik veel te lief voor. Maar ze zeggen dus al anderhalve week 'dat ie elk moment kan komen', 'dat ie er klaar voor ligt' en dat ik 'vandaag of morgen wel ga bevallen'. Nou, ik merk er anders nog weinig van. Je zal zien dat ik mn zwangerschap gewoon braaf ga uitlopen en straks ga bevallen van een 15ponder, 70cm ofzo...kom ik nog in de krant ook ;)

12. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Hallo,

Bij mijn eerste hadden ze op de dag dat ik ging bevallen nog een echo gemaakt in het ziekenhuis, ze schatten mijn zoontje op 3333 gram. Niks van waar, hij is geboren met 4380 gram. wel een verschil.

13. pukpuk

pukpuk Actief lid

1 jun 2006
    210
    0
    0
    hoi

bij mij hadden ze met 30 weken een echo gedaan en toen zeiden ze, 1700 gram. volgens het boekje is het ca 1600 dus dat was echt mooi.
    nu 5 weken later zeggen ze dus 3250 gram, hij/zij heeft dus flink gesnoept.
    ik vind het niet erg als de baby 8 of 9 pond wordt maar omdat ik net voor ik heen ging vandaag gelezen had dat 2400gram gemiddeld is voor 35 weken was 3250gram wel even slikken haha

zoals ik al zei, ik heb diabetes en verhoogde kans op een grote baby. mijn kindje wordt rond de 38 weken gehaald omdat de baby-tjes het vaak wat moelijker hebben op het eind bij diabetes mama's.
    dus uitgroeien tot 10 pond doet het niet

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Onze verloskundige gaat het pas goed bekijken rond de 37 weken, maar wat ze nu zo voelde, voelt het als gemiddeld.

De meeste mensen die niet weten hoe ver ik ben, denken dat ik op het eind loop :( ... als ik zeg dat ik nog ongeveer 6 weken moet, zeggen ze: oh, dan is het zeker een groot kindje? Niet dus (waarschijnlijk), de verloskundige merkte gister wel op dat ons kindje heel erg vooraan lag. Dat verklaart wel waarom mijn buik blijkbaar zo groot lijkt.... (ik vind het zelf wel meevallen).

groetjes,
    Snoopy

15. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    idd, ga niet uit van de schattingen..
    dag voor bevalling::
    6 pond..

bij bevalling: