Hoi Mijn verloskundige heeft rond de 36e week een geboortegewicht geschat van rond de 7,5 tot 8 pond. Mijn kleine vent was uiteindelijk 3550 gram dus 7 pond. Ik ben bevallen met 39 weken en 2 dagen dus misschien als ik langer had gelopen had de schatting wel geklopt Groetjes
Elise werd geschat op 3500g. Uiteindelijk woog ze 3200g op 37+4. Een goede schatting lijkt me. Schatting was met 35 weken.
Mijn verloskundige heeft volgens mij in week 38 geschat dat ze rond de 7 pond zou zijn en dat klopte ook. Ben met 39wk 6d bevallen. Nou was het bij mij denk ik ook wel goed te voelen, want mijn buik was een en al kind.
verloskundige zei: Zo dat is minimaal een dikke 7 ponder. maar hij was nog onder de 7 pond toen ie geboren was.
Ik vroeg het met een week of 37 en toen werd ze geschat op 3,5 kg Ze is met 39 weken en 4 dagen geboren en was 4060 gram. Dus denk dat ze er wel ietsje onder zaten. Ik was zelf stom verbaasd. Ik was net bevallen en doodop maar ging spontaan rechtop zitten toen ze haar geboortegewicht noemden.
Ik heb ergens gelezen dat juíst een echo niet precies is, maar dat verloskundigen het op de ouderwetse manier van voelen nog vaak het beste kunnen inschatten. Op een echo kan het kindje nog moeilijk gemeten worden als het tegen de uitgerekende datum aan zit. Bij Sverre kreeg ik bij 38 wk een echo omdat hij niet ingedaald was, en de gynaecoloog zei toen dat hij zelfs het beentje amper nog goed in beeld kon krijgen - omdat de baby gewoon te groot voor het beeldscherm was. Al was de schatting toen ook ongeveer 7 pond, dus dat klopte aardig.
Rond 36 weken ook geschat door verloskundige, ze dacht dat ik de 40 weken niet uit zou lopen en dat het zèker geen 8 ponder zou worden. Beviel met 40.6 en mevrouw woog maar liefst 4205! 8)
Jepser werd zo.n 6 a 7 pond geschat en woog 10 pond. Ik geloof niet meer zo in schattingen. De echo was hier trouwens wel heel precies. Zat er maar 30 gram boven.
Op de echo (pretecho) zeiden ze dat het een klein kindje was en dat het ruim 1 week op achter liep maar ik hoefte me geen zorgen makenn. Kindje werd 6 á 7 pond geschat. Nog geen week later ging ik naar de verloskundige ze zei dat ik een groot kindje kan verwachten zo te voelen aan mjn buik. 8 á 9 pond Ben nu 2 weken geleden bevallen, ons zoontje was 3200 gram.
Schatting was een kleine 7 pond, Hij was 3420 gram en 51 cm. Klopte dus wel. Maar ik had ook een heel ervaren, al wat oudere verloskundige. Maar ik zou er niks op doen op die schatting, ze zitten er heel vaak gewoon ponden naast!
Mijn verloskundige deed volgens mij met 37 weken een schatting van rond de 6 a 6.5 pond! Had ook nooit gedacht dat ik een achtponder zou krijgen maar mijn zoontje was dus idd 6,5 pond! (3270 gram) Dus hier had ze wel een goede schatting gedaan! Maar die schattingen moet je niet zwaar aan tillen want ze kunnen er zo naast zitten. Zegt helemaal niks!
Schatting hier was 7 pond. Thirza woog echter ruim 8,5 pond: 4330 gram. Moet zeggen dat ik zelf niet verbaasd was dat ze ernaast zaten: had een erg klein buikje en niemand had gedacht dat wij zo'n zwaar (en groot: 53 cm) kind zouden krijgen... mijn man en ik zijn beiden heel gemiddeld van lengte en postuur. verloskundige riep ook direct toen Thirza geboren werd: jeetje wat een groot kind, waar heb je die al die tijd verstopt?!?
mijn verloskundige dacht dat hij ongeveer 3700 gram zou zijn en hij werd 4165 gram...net iets verkeerd geschat dus.
bij mij schatte de verloskundige Kian ruim 8 pond met 40 weken. ik ben op 40 weken en 1 dag bevallen en bij was 3525 gram dus net 7 pond. iedereen riep "nou dan kan je maatje 50 wel overslaan" nou mooi dat ik afgelopen week nieuwe kleertjes maatje 50 heb moeten halen want 56 was toch echt te groot.
Bij ons klopte er ook niets van. verloskundige schatte haar op 6 pond bij 40wk. Bij 42.1 werd ze na een echo geschat op 7,5 pond door de gyn. Ik had ook een gigantische buik inmiddels. Dochter was 48cm en 2880 gram en dan bij 42 weken! De Gynaecoloog was zeer verbaasd dat er zo`n klein meisje uit kwam.
Hier een groeiecho gehad omdat de verloskundige de kleine zo groot vond voelen. Uit de groeiecho bleek dat de kleine 4200 gram zou wegen (dit was met 39 weken) Uiteindelijk bevallen met 43 weken en toen was Kylian precies 5000 gram. Groetjes Anita