Een goede vriendin van mij is samen met haar zoontje gevallen van de trap en heeft een ontzettende smak gemaakt en heeft een flinke schedelbasisfractuur en kleine bloedinkjes in het hoofd (buiten de hersens). Haar zoontje is 3,5 maand oud en ligt nu nog op de IC. Hij reageert goed op alles maar is pas net gebeurd (gisteren). De schok is natuurlijk enorm en ze kan nog niet veel info vinden op internet hoe dit verder gaat, hoe is de behandeling (als die er is) en wie heeft dit meegemaakt en weet wat voor mogelijke gevolgen er kunnen zijn op korte en lange termijn? Het is echt verschrikkelijk en ik hoop op wat ervaring hier van mensen die dit helaas ook hebben moet meemaken (zelf of in nabije omgeving) zodat ik haar wat meer kan informeren. Alvast bedankt voor jullie bijdrage
Oei, daar schrik ik van.... Heb er geen ervaring mee. Kan je dus geen advies geven. Gelukkig is het kindje in goede handen, maar jee wat zal die een pijn hebben (gehad). Hopelijk is er geen blijvende schade. Met je vriendin ook alles nog goed?
Ojeetje wat erg!!! Oh vreselijk zeg. Ik heb er geen ervaring mee maar wil je vriendin wel heel veel sterkte wensen! Ik hoop dat alles goed komt...
Ja met mn vriendin lichamelijk niet veel aan de hand maar geestelijk... Het is vreselijk... Het is zo onzeker allemaal nu Ze is alleenstaande moeder wat t nog net even iets ingewikkelder maakt allemaal maar ik hoop dat haar zoontje er zonder kleerscheuren vanaf komt.
wat vreselijk! ik ben ooit met sander gevallen ik viel over de ikea stoel, die poten steken naar buiten. het ging onwijs hard, maar ik kon me nog zo draaien dat ik zeer ongelukkig viel en sander dus niks aan overhield. MAAR ik heb me weken schuldig gevoeld en maanden nog last gehad. Ik hoop dat het kindje er bovenop komt. En moeder zich geestelijk red. Want het is vreselijk!!!!!!
wat een naar verhaal zeg. Ik heb geen ervaring met een schedelbasisfractuur bij babys, maar ik heb het zelf eens gehad toen ik met 15 jaar van een paard ben gevallen. ik heb erge hoofdpijn gehad en een week in het ziekenhuis gelegen. Ik heb alleen pijnstilling gekregen als behandeling. Ik heb nu nergens meer last van maar de eerste twee jaar na het ongeval kon ik slecht tegen fel licht en kreeg ik makkelijk hoofdpijn
Jee wat erg zeg.. schrik ervan. Wat zal je vriendin zich rot voelen. Ik denk aan haar en hoop dat het allemaal meevalt met haar kindje.
Dat is een grote angst van iedere moeder. Ik weet nog dat ik zelfs droomde dat ik perongeluk van de trap viel of Juliën op de trap uit mijn handen gleed. Juist dan ga je zo voorzichting proberen te doen dat er dingen fout gaan. Ik hoop dat het kindje het snel goed maakt en dat de moeder niet teveel schuldgevoelens heeft. Gelukkig is het kindjes stabiel.
Jeetje, heftig joh! Ik zou echter hier niet naar info vor je vriendin zoeken en zou haar ook afraden op internet te zoeken: ze moet gewoon bij de arts zijn! Die kan de beste info geven, want die kent de preciese omstandigheden van haar kindje ook.
Hij is de nacht gelukkig goed doorgekomen. En Rozemarijke je hebt gelijk want het ene geval is het andere niet maar ze zoekt toch iets om zich aan vast te houden. Vooral omdat ie nog zo klein is is natuurlijk moeilijk te onderzoeken in hoeverre er schade is maar ben idd bang dat de tijd t zal moeten leren... Hoop maar dat ie er ongeschonden uit zal komen...
Och wat verschrikkelijk voor je vriendin en haar zoontje. Ik kan je er niets over vertellen, wil alleen veel sterkte toewensen.
mijn broertje heeft 3 jaar geleden een schedelbasisfractuur gehad. toen was hij 13. hij heeft een beste poos in het ziekenhuis gelegen. kreeg pijnstilling en toen hij thuis kwam moest hij nog veel op bed liggen. hij is nog lang duf geweest,veel hoofdpijn en snel moe. maar uit eindelijk weer helemaal de oude.
de arts kan haar het best informeren, al snap ik dat ze naar hou vast zoekt, in deze periode van afwachten hoe het met d'r kindje gaat. het is maar net waar het barst je in de schedel zit. (dat is een schedelbasis fractuur) zorgt het voor lekkage en dan ook dat bacterieen in de hersens komen wat weer kan leiden tot een hersenvliesontsteking of is het gewoon een barstje dat met rust en pijnstilling moet genezen. op de ic wordt alles in de gaten gehouden en daar is hij op de beste plek. de tijd zal moet uit wijzen of er schade is maar over het algemeen is de kans op genezing zonder schade groot. denk dat het psychisch voor haar erg moeilijk is en dat ze daar in alle steun kan gebruiken. maar wat ik hier boven al zei de arts is hier degene die haar van de meeste informatie kan voor zien. succes liefs Hellen
Dank jullie wel voor de info en steun! Ik hoop dat ze snel meer duidelijkheid zal krijgen van de artsen en hij spoedig zal herstellen... Mocht iemand hier nog ervaring mee hebben (gehad) dan hoor ik t uiteraard heel graag
sas2008, wat erg voor je vriendin. Het moet zwaar zijn als alleenstaande moeder en dan nog dit. Wat zal ze enorm geschrokken zijn. Ik hoop dat hij goed zal herstellen en je vriendin ook en dat ze zich niet al te schuldig zal voelen. We zijn allemaal mensen en dit kan ons allemaal overkomen.
Ach germ wat zielig!! Dat is echt mijn grootste angst dat ik met kind of kind alleen van de trap zal vallen! Ik vind het doodeng en nu tijdens de zwangerschap alleen maar nog meer! Ik hoop echt heel erg voor je vriendin dat haar kindje snel zal opknappen en geen restverschijnselen eraan over houdt!!! *duim duim duim duim*
Oh wat vreselijk!!! Het is een grote angst van elke ouder. Ik ben met mijn zoontje van de trap gevallen toen hij 5 maanden was, hij heeft wel met zijn hoofd even de grond geraakt, maar gelukkig geen schade aan over gehouden (alleen flink huilen)... Ik heb me maandenlang schuldig gevoeld en nu nog vind ik het eng om de trap af te lopen met kind in mijn armen. Heel veels sterkte en beterschap voor de kleine en onwijs veel sterkte aan je vriendin!
Oei wat enorm schrikken is dit zeg! Kan me voorstellen dat ze er geestelijk minder onder is. En dan ook alleenstaand ... moeilijk allemaal hoor! Hopelijk heeft de kleine geen blijvende schade! Wens je vriendin maar enorm veel sterkte toe!
oh wat erg zeg jee.. hoop dat hij er niks aan overhoud.. vreselijk ook voor je vriendin, wat moet zij zich rot voelen... ik heb een paar maanden terug ongelukje gehad met mn dochtertje..waren op bed aan het spelen en ik zorgde dat ze niet eraf kon vallen, ze bleef ook gewoon in het midden steeds, tot ze een megaduik maakte t ging zo snel kon dr niet opvangen viel ze met dr hoofdje eersto p het kastje naast t bed, en zo vol op de grond, mn hart zat in mn keel.. til haar op een megabult en blauw.. dus ik meteen mn schoonmoeder bellen die al jaren eerste hulp verpleegkundige is die kwam langs meteen.. mn schoonmoeder loopt binnen en mn dochter lachtte alweer, zeheeft gewoon gegeten,geslapen heeft niet eens paracetamol nodig gehad.. ze is niet out geweest begon meteen te huilen maar ik was zo bang maar vertrouw mn schoonmoeder volledig zij heeft jaren ervaring met dit soort dingen en verzekerde me dat ik niet naar de ehbo hoefde .. het was ook smiddags gebeurd dus heb haar ook elk uur wakker gemaakt toen ze sliep gewoon om te checken voor de zekerheid.. de bult was na een week helemaal weg .. maar man oh man ik heb me zo ellendig gevoeld ben me echt kapot geschrokken ... en ik heb vanaf haar geboorte vanaf de eerste dag echt angst gehad met haar te vallen van de trap zag het soms ook echt gebeuren in mn gedachten zo eng vond ik het.. gelukkig is dat nu niet meer maar mn dochter kan ech tuit het niets ineens wilde bewegingen maken als ze bijv de poes ziet of moet lachen en een ongelukje zit in een klein hoekje helaas.. leef met je vriendin mee en hoop echt dat ze het allemaal een beetje red met steun van vrienden en familie want het zal wel grote impact hebben... gelukkig word de kleine wel goed in de gaten gehouden nu en zijn ze er snel bij als het slechter zal gaan, wat hopelijk niet gebeurd! veel sterkte!