Daarnet kreeg ik telefoon van een vriendin die hier gisteren met haar kindje hier bij ons thuis was geweest om mij in te lichten dat haar kleintje deze morgen waterpokken heeft gekregen.... Héél lief van haar om mij in te lichten natuurlijk maar mijne 'molen' begint al te draaien! Ik moet namiddag naar dokter voor de kleine zijn spuitjes maar vraag me af of iemand haar kindje dit op zo'n jonge leeftijd al heeft gehad? Ik weet dat het heeeel besmettelijk is dus ik verwacht wel dat ons zoontje het binnen enkele weken wel zal hebben.... Moet ik me zorgen maken owv zijn leeftijd??
Het zal wel meevallen denk ik. Milan had het toen hij 6 maanden had van zijn zus "gekregen". Hij zat er wel flink onder, maar is niet echt ziek geweest, hooguit lichte verhoging. Ik zal wel vast een middeltje in huis halen voor de jeuk (je zal het net zien in het weekend en de winkels dicht). en zemelen voor in het badje tegen de jeuk. Milan kreeg het precies 2 weken na zijn zus. sterkte!
Onder het eerste jaar hebben ze over het algemeen weinig last van de waterpokken, hierdoor is de kans wel groter dat ze het later nog een keer krijgen. Sterkte!
Mijn dochter heeft van de zomer al waterpokken gehad, ze was toen 4 maanden oud. Pas daarna kreeg haar peuterbroer ze, blijkbaar had zij ze meegenomen van het kdv en aan hem doorgegeven. Zij heeft er vrijwel geen last van gehad; geen koorts en maar een paar plekjes. Ze was ook totaal niet huilerig of zo. Haar broer had er veel meer last van! Is ook normaal. Meestal voor één jaar hebben ze het minder erg, maar dan moeten ze het later wel nog een keer doormaken, omdat ze van die eerste keer onvoldoende antistoffen aanmaken.
Voor de hele kleintjes is het wel gevaarlijk. Geef je borstvoeding?? zo ja, dan krijgt hij het niet. Zo nee, even bellen met je huisarts. Ik heb hetzelfde meegemaakt en wel even gebeld met mijn huisarts die vertelde me dat als je borstvoeding geeft ze het dan niet krijgen omdat je als moeder antistoffen aanmaakt. Bij flesvoeding zal het anders zijn en zij had het over preventief iets geven. Wat weet ik niet meer! Ik weet ook niet meer hoe oud ze toen was maar volgens mij zo'n 2,5 maand.
Allen bedankt voor de reacties! Ben toch iets geruster nu. Zal aan arts vragen of er iets preventiefs is maar daar vrees ik voor.
Mijn zoontje heeft het een paar weken geleden gehad. Viel reuze mee, wel helemaal onder de vlekjes, maar daar zat hij niet aan. Twee dagen koorts gehad en dat was het. Die kleintjes hebben sowieso minder kans om het te krijgen, omdat ze nog antistoffen van jou hebben en als ze het krijgen dan meestal niet zo heftig. Ik heb wel gehoord dat als je het voor het eerste jaar krijgt je het nog een keer kan krijgen. Incubatietijd is trouwens tussen de 14 en 21 dagen; dus dan weet je pas of hij het heeft. Hij is dat wel al besmettelijk.
Toch klopt dit niet zo zwart-wit hoor. Mijn dochter kreeg uitsluitend BV, maar had toch écht een paar waterpokjes (en een kleine week later zat haar broer helemaal onder). Maar ze is er niet ziek van geweest en ik ben ook niet met haar naar de HA gegaan.
Ik zal het pas na 14 d weten waarschijnlijk en idd dan is hij nu misschien al drager van het virus en moet ik met andere kindjes gaan uitkijken dat ze het ook niet overkrijgen
Laatst moest ik tweemaal naar het ziekenhuis en moest noppas regelen bij oma daar was de eerste keer nichtje en neefje en de 2e keer ook de eerste keer had neefje 2 de waterpokken de andere keer had nichtje 1 de waterpokken ik zkit nog steeds te wachten op de 1e pok helemaal niets gehad of wat dan ook. had het erover op cb en die zei al kanmakkelijk zijn dat hij er nu immuun voor is geworden maar dan kan hij het wel alsnog op latere leeftijd krijgen dus afwachten meer kan je niet doen
Mijn zoontje heeft nu ook de waterpokken gekregen (17 mnd) maar heb nog een zoontje van 9,5 week en heeft zn prikken nog niet gehad doordat hij in t zh heeft gelegen en de prikken dus uitgesteld zijn, moet ik me zorgen maken omdat hij de prikken nog niet gehad heeft????!
Toen Lisa met 10 weken in het ziekenhuis lag kreeg Eva de waterpokken, wij dachten dat Lisa misschien waterpokken had zonder pokjes, ze had namelijk wel hoge koorts en was echt ziek. Maar dat was het niet volgens de kinderarts, volgens haar zijn baby's de eerste 3 maanden nog beschermd door antistoffen die ze vanuit de buik hebben meegekregen en is de kans daardoor heel klein dat ze waterpokken krijgen. Ik gaf/geef borstvoeding maar dat maakte volgens haar niet zoveel uit.
Vreemd dan zeg dat mijn huisarts me een ander verhaal vertelde. Ik was echt heel ongerust en was blij dat ik borstvoeding gaf, ik was nog wel oplettend dat wel. Toch raar hoor dat jullie nu zeggen dat mijn huisarts een fout advies heeft gegeven. Ze zei het zelfs nog te hebben nagezocht....vreemd en eng voor een volgende keer!
Onze oudste dochter heeft op dit moment waterpokken. Bij Eef is nog niets te zien. Als kindjes voor 6 maanden waterpokken krijgen dan is dat in verminderde vorm, omdat ze inderdaad nog antistoffen hebben van hun moeder. Maar als je borstvoeding geeft krijgen ze die antistoffen ook binnen. Het is dus wel zo dat bv geven bescherming biedt. Het zal dan minder heftig zijn, doordat het immuunsysteem ondersteunt wordt door antistoffen van de moeder. Het is één van mijn belangrijkste motivaties om met bv geven door te gaan, totdat die snotter-griep-winter is afgelopen. Nou ja, we kunnen het hier uittesten de komende weken . Ik hoop namelijk niet dat we tijdens de kerstdagen met een zieke Eva zitten.
Hier een volwassene en een baby van 11 weken allebei waterpokken. Onze dochter heeft geen lichte vorm maar zit er helemaal onder
Dokter zei gisteren dat t afwachten is. Kleintjes tot 3 mnd zouden nog antistoffen hebben dus kan hij t krijgen in lichte vorm. Nadien zal hij t een 2ex krijgen omdat de eerste keer niet genoeg antistoffen werden aangemaakt door zijn eigen lichaam omdat mama's antistoffen nu nog aanwezig zijn... Iedereen veel succes
jootje,hoe uit de waterpokken zich bij de volwassene als ik mag vragen? ook met allemaal pukkels,of alleen de hoge koorts,griepverschijnselen en moeheid... Mijn dochter heeft vandaag de waterpokken gekregen denk ik,ik zag net een aantal pukkels op de buik en 2 weken terug heerste het op de kdv. Wel beetje balen want over 2 dagen is ze jarig Ikzelf heb ook vanaf afgelopen nacht koorts en pijn door heel mijn lijf,vraag me af of ik nu ook waterpokken kan hebben,ik weet namelijk niet of ik het als kind al heb gehad.....
Ons meisje heeft bij de 3,5 maand waterpokken gehad, ook maar een klein beetje (denk een stuk of 10 vlekjes ofzo ) en nu heerst het enorm op het KDV dus ze vroegen aan mij; Heeft Esmay nog geen waterpokken? Dus ik zei: Nee die heeft ze al gehad... Toen gaven zei als antwoord: Zo vroeg al ? Schijnbaar maken ze dat niet zoveel mee... Maar omdat het er niet zoveel waren verwacht ik dat het hier nog wel een keertje terug komt!