Ik zou er zeker naar laten kijken ! Bij mijn zoontje loopt de naar juist van boven naar beneden vanaf iets boven zijn neus tot zijn fontanel . En naast/boven zijn wenkbrauwen is het ingedeukt waardoor zijn voorhoofd een apart deel lijkt zeg maar .kan het niet zo goed uitleggen , ik weet niet of ik foto's via mijn telefoon kan plaatsen ? Ik weet nuet of de naad waar je bij jou dochter een riggel ziet ook de voorhoofdsnaad is . Heb je kunnen vinden welke naad er op die plek zit ?
lisanne je kan ook eerst mailen hoor.. meestal reageren ze wel redelijk snel. Alleen woensdag is diegene niet aanwezig.. bedenk ineens dat ik ook nog mailen moet!!voor een afspraak Bij mijn zoon wordt de richel wel minder nu, hij valt nog wel op vind ik zelf maar niet meer zoals in het begin. Hij heeft ook een wat puntig hoofd, maar ook dat valt niet meer op hoor! Vind het niet hinderlijk envind het zelf nog steeds een mooi mannetje om te zien. Ik heb geen duidelijke foto's van hem met zijn richel, maar zal er weleens plaatsen.
ben even benieuwd of de dames hier al wat meer duidelijkheid hebben of weten wanneer ze eventueel een afspraak hebben. Ook hoe het met jullie en jullie kinderen gaat natuurlijk.
Nou schrik ik toch ook wel even. Mijn zoontje ( nu 1 jaar) heeft sinds zijn geboorte die richel op z'n voorhoofd. Het viel me meteen op, maar iedereen zei dat het zijn schedelvorm is of een spier op zijn voorhoofd. Hij is af en toe wel wat blauw gekleurd, een beetje ader achtig. Zijn naden zijn niet vroeg gesloten en eentje is zelfs nu nog open. Verder heeft hij geen puntig hoofdje of opvallende ogen oid. Ontwikkeling loopt hij zelfs wat voor. Toch heb ik maar ene afspraak gemaakt met mijn zeer irritante huisarts die me nooit serieus neemt. Denken jullie dat je al wat gemerkt zou moeten hebben na een jaar?
heb het topic niet meer gevolgd eigenlijk Wij moeten de 4e weer op controle. De kinderartsen zeiden na zijn geboorte dat het nog recht kon trekken maar na bijna 3 maanden zie ik geen verbetering. Ik ga ook die arts het hemd van het lijf vragen wat nu de beste oplossing is.
Hoe is het hier ? Hebben jullie al duidelijkheid ? Ik moet vrijdag . Ben echt super zenuwachtig . De kans zal toch niet groot zijn dat hij een operatie moet ? Weten jullie dat ? Hij heeft een lijn over zijn voorhoofd . Ingedeukt bij zijn slapen en boven zijn wenkbrauwen maar verder een heel normaal hoofdje . Ik weet ook echt niet wanneer een kind nou eigenlijk geopereerd moet worden . En omdat zijn voorhoofsnaad is gesloten , verhoogd dat de kans ook op meerdere gesloten naden en zou ik dat niet moeten zien ? Pff schiet nu ineens toch wel even in de stress .
oeps, sorry, niet meer gereageerd... Hele fijne afspraak gehad in het Sophia! Ze hebben echt al mijn zorgen weggenomen! Vele malen fijner dan 'weggewuifd worden' door onze eigen kinderarts! We kwamen daar aan, ze vroegen of er al foto's waren gemaakt (nog niet) dus we mochten eerst foto's gaan maken. Daarna terug maar de poli, daar aangekomen waren we echt binnen 5 minuten aan de beurt. Hoofdje werd gemeten, schedelvorm werd bekeken, ons verhaal werd aangehoord. Daarna de foto's erbij en alleen de voorhoofdsnaad is dichtgegroeid en de rest van alle naden zijn open! Heel bijzonder om te zien trouwens! ook zijn oogkassen zijn mooi gelijk. Hij heeft heel veel vragen van ons beantwoord en nam echt alle tijd! Na drie kwartier stonden wij weer opgelucht en gerustgesteld buiten! @Lisanne, onze zoon had eigenlijk wat jij ook beschrijft. De voorhoofdsnaad is de enige die voor het eerste levensjaar mag sluiten! Als je verder geen afwijkende vorm schedel of achterblijvende groei ziet dan is er in de meeste gevallen niets aan de hand. en een gesloten voorhoofdsnaad zegt niets over andere naden! Ga je ook naar het Sophia? @Skyscrapper, ik zie bij jullie zoontje wel heel duidelijk een afwijkende schedelvorm. Moeten jullie ook naar het Sophia?? Ik zou daar zeker op aandringen!!!!!
eerst hebben we woensdag een gewone controle bij de kinderarts in ons eigen ziekenhuis, dan gaan we even alles goed bespreken hoe of wat.
Wat fijn zeg dat alles goed is en je zo gerustgesteld bent . Wij gaan ook naar het Sophia . Ben best zenuwachtig maar jou ervaring stelt me wel gerust . Aan de hand van gemailde foto's wouden ze hem snel zien . Daarom ben ik bang dat ze het ernstig vinden . Is jou zoontje's voorhoofd trouwens ook wat boller ?
Ja die is ook wat boller en ook hij heeft soort deukjes bij zijn slapen. Heel veel succes vrijdag! Ik vond ze erg lief!
Hoi dames, Skyscrapper, ik zie bij jou kindje duidelijk een afwijkende vorm. Ook de oogkassen zijn afwijkend en de wenkbrauwen zijn afgeplat. Jullie moeten naar Rotterdam, niet naar een reguliere kinderarts. Hoe oud is jullie kindje? Wacht niet te lang, de behandelmogelijkheden worden beperkter. Hier de link van een filmpje over mijn dochter.Pleun Wiskerke-craniosynostose - YouTube Zij is geopereerd toen ze 10 maanden oid was. Ik vind deernst van de afwijking bij jouw kindje vergelijkbaar met de rrnst bij mijn Pleun. Succes en sterkte, stel je vragen gerust. Als je je aanmeld op cranio.yourbb.nl • Forumoverzicht - YourBB.nl Jouw Gratis Forum, zal ik je direct toelaten zodat je meer info en verhLen kunt lezen.
Ja, dat vond ik ook. ziet er heel anders uit dan bij ons. een gewone kinderarts kan echt niets! Marientje, ik zie het filmpje niet??
Wow, wat een indrukwekkend filmpje en wat is het verschil van voor en na de operatie goed zichtbaar!! na de operatie zie je echt heel duidelijk een mooiere vorm van het schedeltje!
thanx dames! ik schrik er wel van maar ik ga dit zeker aankaarten morgen! @Marientje: ik herken precies mijn zoontje (3 maanden) in jouw dochter, ook van die schuin omhoog opgetrokken wenkbrauwen en zijn oogjes die dichter naar elkaar staan en natuurlijk de vouw in zijn voorhoofd. Klinkt mss heel gemeen, maar ik was toen hij net geboren was, bang dat het Down was, bij zulke kindjes zie je ook wel verschil in het gezichtje, maar als dat het geval bij ons was, hadden de artsen dat wel gelijk gemerkt denk ik. Nu zijn zijn oogjes al zo veranderd dat hij steeds meer op zijn broer als babyzijnde gaat lijken. Heftig filmpje (kon het niet drooghouden bij de gedachte dat wij dit hoogstwaarschijnlijk ook zullen meemaken) Hoe lang heeft het bij je dochtertje geduurd voor ze hersteld was We willen hoe dan ook dat hij geholpen word, ik zit niet op gezondheidsproblemen en op pesterijen later op school te wachten.
Heel veel succes morgen en vraag om een doorverwijzing naar het Sophia. En als je die niet krijgt zou ik zeker mailen en eens bellen.
Pleun was heel snel hersteld. Eerlijk waar, wij als ouders hebben er meer van geleden dan zijzelf. De operatie was heel voorspoedig verlopen. Op dinsdag is ze geopereerd en op zaterdag waren we thuis. Pleun kreeg toen nog borstvoeding en ik ben ervan overtuigd dat dat bijgedragen heeft aan haar herstel. De foto waarop Pleun rondkruipt in de speelkamer van het ziekenhuis is van de donderdagavond. Herstel ging dus echt heel vlot.