Ons kindje is nu 19 dagen oud. Hij is te vroeg geboren hij heeft eerst nog 12 dagen in het ziekenhuis gelegen, we hebben hem nu pas sinds een week thuis. Nou temperaturen wij hem twee keer daags in de ochtend en avond nu is mij vraag hoelang je dit moet blijven doen?? Hoop dat iemand hier antwoord op kan geven. Groetjes
Wij hoefde het alleen in de kraamweek te doen en te noteren.. Daarna alleen nog voor ons eigen gevoel..
Dan lijkt 't me niet nodig nog 2x te temperaturen, als je een keer het idee hebt dat hij warm is of juist koud, dan temperatuur je dan gewoon. Enne... Gefeliciteerd!!
Dankjewel Dames ben blij met jullie reacties zijn temp blijf nu netjes 37,2 dus gisteren avond voor het laatst zijn temp gemeten. Groetjes
Wij moesten 1.5 week lang bij iedere bvoeding temperaturen, daarna een week lang 2x per dag en daarna een week 1x per dag en toen gestopt. Mn dochter kon haarzelf vrij moeilijk warm houden. Liefs
Als het nu al een paar dagen mooi constant is (zonder kruiken etc), kun je ermee stoppen en alleen tempen als je het niet vertrouwd.
Wij hebben het gedaan tot mijn dochter zichzelf op temparatuur kon houden. Daarna alleen wanneer ik het wou weten of 1 maal daags, zodat ik savonds wist hoe warm ik haar bedje moest maken en hoe warm ik haar aan moest kleden.
Ik vraag me hetzelfde af. Bij mijn zoon hebben we het alleen in de kraamweek gedaan en daarna 1 keer per dag of zo. Maar nu bij mijn dochter van 10 dagen oud vind ik het lastig . We hebben een week in het ziekenhuis gelegen ivm infectie ze moest een week aan de ab . Ze schommelt heel erg met haar temp, tussen de 36.4 en de 37.1 ze kan zichzelf dus moeilijk op temp houden. Ik kleed haar erg warm aan, een romer met lange mouwen , een shirt met lange mouwen een ventje een maillot en daarover een legging met nog slofjes. Dan ligt ze in een logger wapper met extra teddyvoering. En dan soms nog een extra kruik. 'Snachts nog extra kruiken. Het is ook geen spekbaby, ze weegt nu ongeveer 3300 gram. Ik lees dus even mee