hallo verloskundige, mijn vraagjes gaan over de groei en vruchtwater dinsdag is bij de verloskundige uitgekomen dat de baby 2 weken achterloopt in groei daarvoor moest ik donderdag naar het ziekenhuis en daar kwam ook 2 weken achterstand uit en er bleek dat ik weinig vruchtwater heb dat zit net op de grens nu moet ik onder controle in het ziekenhuis bij de gyn blijven nu vraag ik mij af : 1. kan die achterstand kwaad? 2. is het nodig me zorgen te maken over het weinige vruchtwater? 3. klopt het dat vruchtwater zichzelf bijvult? 4. hoe groot is de kans dat ik in het ziekenhuis moet bevallen(om deze redenen)? ben nu bijna 32 weken zwanger en de baby kwam op 28+4 alvast bedankt voor de antwoorden liefs ger
Hoihoi, Wat de reden is van de groeiachterstand is niet altijd te achter halen het kan een teken zijn dat de placenta niet meer optimaal werkt. De placenta zorgt samen met je kindje voor de aanmaak van het vruchtwater. Je zal even goed onder controle worden gehouden door het ziekenhuis. Ja dit kan een reden zijn dat je in het ziekenhuis moet bevallen en dit kan ook een reden zijn dat je eerder word ingeleid. Helemaal afhankelijk of de kleine nu een groei laat zien. Imke
hoi Imke, dankje voor het antwoord eigelijk had ik dat wel gedacht dat het misschien eerder word gehaald en dat het een zh bevalling gaat worden groetjes ger