Als ik mijn zoontje insmeer met zonnebrandcreme dan heeft hij daarna de hele dag door vieze oogjes. Er zit een soort van geel 'snotje' (sorry voor de ranzigheid) in zijn ooghoek en wimpers. Ik heb al verschillende merken geprobeerd (kruitvat, nivea en zwitsal), maar het blijft. Het lijkt te komen doordat hij het met zijn handjes uitwrijft in zijn oogjes die vochtig zijn. Weet iemand wat je hier tegen kan doen?
Heel herkenbaar, mijn oudste smeerde het ook altijd in zijn oogjes, met traanogen als gevolg. En soms wat van die gele smurrie. Ben bang dat er niet veel aan te doen is. Opletten dat je het zelf niet in z'n ogen smeert natuurlijk, en de creme op z'n handjes heel goed inwrijven. Maar dan nog, zal hij altijd wel iets in z'n oogjes krijgen.
ik zou zelf zijn handjes niet insmeren heel eerlijk, die huid kan wel wat hebben. Ik smeer bij colin nooit zijn handen in en die zijn ook nog nooit verbrand. maar goed dat is een keuze
ik ben zelf slechtziend en altijd extra voorzichtig met dit soort dingen ik smeer voorzichtig het gezicht maar ruim rond de ogen en ik smeer niet op de handen en ik smeer ook niet teveel op het lijfje dat het erop blijft liggen. niet alles is even goed om in je ogen te krijgen. buiten dat zou ik de handen ook niet insmeren voor het in de mond stoppen of spelen.
Bedankt voor de reacties. Ik smeerde zo ie zo al niet op zijn handjes alleen zijn armen. Maar hij wrijft dus over zijn gezicht en smeert het zo dan uit in zijn ogen. Ik zal de volgende keer nog wat ruimer om zijn ogen heen smeren en dan maar hopen dat zijn petje ook helpt tegen het verbranden van zijn gezichtje.