Gewicht

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kabouter Klus, 29 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Kan iemand mij vertellen in hoeverre je eigen lichaamsgewicht van belang is bij een kinderwens?
    Ik heb nl. laatst ergens gelezen dat je toch wel een bepaald minimum gewicht moet hebben, wil je uberhaupt zwanger kunnen raken.

Zelf ben ik aan de lichte kant; zo rond de 48 kilo, dus ik vraag me af of dit nu wel een gezond gewicht is. Zelf zou ik er best wel wat kilootjes bij willen hebben, haha. Ik kan verder eten wat ik wil zonder aan te komen.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Kabouter Klus,

wanneer je geen eetstoornis hebt (en dat is volgens mij bij jou helemaal niet aan de orde... ;) ), kun je met 48 kilo prima zwanger worden hoor. Als je een 'normale' cyclus hebt en verder gezond bent is er geen probleem.

Groetjes Brigitte

3. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Thanks! Is toch wel prettig om te weten!

Ik heb idd. geen eetstoornis ofzo, ben al nooit de vetste geweest thuis. Wat dat betreft zie ik er ook helemaal niet tegenop om bij een eventuele zwangerschap wat aan te komen, haha! :p
    Mijn cyclus is verders ook geen probleem; met pil was het stipt 28 dagen; nu zonder pil wil het wel eens 29 dagen zijn, maar afgezien daarvan geen uitschieters gelukkig. :D

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

met zo'n regelmatige cyclus is een laag gewicht geen probleem. Probeer wel goed te eten, vooral groente en fruit zijn belangrijk (voor elke vrouw hoor!). En slik je al foliumzuur?

Mirjam

5. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ben in Juli gestopt met de pil en ik slik sindsdien ook foliumzuur. De "2 ons groenten en 2 stuks fruit"-slogan, daar moet ik nog even achteraan zitten bij mezelf... We slikken wel allebei voedingssupplementjes, maar dat zie ik niet als vervanging voor "verse' vitamientjes. Dus ik rpobeer daarnaast ook gewoon goed te eten.

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi,

je mag wel alvast overgaan op multivitaminen voor zwangeren. Dat is voor vrouwen die zwanger willen worden, die zwanger zijn en die borstvoeding geven. Daarin zit ook de juiste hoeveelheid foliumzuur en de juiste hoeveelheid vitamine A, die is namelijk te hoog in een normaal voedingssupplement. Je hebt ze van Gravitamon, Femme natal en van kruidvat eigen merk (stuk goedkoper!). Daarnaast blijft het belangrijk om vers fruit en groente te eten, dus een goed voornemen voor het nieuwe jaar!

Mirjam

7. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Als ik met één van de bovengenoemde multi-vitamines ga beginnen, dan kan ik de aparte foliumzuur-tabletten laten vallen?

8. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi,

ja, dan kun je de losse foliumzuurpilletjes laten staan.

Mirjam

9. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Prima! Ga ik morgen effe shoppen! :D

Deel Deze Pagina