Buikgriep handige tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Maartt, 26 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hoi meiden!

    Getver het is zover.. Mijn arme kleine kereltje heeft voor het eerst een flinke buikgriep. We zijn de hele nacht al in de weer.

    Nou zie ik een beetje op tegen vandaag. Het is een beweeglijk kereltje en die blijft echt niet op een handdoek zitten met een emmer.. En ik kan d'r ook moeilijk de hele dag achteraan rennen met een emmer lijkt me.
    Maar hoe ga ik dat nou doen als ie zo blijft spugen. Dan kan ik overal kots opruimen vandaag. Iemand tips hoe ik ervoor zorg dat het spugen een beetje makkelijk verloopt?
    Ik haal het kleed bij de bank maar weg denk ik.

    Hoe doen jullie dat?
     
  2. Miki013

    Miki013 Bekend lid

    9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    ORS halen, is ook voor kinderen, zo zal hij wat vocht binnen houden. En gember thee maken. Dat helpt bij mij altijd als ik buikgriep heb wat betreft overgeven.
     
  3. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Wat betreft kots overal opruimen... Heel simpel, daar kan je weinig aan doen. Of je moet tegen je zoon zeggen dat als hij moet spugen, hij het in de emmer moet doen. Maar of dat zal helpen?

    Verder inderdaad ors geven. Liefst even geen eten om zijn maag en darmen wat rust te gunnen.

    Beterschap!
     
  4. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    ORS heb ik inmiddels gemaakt maar komt er net zo hard weer uit :(.
    Gember heb ik nog wel liggen, ben alleen bang dat ie het niet wil aangezien hij warme dranken behalve melk vreselijk vindt :D.
     
  5. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Nee ik ben er inmiddels achter.. Het is zo sneu voor het ventje, zit ie op zijn fiets gaat ie weer. Een emmer duwt ie weg dus ik laat hem nu spugen in hydrofiele luiers. Hij begint eerst te hoesten en te kokken dus ik ben er redelijk snel bij.
    Inmiddels ligt ie met een grote handdoek uitgeput op de bank.

    Wat naar dit zeg.. hij blijft echt maar spugen elke 10 minuten.

    Thanks voor de tips!
     
  6. Miki013

    Miki013 Bekend lid

    9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel langzaam laten drinken ors, misschien ook een crackertje geven.
     
  7. knor1981

    knor1981 Fanatiek lid

    19 nov 2014
    1.616
    260
    83
    Wat de huisarts vroeger tegen mijn moeder zei toen wij klein waren en wat ik nog steeds doe is zoute stengels en cola, hele kleine slokjes, werkt echt.
     
  8. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik doe een mini bodem in een beker maar zelfs dat.. Hij huilt ook dat ie meer wil. Echt super sneu dit.
    Hij ligt inmiddels op de bank te slapen. Dat heb ik hem echt nog nooit zien doen :D.
     
  9. Miki013

    Miki013 Bekend lid

    9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als hij het echt biet binnen kan houden gewoon HAP bellen. Ik leef met je mee.
     
  10. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Ik kreeg van de assistente van de HA deze tip:
    Doe een laagje ongekookte rijst in een beker. Vul de beker nu met gewoon water en roer dat even door. Ditwater kun je nu met kleine slokjes drinken.
    Het helpt goed bij spugen en buikpijn.
    Ik heb het gegeven aan mijn zoon toen hij bleef spugen en savonds de afscheidsavond had van groep 8. Dat wil je niet missen😉
    Het hielp bij hem heel goed. Hij was er die avond bij! Een beetje bibberig en witjes, maar goed dat is niet het ergste.

    Geef het water desnoods met theelepeltjes tegelijk. En dan er steeds een poos tussen laten. Eerst bijv. Een uur, dan een half uur, daarna ieder kwartier.
    En als hij blijft spugen echt de HA bellen. Zulke kleintjes drogen snel uit.

    Sterkte en beterschap!
     
  11. ZaZaM

    ZaZaM Fanatiek lid

    22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    ORS met theelepetje geven. Gewoon elke tien minuten bijv. Dan blijft er zeker wel iets binnen.
    Kleed zou ik inderdaad weghalen en misschien over alle andere stoffen dingen even een plastic zijl leggen oid.
    Goed in de gaten houden of hij niet suf wordt, verder is het gewoon afwachten helaas! Vee sterkte!
     
  12. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Dank jullie dames!

    Inmiddels heb ik de ha gebeld. Hij blijft spugen elke 10 minuten en gilt het uit zo zeer doet het met braken (in z'n keel denk ik?).
    Hij krijgt Zofran (antibraakmiddel), want ze zijn bang dat hij anders uitdroogt. Ze willen hem en ons een ritje besparen naar de spoedpost. Dus dat komt mijn schoonvader straks brengen. Als hij veel blijft spugen moeten we komen en gaven ze aan dat ze hem dan wss uit voorzorg opnemen.

    Misschien beetje voorbarig zei de arts maar met zoveel spugen kan het heel hard gaan.
     
  13. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Gaat het inmiddels al beter met je zoontje?
    Ik hoop voor jullie van wel.
     
  14. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ja! Dank je :)
    Nadat hij de Zofran kreeg stopte het spugen helemaal. Hij hield zijn drinken binnen en begon weer een beetje te spelen.
    Vannacht heeft hij lang geslapen, heb hem ook maar een zetpil gegeven. Hij wil alleen totaal niet eten, ik denk dat hij daar ook echt nog geen zin in heeft. En zijn keel doet hem zeer..

    Maar wat ben ik blij dat hij stopte met dat spugen elke 10 minuten, wat was dat zielig!
     
  15. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ja zielig he, mijn meisje van 15 maanden ook gehad. Elk kwartier en niks binnenhouden. Tot bloed spugen aan toe.

    Gelukkig is je zoontje gestopt met spugen. Hier heeft dochter nog een paar dagen geleeft op de ors, daarna langzaam opgebouwd met melk, rijstewafels en brood.
    Kleine beetjes en rustig aan. :)

    Tuc en bouillon gingen er hier ook goed in op een gegeven moment.
    Lekker een beetje zout.

    Beterschap!
     

Deel Deze Pagina