Scheef oorbel gaatje tips

Discussie in 'De lounge' gestart door MSL12, 21 mei 2024.

  1. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.372
    192
    63
    Mijn dochter van 10 heeft in maart oorbellen laten schieten. Ze wilde ze al heel lang maar durfde eerder niet.

    Tijdens het aftekenen hadden we onze twijfels uitgesproken omdat het scheef leek de een hoger dan de andere.
    De juwelier gaf toen aam dat de oren nooit helemaal gelijk zijn maar het van het voor aanzicht moet kloppen. Ze sprak toen ook uit dat als wij het anders wilde ze het niet zou schieten omdat het in haar ogen toch echt goed zou moeten zijn. Toen ze eenmaal de schiet oorbellen in had leek het ook best goed te zitten.

    Maar nu onlangs mocht ze wisselen en zien we toch echt grote verschillen. Bij haar ene oorbel steekt het steeds uit. In onze ogen lijkt het dus toch scheef. Zijn vandaag terug gegaan naar de juwelier en die deed er heel laconiek over dat het wel mee viel. Kunnen we nu het beste het gaatje dicht laten groeien en later nog keer ergens anders laten zetten? Kan ze haar goede gaatje houden?

    In de bijlage wat foto's. Diamantjes zijn schiet. En de letters en hartjes degene die ze erna heeft geprobeerd.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.560
    7.543
    113
    Heb je ze wel even ver dicht gezet? Dat wil ook nog wel eens helpen. Of de een wat meer ruimte geven dan de ander.
    Daarnaast vraag ik me af of het staafje wat door de lel gaat wel op dezelfde hoogte zit bij de E? Want vooral daar lijkt groot verschil te zitten ja.
     
  3. ZsaZsa

    ZsaZsa Fanatiek lid

    10 mei 2019
    1.819
    1.682
    113
    Vrouw
    Als je echt twijfelt zou je ze dicht kunnen laten groeien en opnieuw kunnen laten schieten of piercen.
    Heeft het ook niet te maken met de vorm van de oorbel en het staafje?
     
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.554
    3.193
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik vind het ook lastig om te zien - ik zie dat de oorbellen anders zitten - maar kan niet zien of het aan het gaatje ligt.

    Mijn jongste is een paar keer haar oorbel verloren in het eerste half jaar- en uiteindelijk is dus een gaatje dichtgegroeid. We hebben toen een half jaar gewacht (zodat het van binnen ook allemaal goed genezen was) en toen opnieuw een gaatje laten zetten. Dat ging prima.
     
  5. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.372
    192
    63
    Hier misschien nog wat duidelijker?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.372
    192
    63
    Zou je dan beide gaatjes dicht laten groeien of alleen degene die scheef lijkt? Heb onder nog andere foto geupload met meer vooraanzicht
     
  7. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    9.000
    7.438
    113
    Vrouw
    Ik zie het verschil idd. Maar het lijkt alsof haar ene oor hoger zit dan de andere. Maar ik zie links (links hoe je ertegenaan kijkt) ook minder oorlel aan de onderkant dan rechts. Lastig. Vindt ze het zelf storend?
     
  8. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.213
    5.437
    113
    Hier ook lastig; als we ze op beide oren op dezelfde plek deden, was het vanaf vooraan niet helemaal recht. Maar vooraan wel recht, zag er juist per oorlel weer ‘scheef’ uit. Uiteindelijk dus toch gegaan voor recht vooraanzicht, en nu helemaal gewend.
    Mijn zus heeft ‘m wel opnieuw laten schieten bij zichzelf na een paar weken, maar die zat bij vooraanzicht ook net zichtbaar scheef. Uitgedaan, en toen dus 1 gaatje opnieuw laten schieten - juwelier vond dat kwestie van garantie en ze hoefde er dus niks voor te betalen.
     
    Paardenbloem en Athina vinden dit leuk.
  9. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.554
    3.193
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Klinkt alsof het bij TS precies zo is inderdaad...
     
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.921
    7.035
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het heel gek, de schietoorbellen lijken precies hetzelfde te zitten, de oorbellen daarna niet. Alsof het gaatje uitgezakt is ofzo.
     
    Vero0504 en spruitje80 vinden dit leuk.
  11. Plopperdeplopperdeplop

    1 feb 2020
    277
    456
    63
    Vrouw
    Op de laatste photo lijkt het inderdaad heel erg verschillend, maar het is toch wat lastig te zien. Misschien een raar idee maar kun je het niet uitmeten? Ik zou anders even bij een andere juwemier langsgaan en daar vriendelijk om hun mening vragen.
     
  12. Diiba

    Diiba Bekend lid

    14 sep 2023
    611
    987
    93
    Vrouw
    Bij de diamantjes vind ik het er gelijk uit zien. Bij de hartjes zie ik een klein verschil en bij de letters is het wel echt een andere hoogte. Wat vreemd dat je het daar dan wel ziet.
     
  13. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.796
    12.430
    113
    Vrouw
    Ja dat vind ik dus ook.
    De oorbel met het diamantje zit netjes midden op de oorlel. Tenminste zo ziet het er uit op de foto, maar de andere oorbellen lijken idd scheef te zitten.

    Ikzelf zou niet kijken naar vooraanzicht, maar naar hoe de oorbel oogt in het oor.
    Heb je misschien ook kleine ringetjes? Hoe staan die?
    Die schietoorbelletjes zijn mooie ronde, die het pinnetje netjes in het midden hebben. Die zitten dus precies midden op het gaatje.
    Maar de letters en de hartjes zijn zo anders van model dat het ook anders kan vallen op het oor.
     
  14. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.805
    3.195
    113
    Vrouw
    Op die laatste foto vind ik het precies lijken alsof ze inderdaad ten opzichte van haar gezicht wel gelijk zitten, maar dat haar ene oor een klein beetje hoger lijkt te staan dan het andere waardoor het met deze oorbellen ongelijk oogt. Als je je ogen een beetje toeknijpt en enkel let op de verhouding tov het gezicht klopt het wel. Met de knopjes vond ik het er ook gelijker uitzien.

    Vind het ook wel onlogisch dat ze tot het gezicht kijken, stel nu dat iemand echt rare oren zou hebben die een cm schelen van elkaar qua inplaatsing, dan ziet dat er toch echt raar uit. Ze moeten gewoon op dezelfde plaats per oor zitten. Ik zou ze wel opnieuw laten schieten.
     
  15. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.372
    192
    63
    De letter oorbellen hebben het staafje ook in het midden zitten. Bij de hartjes zit het bovenaan.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  16. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    Ik zou me er niet te druk om maken. Geen mens is overal even recht :roflmao:. Als ik in de spiegel kijk zijn mijn oorbellen ook ongelijk en die gaatjes zitten er al 36 jaar. Ik heb er geen last van. Vorig jaar ook bij mijn dochter van toen 3 gaatjes laten schieten en die zitten ook niet helemaal gelijk. Het is mensenwerk en lastig om het exact hetzelfde te krijgen. Als je het opnieuw laat doen kunnen ze wel weer ongelijk zitten.
     
  17. Duma

    Duma Bekend lid

    13 sep 2007
    998
    948
    93
    Ligt het niet aan de oorbellen? Dat het staafje op de letter E op een andere plek vast zit gesoldeerd oid? Snapt iemand mij nog…? ;)

    Want bij de schietoorbellen lijkt het wel aardig hetzelfde.

    Edit: Ah, zie nu je recatie op iemand anders.
     
    Neuzeke, Paardenbloem, Luna86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.796
    12.430
    113
    Vrouw
    Hmm ja toch wel gek dan.
    Ik denk niet dat ik er iets aan zou laten doen. Met de kleine knopjes ziet het er goed uit. Ik snap niet waardoor het bij de letters zo verschillend oogt.
    Maar het verschil vind ik te klein om er echt wat aan te doen. Nu let je er nog heel erg op, maar het zal vast wennen.
     
  19. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.459
    4.015
    113
    noord holland
    Wat gek ja, op de foto's van de zweer-knopjes lijkt het helemaal niet zo verschillend. Bij de andere oorbellen zie je wel verschil.
    Kan het niet zijn dat de oorbellen qua gaatje op dezelfde plek zitten maar de één wat rechter en de ander wat meer schuin omhoog het geschoten 'gangetje' hebben. Ik kan me voorstellen dat je dan bij ronde knopjes geen verschil ziet en bij figuurtjes wel omdat hij dan wat schuiver naar voren uitkomt, begrijpt iemand wat ik bedoel?
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  20. ZsaZsa

    ZsaZsa Fanatiek lid

    10 mei 2019
    1.819
    1.682
    113
    Vrouw
    Ik zou beiden doen. Helemaal opnieuw beginnen
     

Deel Deze Pagina