Hallo allemaal, wanneer schaf je een kinderstoel aan ? Ik weet dat ze ong. met 6 maanden erin mogen, maar ik mag dalijk weer gaan beginnen met bijvoeden ( rond 5 mnd. ) en dan lijkt mij het wel handig ! Want zo'n wipstoel is best onhandig, op de tafel zetten is te hoog (en krijg je krassen van) en op de bank vind ik ook niks ! Je hebt die verstelbare van Chicco die lijkt me wel wat... Daar kan hij toch wel al in ? En net zoals een loopstoeltje, wanneer gebruikte jullie die? Ik neem aan wanneer ze zelf kunnen zitten? Is dat zo rond 6 maanden ook ? Nou ja, lijkt me leuk om jullie ervaringen te horen ! En hoe jullie dat doen... Alvast bedankt, Dikke -x-
Ik deed het op het begin altijd in een wipstoel, tot ze zelfstandig goed kon zitten. Het gebruik van een loopstoeltje wordt afgeraden, die ga ik dus niet meer gebruiken. Heb 'm bij m'n oudste wel gebruikt omdat ik dat toen niet wist. Had haar erin vanaf dat ze 7 à 8 maandjes was als ik het me goed herinner. Liet haar er max 15 minuutjes per keer inzitten.
Ok, ja heb ook gehoord dat het afgeraden word, maar WAAROM ? En die kinderstoel kan versteld worden toch ? -x-
ik ben heel benieuwd, lees even mee, ik kan ook niet wachten tot ze in de kinderstoel kan, maar amy kan nog niet zelfstandig zitten. zon loopstoeltje word volgens mij afgeraden omdat ze de voetjes dan verkeerd leren neerzetten ofzo.
Mijn zoontje is nu 11 maand en zit al vanaf zijn 4e maand in zo'n eetstoel. Ik heb er ook zo een, en die kunnen in ligstand ook. Dus heel handig om eten te geven, maar ons zoontje zat ook graag bij ons aan tafel wanneer wij aan het eten waren dus hij zat er al redelijk vroeg in. In zo'n houten stoel en ook in zo'n hangstoeltje zou ik toch iets langer wachten, ze moeten inderdaad reeds zelfstandig kunnen zitten. Ik heb ook ooit een artikel gelezen dat zo'n loopstoeltje niet goed zou zijn, dat kindjes daar O-beentjes van krijgen. Maar mijn zoontje zit erin vanaf een maand of zes en hij crost ermee door het hele huis. Hij amuseert zich echt te pletter. Ik laat er hem wel niet te lang inzitten, een halfuurtje per dag of zo, is misschien soms iets langer of soms helemaal niet, maar ik vind het inderdaad wel een goede aankoop. Zou het zo opnieuw doen. Ze zeggen ook dat je kindje daardoor later zou kruipen en lopen. Wel hij kruipt al vanaf dat hij 9 maand is en loopt nu al goed aan de hand dus los zal het nu ook niet echt lang meer duren. Dus.. Ik zou zeggen, gewoon doen! Als je alle verhalen moet geloven dat mag je kindje niets meer.
Op internet heb ik oa dit gevonden, redenen waarom een loopstoel afgeraden wordt: - Niet goed voor de heupjes & beentjes - Slecht voor de rug - Remt de motorische ontwikkeling - Voetjes kunnen in de spitsstand gaan staan - Er gebeuren veel ongelukken mee - onveilig: de wereld van je kind wordt groter dan op dat moment bij zijn ontwikkeling past
Onze knul ging met 5 maandjes in een kinderstoel. Wij hebben de stokke. Ideaal! En vanaf 5 maandjes loopt ons kereltje al in zijn loopstoeltje. En het verhaal dat het vertraagd met kruipen en lopen klopt hier niet. Hij loopt al aan de had en zelfstandig rond de tafel. Gewoone lekker doen hoor, ik heb er heel veel plezier van!
Ons zoontje ging vanaf 6 maanden in de kinderstoel ivm het starten van de bijvoeding. Dan moet je denken aan een paar minuten om mee te beginnen.Wippertje hebben wij nooit gehad. Loopstoeltje ook niet ivm eerder genoemde redenen. En goede graad meter is: als ze gaan hangen op de armen dan eruit, dan zijn ze te moe en zitten ze scheef. Dan meteen weer plat op de rug /buik, om de spieren te laten herstellen.
als je even googelt op loopstoeltje kom je genoeg artikelen tegen. Ik heb dat zelf ook gedaan Het argument dat het slecht is voor de heupen kon ik nog enigzins wegwuiven, met niet te lang en niet elke dag, maar het blijkt dat de motorische ontwikkeling ook achterblijft. Kindjes van een maand of 6 (en ouder) moeten leren kruipen en gaan staan. Een loopstoeltje zorgt al voor mobiliteit dus vervangt dit, maar spieren die bij het kruipen gebruikt worden, worden niet sterker bij het gebruik van een loopstoeltje. Ik geloof ook wel in "de natuur z'n gang laten gaan", dus wij kopen geen loopstoeltje... En kinderstoel gaan wij pas gebruiken als ze zelf kan zitten. Hapjes doen we gewoon op schoot, dat vind ik echt het makkelijkst. Kan ik haar armen gewoon vasthouden en slaat ze de lepel niet uit mijn hand
Wij beginnen over 2 weekjes met bijvoeden, Eva kan al aardig goed zitten, maar nog niet zo heel lang los, dus gaat ze voorlopig in de wipper. Op de grond, dan ga ik er ook lekker op de grond bij zitten . Ik zit sowieso vaak op de grond, ik had er eigenlijk niet eens bij nagedacht. Wij hebbent trouwens een kinderstoel die niet verstelbaar is, als de leuning iets naar achter kan, lijkt het me geen probleem. Beetje hetzelfde idee als ik de wipper krijg je dan volgens mij. Loopstoel komt er hier ook niet, lijkt me heel erg leuk, maar het schijnt toch niet goed te zijn. Eva moet maar gewoon haar best gaan doen en leren kruipen . Zal waarschijnlijk niet lang meer duren voordat ze een keertje verder vooruit komt dan nu.
Onze zoon ging vanaf 7 maanden in de kinderstoel, toen hij stevig kon zitten. Een loopstoel heb ik niet, inderaad ook vanwege de bovengenoemde redenen en mijn kind hoeft pas te lopen als hij eraan toe is.. 8) De ontwikkeling gaat toch al zo snel...
Bij ons zat ze met 6 maanden in de kinderstoel maar wel heel eventjes maar. Ze kon heel goed en snel loszitten
Hey allemaal ! Denk dat ik binnenkort die kinderstoel ga aanschaffen, wel de verstelbare, logisch dat hij niet in zo'n hout ding kan zitten Een loopstoel heb ik nog mijn bedenkingen over... De jumperoo van Fisher price is wel erg leuk ! Lijkt mij wel leuk voor hem ! =X=
Dax zit sinds deze week in de kinderstoel en een houten nog wel... Hij kan absoluut nog niet zelfstandig zitten maar er zit zo'n verkleinkussen in en dat dienblad voor hem zit helemaal tegen hem aan dus hij kan geen kant op. Dan alleen even het hapje geven en dan weer eruit. Hij heeft overigens wel hele sterke rugspieren.
Wij hebben precies die kinderstoel! En onze zoon zit er vanaf 5 maand ongeveer in. Het is wel handig dat de rugleuning achterover kan, dan zakt ie niet zo opzij dan wanneer hij rechtop zit. Ik heb één ding wat we niet handig vinden van deze stoel, hij heeft alleen aan de achterkant wieltjes. 4 Wieltjes zou handiger zijn, nu moet je telkens de voorkant optillen als je hem wil verplaatsen... Beetje jammer. Verder is de stoel super en zijn we er dik tevreden over.
Ja de Jumperoo wil ik wel voor hem halen Echt leuk ! Ik koop 'm wel als hij bijna 6 maanden is En dan koop ik ook een mooie eetstoel voor hem ! De kanjer word lekker verwend door mammie -xxx-
Nee, want met een Jumeroo spring je en met een loopstoel loop je Maar goed.. M'n moeder heeft 'm als kado gedaan aan mijn vriend (hij is vandaag jarig en 't is nog vaderdag ook !) Haha, leuk kadooooo ! -x-
Veel plezier ermee, lijkt me ook een leuk ding. Hier ook geen loopstoelte al vondt Dewi het wel erg leuk (bij die van een ander kindje geprobeerd) maar ze kruipt en trekt zich al op dus ik vindt het niet nodig om zo'n loopstoeltje aan te schaffen. En we hebben een hond die zal het ook niet op prijs stellen haha aangezien Dewi hem erg graag achterna gaat.