Las net dat scheefwonen een jaar uitgesteld word. Nou is het zo als je al in een huurhuis woont en samen meer dan 43000 euro per jaar verdient dat dan je huurprijs 5% omhoog gaat. Nou vraag ik me af of ze ook de overuren meerekenen. Mijn vriend is vrachtwagen chauffeur en zijn kale loon is niet veel.. Dan zitten we nog onder de 43000 maar als ze dat wel meerekenen dan gaan we wel omhoog. Misschien iemand die het weet?
Het wordt berekend over het belastbaar huishoudinkomen, dus overuren tellen ook mee... Je moet hetzelfde inkomen aanhouden als je voor de zorgtoeslag/huurtoeslag opgeeft.
Volgens mij worden overuren zeker wel bij loon geteld. Alles wat bij de belastingdienst als loon wordt gezien wordt volgens mij ook met sociaal wonen meegenomen. Gewoon morgen even bellen dan weet je het zeker.
WABLIEF!? Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt... Dus ik kan niet meer verhuizen uit deze dump en mag er nog extra voor gaan betalen ook! :x
tegenwoordig moet je dan particulier huren of kopen:x wij wonen hier nu een jaar en dat was vlak voor die regel ingesteld werd en zijn dus net op tijd verhuist. anders waren we nu met zijn 4tjes in een 2 kamer flat blijven steken. :x
Ja en wat doe je dan met een schuldregeling? Dan kan je particulier niet betalen want er wordt loon ingehouden en kopen.... dat kan zowiezo niet voor 8 jaar na de start van een schuldregeling. Ben ik wel benieuwd naar want wij wonen al vrij duur voor de woningbouw en als wij straks 5% meer moeten gaan betalen als we nu al nauwelijks rondkomen dan ben ik bang dat we dat niet eens gaan redden. Dan zou ik verplicht zijn om weinig tot niks te werken...
Wij gaan als t huis af is in augustus in onze nieuwbouw woning en de huur die we dachten te gaan betalen gaat per 1 juli voor t nieuwe huis met 1,3% omhoog! en t is al n duur huis!!!
Hier ook zoiets! Wij hadden 'mazzel' dat mijn uitkering een paar maanden eerder stopte dan verwacht. Anders hadden we de komende zes jaar in een achterstandswijk gewoond en hadden onze kinderen in een heel andere wijk naar school gegaan. Maar een maand verder heb ik alweer een klein inkomentje dus dan komen we alweer boven die grens. En het is zolang ik studeer allemaal net te weinig om een normaal huisje te kunnen kopen.
De mensen met modaal en 1,5 modaal worden weer eens flink geraakt hiermee. Mensen die hard werken voor hun inkomen. Ik vind dit echt waardeloos. Ze willen de mensen die zogenaamd wel kunnen kopen zo ontmoedigen om te huren. Maar de beleidsmakers ( natuurlijk is dit achter een bureau bedacht door iemand met een inkomen van ruim 60.000 euro) vergeten dat je met een loon dat modaal of 1,5 modaal is bijna niks kan kopen. Zelfs in Friesland niet meer.
Ja het is belachelijk. Nou wonen wij hier niet zo duur. wij wonen in eengezinswoning met 3 slaapkamers en een ruime zolder voor 459 euro... We wachten het maar af. ze kunnen beter mensen die een huis van meer dan 3 ton hebben de hypotheek aftrek afschaffen daar hebben ze meer aan dan de huur opschroeven.... We wachten het allemaal maar af. Misschien dat de woningbouw je een kans geeft om je huis te kopen.
En wat als je nou net een paar euro boven die 43000 uitkomt? Moet je dan ook 5% extra betalen? Dat zorgt wel voor hele erge benadeling Wij zitten al op de ruim 660 euro per maand...ik vind dat best veel voor een huurwoning. Dan in juli de 'gewone' verhoging (vaak 1,5 %) en daar nog eens 5% bovenop? Dan gaan we 704 euro betalen! pfffff
sorry maar als ik meer dan 43.000 euro per jaar zou verdienen vind ik het meer dan terecht dat je dan iets meer betaald huurwoningen zijn nou eenmaal voor mensen met een laag inkomen en ja die mensen kunnen nou eenmaal geen koopwoning kopen dus ja wat is 5% op 600 euro 30 euro dus dan betaal jij 630 en jou buurvrouw met een inkomen van 16000 euro per jaar betaald 600 oja en dan krijgt ze nog een beetje huursubsidie moeten ze altijd mensen met een laag inkomen straffen? en ja ik verdien geen 43.000 euro of meer bij lange na nog niet maar als ik het zou verdienen ja dan ga ik me niet druk maken om 30 euro
overuren van een chauffeur worden mee gerekend.die worden zelfs mee gerekend bij een hypotheek. maar daar niet van. ze gaan echt de veel verdieners die in goedkope huizen aan pakken.
jij zit boven de toeslag grens met je huur dus ik neem aan dat die huur gelijk blijft. dit geld alleen voor sociale woningen
Sorry maar 43.000 euro, dat is meer dan 3000 euro per maand inkomen! Ik vind dat absoluut niet weinig hoor, snap het probleem niet zo. Waarom moeten zulke mensen perse in de sociale woningen blijven zitten?
nou sorry maar die vlieger gaat niet op. vriend heeft nu een jaar salaris van 43500 euro maar hij heeft maar een loon van 2200 euro in de maand. de rede zijn loon bestaat uit veel overuren en die worden wel voor bijna 50% belast
Omdat "zulke mensen" soms ook gedwongen in die situatie zitten? Wij hadden ook best graag een huis gekocht. Maar helaas, ik werd ernstig ziek. En dan? Dan is er geen hypotheekverstrekker die jou ooit nog een hypotheek geeft hoor... in elk geval niet met levensverzekering... We werken beide fulltime hard voor ons geld, maar zouden dan niet meer mogen huren? Overigens is onze huur via de woningbouw 682 per maand, dus vallen boven de normale sociale huurwoninggrens...
Tuurlijk mag je huren, maar hier in de stad is een wachttijd van 6 jaar en als ik dan zie dat mensen met dikke auto's lekker in een huurwoning zitten van 400 euro vind ik dat gewoon krom.