Ik wil vanavond filodeegtaartjes maken met spinazie en feta, maar in het recept staat dat ik het deeg in een muffinvormpje moet doen en daarna vullen met het mengsel. Alleen...blijft de bovenkant dan open??? Of moet ik het op een of andere manier dichtvouwen???? Wie kan mij helpen???? (ik wil er liever geen driehoekjes oid. van maken omdat ik ook al empanada's ga maken, en die zijn al in driehoekvorm, anders lijkt alles zo op elkaar)
Ik denk dat ik de blaadjes wel een beetje dicht kan draaien oid. Zodat het een beetje op een pakketje lijkt, snap je wat ik bedoel?? Maar ik heb dit nog nooit gedaan. Maak altijd alleen maar pakketjes en flapjes van filo/bladerdeeg. Wil nu heel graag eens iets anders, en in dit recept staat ook beschreven dat het in vormpjes moet.... Hoop dat iemand mij uitleg kan geven
Als het goed is dan kan je de bovenkant gewoon open laten. Het zijn taartjes he, dus die hoeven aan de bovenkant niet dicht. Heb je zo'n siliconenvorm? Probeer er dan eens een paar dicht een een paar open. Maar in principe moet open goed gaan.
@Daan78: Ik heb idd. zo'n siliconenvorm. Het lijkt me dicht zo schattig staan! Heb jij enig idee hoe ik de bovenkant mooi dicht kan krijgen??
Volgens mij hoeft het echt niet. Ik gok dat er ei in het mengsel moet, dan stolt alles prima. Of wil je echt de taartjes mooi dicht hebben? Dan leg je er gewoon een rondje filodeeg over heen, maar denk dat het voor het taartje beter is dat het niet gebeurt. Als je het afsluit wordt het wel erg vochtig en dat is voor de meeste taartjes echt niet goed. Vandaar mijn advies om het half half te doen. Dan kan je kijken wat het beste bevalt. Maar mijn ervaring is: open laten
Jij hebt er meer verstand van als mij, dus volg ik jouw advies op; ik laat ze open Er gaat idd. ei in (feta, spinazie, ui, pijnboompitjes). Ben benieuwd of het lukt/hoe het smaakt! Bedankt voor je advies!
Kom tie: Filodeeg taartjes met spinazie, feta en pijnboompitten Hartige taarten, Hoofdgerecht, 6 personen, Slank, Voorbereidingstijd 5 minuten, Wachttijd 30 minuten, Mediterraan Ingrediënten filodeeg 1 grote rode ui 600 gram blad spinazie 85 gram geroosterde pijnboompitten 225 gram fetta 3 eieren Boter om in te smeren olie om in te bakken peper en zout Materialen muffinvormpjes, kwast Bereiden Verwarm de oven voor op 200C graden. Fruit de ui en spinazie. Laat beiden afkoelen en voeg pijnboompitten toe. Klop de eieren en kruimel de fetta. Beboter het filodeeg en leg deze in de muffinvormpjes. Meng de vulling door elkaar en schep deze in de muffinvormjes. Bak 40 min. in de oven tot het filodeeg knapperig is.
ik heb de bovenkant opengelaten en was daar achteraf heel blij om, het zag er zo fraai uit! Bedankt voor de tip!!!! Ze waren trouwens lekkurrr!!!
Ik wil deze vanavond maken maar dan als voorgerecht. Ik denk dat ik de helft van de hoeveelheden neem, maar ik zal ze dan denk ik ook minder lang hoeven bakken toch? Wil ze in een muffin vorm gaan maken.