Het is absurt. Dat is ook de rede dat wij nu een huis gekocht hebben. Als we nog hadden gaan huren hadden we bijna net zoveel moeten betalen als onze hypotheek nu. Scheelt maar 20 a 50 euro in de maand.
en dat is precies de bedoeling. jullie zijn in staat om te kopen en nu hebben jullie een huurwoning vrij gemaakt voor mensen die het (nog) niet kunnen.
Wij konen eigenlijk helemaal niet kopen. Wij hadden nooit een huis kunnen kopen als ik het niet van me vader gedaan had. (korting enz enz gekregen plus nog een lening nu erbovenop)
Dat is dus wat er ook zo krom is. Wij wonen officieel gezien te duur en dus scheef. Betalen 632 euro voor onze huurwoning, dit is een sociale huurwoning, omdat dit onder de huursubsidiegrens valt. Wij kunnen geen woning kopen, krijgen geen huursubsidie en mogen het volle pond betalen. Niets meer dan terecht dat we het volle pond betalen, maar zeg nu zelf 632 euro is toch niet meer goedkoop?
ben ik eindelijk de verotte aso flat uit.....heerlijke eengezinswoning kan ik weer terug?? eeeeecht niet dan bezuinig ik wel weer op mezelf...o trouwens kan niet terug want die flats zijn al platgegooid ik vertik het om weer tussen de kakkerlakken te gaan wonen
Wij wonen nu ook scheef. Volgens de normen dan, en ik hou echt niet veel over en gooi het geld niet over de balk zeg maar. We gaan volgende week verhuizen naar een grote woning, duurder ja, net haalbaar voor ons, ook al zouden we 'veel' verdienen (1 ft. baan als gevangenbewaarder en 1 pt. baan van 9 uur als receptioniste, snap je het? maar dat is dus al te veel). Als die 120 euro erbovenop doorgaat volgend jaar, kan ik net zo geod voor datzefde bedrag dus een groot huis huren. Dat hebben we nu bij voorbaat al gedaan, nu we de kans kregen. Niet alleen daarvoor, we wonen nu echt te klein voor 4 personen. Maar idd. waar eindigt het he, alles is zooo duur. De lol gaat er echt wel vanaf he!
Ik zou graag gaan kopen hoor.. Hebben een huur van 719 euro, en menig huis is goedkoper om te kopen. En dan krijg je zelfs nog hypotheekrente aftrek. Nu vallen we overal buiten. Ze moeten gewoon de regels versoepelen en kijken naar het betaalgedrag over 3 jaar van de mensen en niet hoe ze nu doen.
Wij betalen 660 huur per maand. Wij mogen niet goedkoper wonen want we werken allebei. We roken niet, gaan niet op dure vakanties, betalen wel redelijk wat aan kinderopvang en we komen echt net rond. We krijgen ook nergens toeslag voor, prima, maar ik knijp hem echt voor volgend jaar zeg....als alles zoveel duurder wordt. We hebben berekend dat ik nu werk voor 200 euro per maand (dat is wat we extra overhouden aftrek van alles ten opzichte van alle toeslagen als ik niet zou werken). Dat wordt volgend jaar dus weeeeer minder...pfff. We gaan nog zware tijden krijgen ben ik bang...
dit scheef wonen gaat juist om andersom he? mensen die te duur huren gezien hun inkomen, zij worden nu gestimuleerd om een goedkopere woning te zoeken. vraag maar niet wat ik ervan vind...
Ik vind de situatie ook raar hoor zoals ie nu is. Dat je kopen een stuk goedkoper uit bent, maar volgens de normen niet eens een hypotheek kunt krijgen. Dus je mag wel duur huren met alle risico van dien, maar niet goedkoper kopen. Nu snap ik wel dat de risico's voor kopen groter zijn, maar toch... Ik vind trouwens wel dat kopen goedkoper moet blijven, om die markt gestimuleerd te houden. Maar dan moeten ze niet die hypotheekregels keer op keer gaan aanscherpen.
Maar jullie ontvangen geen huursubsidie neem ik aan? Dan hoef je dus wat deze regeling betreft niet echt bang te zijn.
ik vind eigenlijk wel dat mensen die veel verdienen, een gewoon goedkoop huisje zouden moeten krijgen.. waarom moet je die mensen verplichten om een groter of duurder huis te pakken?.. als die mensen gewoon een lekker klein goedkoop huisje willen wat niet veel kost zodat ze lekker kunnen leven en lekker op vakantie enzo.. Waarom zou dat niet mogen? ze moeten de huren gewoon niet zo duur maken.. ieder jaar gaat de huur tussen de 40 en 100 euro (als je nieuwe huurder bent ) omhoog.. maar de lonen gaan niet allemaal zoveel omhoog... DAT snap ik dan niet... dit moeten ze veranderen.. niet mensen dwingen om een duurder huis te huren
Nee dat ontvangen we niet. Maar weet wel dat de huren erg omhoog kunnen gaan, de kinderopvang wordt veel duurder...pfff...maar ja dat is een ander onderwerp. Ik schijt in mn broek in ieder geval
Nou ik vind het wel terecht dat mensen die meer verdienen en dus meer kunnen betalen, ook duurdere woningen aangeboden krijgen. Er is al een schrijnend tekort aan goedkope huurwoningen, dus doorstroom is van vitaal belang. Ik vind het onzin dat iemand met een salaris boven modaal goedkoop kan zitten en een gezin in de bijstand geen dak boven het hoofd kan vinden.
precies. Het zijn niet voor niks sociale huurwoningen. Deze huizen zijn er voor mensen die totaal geen andere optie hebben omdat ze maar een minimaal inkomen hebben.